fredag 14. november 2014

Et blått skap med sjel

Blått er en beroligende farge og ble mye brukt i gamle dager.
Jeg er veldig glad i den fargen, og det går en blå tråd gjennom huset vårt. 
Alt fra tapeter til små skåler, blått og hvitt sammen gjør meg veldig glad. 
Når det kommer til gamle møbler, er det som regel alltid noe som jeg er på jakt etter. 
Nå er det skap, og helst med original maling.
Dette var det faktisk min kjære som fant, og jeg ble veldig glad
i det med engang. Tenk alt det har rommet og all den historien det
kunne fortalt. Sånn kan jeg sitte å tenke på når jeg ser på
dette vakre, gamle kjøkkenskapet. 
 









 Blå patina, sjarm og slitasje.
Nostalgiske tanker, litt skakt og litt skjevt.
Et smykke som passet så fint i stua vår
og kunne det fortelle historier er jeg sikker på at de
ville vært om nybakte boller, kokekaffe og morgenstund
rundt kjøkkenbordet. For det er det jeg drømmer om nå.








5 kommentarer:

angie sa...

danke für die inspirationen!!! liebe grüße von angie

Anonym sa...

Herlighet for et nydelig skap:)
Og hjemmet ditt er som en drøm <3

Rikke

Cassandra sa...

Gleder meg alltid til nye innlegg på bloggen din. Du har ett fantastisk nydelig hjem. Du har det så landlig å fint. Får virkelig mye inspirasjon av å se bildene dine.

toves sammensurium sa...

Sååå koslig!!!
Både tankene om den idyllsike morgenstunden,og ikke minst de alltid så vakre bildene dine!!!
En nytelse!!!
Toveklem .)

Merete - Lys lilla sa...

For noen nydelige bilder og jeg elsker stilen din :-) Ønsker deg en riktig fin uke :-)