tirsdag 13. april 2010

Kyllingene som overlevde påska:)


Johoo! :) 
Snille, søte CAMILLA  har fikset tre faner for meg over her idag, 
så nå er det lett for dere som er innom bloggen å kjapt klikke dere inn på ønsket tema.
Små endringer blir gjort i bloggen stadig,
for å få den slik jeg vil. 
Man ser noe for seg, men får det ikke alltid til
Men bloggen er vel noe som blir til underveis.
Om dere ser endringer jeg kunne gjort for å få bloggen bedre tar jeg gjerne i mot tips og råd

Både ris og ros mottas med et smil :)


Her kommer oppskriften på de spiselige kyllingene jeg viste fram i påska
Ideen tok jeg fra Foreldre og Barn, 
men jeg byttet ut Toro mix'en med deilige
gulrotmuffins med osteglasur
 
Hjemmebakt er BEST!
 
 
6,5 dl mel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
2 ts kanel
1/2 ts salt
200 gram smør
1 dl brunt sukker
2 dl hvitt sukker
2 dl melk
2 egg
2 revne gulrøtter.

Bland smør og hvitt sukker til hvitt, så ett og ett egg, så melken. Derretter det tørre oppi. Til slutt røre for hånd inn gulrøttene.

Steke på 180 grader i 25-30 minutter.
 

Glasur: 
200 gram Philadelphia ost naturell, 75 gram smør, 250 gram melis og 1 ts vaniljesukker. Temperert smør og ost best for at det ikke skal klumpe seg. Alt mikses sammen til en glatt krem.

Ta muffinsene ut av formene og sett de på hodet.
Gi de et godt lag ostekrem før du vender de i kokos du har farget gul med konditorfarge.
Hanekam og nebb lages med non stop, og øyne med lakrissnører.



Og VIPS så ligger dette under Matgleder!
Tusen takk Camilla for at du ordnet dette for meg.:)

Dere får kanskje ikke bruk for disse før neste påske... men de kan jo være morsomme i en barnebursdag også.. 
ellers er muffinsene veldig gode uten kyllingpynt også:)
 
Oppskrift på middagen kommer i morgen.

NattiNatt:)
 
 

post signature

17 kommentarer:

Bustenellik sa...

Disse må prøves ut om et år :-) Så kjekt med sånne ikoner til å trykke på. Når du først skriver om blogg, så lurer jeg fælt på om du kan forklare hvordan du har fått tre kolonner? Skulle gjerne hatt det samme for å redusere scrollinga litt, men så langt har jeg ikke fått det til. Hjelp? :-)

Siv sa...

Så herlige søte små gule ♥
De er helt sikkert kjempegode etter den oppskriften der ja :)
Enig med at hjemmebakt er aller best !

Har samla opp en del bilder av mat osv.. som jeg tenkte å legge inn på en egen side jeg da etter hvert, men ting tar tid vet du ,)

Skulle ønske døgnet hadde noen fler timer noen ganger..

Ha en god natt

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei vennen min ! ♥

Kyllingene ser og høres veldig gode ut. ♥ Går jo ann å lage en annen versjon av de nå som det ikke er påske. Kunne jo kanskje farge kokosen grønn å lage en frosk istedenfor el. :)

I dag fikk jeg pakken fra deg, tusen hjertelig takk vennen ! ♥
Det var en gave etter min smak, hihi... Elsker Lisbeth dahl rammer (har mange) og rosen og glass skålen var nydelig. ♥ Da blir det et Pay it forward innlegg om ikke altfor lenge. ;)

Hadde egentlig tenkt til å droppe bloggrunden i kveld, er fryktelig sliten her borte i dag...

Natti natt, sove godt nå da ! ♥

Gode klemmer fra Anette

Wenche sa...

De så sannelig gode ut.

Trur nesten jeg skal ta turen til min mor, på fjøskaffe en dag. Da har jeg jo en unskyldning til å bake disse for å ha med, da de driver med høns sant? ;)

Kjempe lekker blogg, kjempe koslig å lese:)

Ps: Jeg har foresten en vårlig give away gående, meld deg gjerne på:)

Hilsen Wenche

Hos Jorunn sa...

Hmm..hmm...de så aldeles deilige ut disse gule fristelsene du viser, jeg er en skikkelig kakemoms skjønner du og dessverre så har det satt sine spor..hehe. Det ble veldig fint med linkene under headeren, likte det kjempegodt. Gøy med litt forandring på bloggen. Sove godt..nattaklem fra Jorunn

Mona Christin sa...

Ja, hvem kan motstå fristelser? Iallefall ikke disse.

Loppis i helga på Årum (Torp) og i gamlebyen. Mener det var på Betania. Men det står sikkert skilter. Denne helga jobber jeg til 13 og da rekker jeg ikke noe loppis. Søndag muligens, hvis jeg ikke skal på kamp. Usikker.

sylvia sa...

hei på deg.
så herlig dette var,nydelig oppskrift,å så lekkert da.
klem fra sylvia

(eddas) sa...

Så søte de var...og smakte sikkert himmelskt og:)
Ja...skulle gjerne hatt knapper øverst jeg og....og diverse forandringer ønsker jeg...men det kommer når det kommer:)
ha en flott dag
eddaKlemmer til dere

lisje astrid's husblogg sa...

HEI♥
Så kjekt at du deler oppskrifta da:)
Dei var no berre sååå søte♥Kan absolutt brukast i barneselskap og ja:)JEPP!Heimelaga er best!
Headeren din er så fin!
Kjekt med ikoner å trykke på..
Eg redigerar bilda mine i photo scape.
Tusen takk for gode ord frå deg♥
God onsdag til deg og lijsje gullet♥
Klem frå Astrid:)

Camilla sa...

Så koselig at du likte det vennen. Bare gi en lyd om du trenger flere faner der oppe =)

Klem C.

Bustenellik sa...

Nei, brent pus skyr ilden. Håper jeg? Er jo ikke lenge siden hun spankulerte på vedovnen heller. Hankatten vår er også kastrert, og er veldig rolig. I nabolaget har det flyttet inn en hankatt som IKKE er kastrert, og jeg skal hilse og si at vi har vært på eieren. Det bor forferdelig masse katter her, og alle er kastrerte/steriliserte bortsett fra denne. Det blir bråk av slikt... Og mye vond lukt :-/

Stakkars pusegutten, hvordan klarte han å brekke benet? Det var jammen dyrt, men hva gjør man ikke for kjæledeggene sine?

Takk for tips. Før jeg kom så langt, så kom Camilla og tilbød seg det hele, så da takket jeg likegodt ja der. Så nå venter jeg i spenning. Jeg er også blond, så dette med data går så som så. Godt det finnes noen smartere, og snille sjeler der ute som tar tak i oss ;-)

ELIN sa...

Så kjekt med litt ny funksjonalitet på bloggen :) Herlige kyllinger, vi lagde også disse i påsken. Ønsker deg en fin dag. Klemmer fra Elin

Randi sa...

Herlege kyllinger... :-) Heimabakst er alltid best, er vel ingen som kan protestere på det...
Kjekt med gode bloggevenner som kan hjelpa... Får vel inntrykk av at alle bloggere er flink til å dele sin kunnskap når vi finn ut noko nytt. Er litt kjekt at det kan vera sånn...
Ha ein strålande dag vidare.
Klems

Smykkas sa...

Fristelser i lange baner.

Bloggen din er kjempeflott den. Selv strever jeg fortsatt litt med det andre vil kalle de enkleste ting.

Klem

Lilliannes verden sa...

Nei, guri, så stiligt! Og deiligt! :) Dei skal eg lage ein dag!

Ingvild B sa...

For noen flotte kyllinger!
Disse må jeg prøve - neste år! :)

Takk for tips!

Benjamin sa...

veldig kult du mora mi hadet ikkje griet å lage det du er god til allt du