onsdag 25. september 2013

Det høstes..

Kan ikke skryte nok av hagen vår, for det er så mye deilig frukt der
om dagen. Nå begynner det å gå på siste rest, men vi har høstet inn og spist masse.Venner har fått, vi har syltet, saftet, bakt og frøset ned.
Så nå kan vi ta fram smaken av sommer hele vinteren igjennom. 
Nå er det bare pæretreet igjen, men de er enda ikke helt modne. 
Men når man har en sånn fin, gammel frukthage så hører det med å spise en del kart også.



 Plommer er noe vi har flust av og det er begrenset hvor mye
plommesyltetøy vi klarer å spise...så da jeg fikk en oppskrift
på plommechutney av min gode venn Camilla
måtte jeg teste. Den er litt søt, litt sterk og veldig kraftig på smak
og er god sammen med oster og kjøttretter.

8 modne plommer
1 dl rødvin
1 msk balsamico
1 dl brunt sukker
1 knivsodd salt
1 knivsodd cayennepepper
3 stk kanelstenger
1 st stjerneanis
revet skall av 1 appelsin

Ta ut stenene og kutt opp plommene. Kok alt sammen uten lokk
i 30 min. Ha det på et fint glass og NYT!

(Må bare beklage for elendige bilder om dagen.
Har bare digitalkamera da speilreflekskameraet
ble altfor kostbart å reparere. Ønsker meg nytt:))








5 kommentarer:

Marikki sa...

Hello!

Just found here:)
You have beautiful photos and sweet ideas here!♥
I`ll come back:)

Many warmy greetings from Finland,
Marikki

Anonym sa...

Så herlig med plommer,dei er så gode:)me har ikkje i Hagen vår men naboen har så vi får litt der!
Ønsker deg ein fin dag!
Klem fra Lillian

Unknown sa...

Så deilig med en hage med frukter:))
Og den derre der så veldig goood ut!!

Flink du:)

Anonym sa...

Hei Lisemor.
Gratulerer med nytt hus,kjempefint blir det. :)Mange herlige bilder.
Klem Mette.

Hannes favoritter sa...

Heisann! Gratulerer med nytt hus og med planlagt giftemål!!! Jeg har knapt nok vært innom en eneste blogg i vår travle hyttebyggeperiode, så har gått glipp av en del. Huset deres ser helt nydelig ut! Gleder meg til å se hvordan det blir! Så utrolig kjekt med frukthage! Her telles dager til ny hyttetur. Både store og små har mest lyst å bare bo på hytta! Fortsatt fin uke til deg!!!! Klem fra Hanne