torsdag 11. februar 2010

2 awarder på 1 dag ♥

Må si jeg føler meg veldig ydmyk og glad*smiler*
Først fikk jeg en hyggelig kommentar fra Fro med den kreative bloggen Idyll på landet, om at hun ville gi meg en award. Syns det er utrolig koselig av henne, siden jeg er ganske så fersk på denne blogginga. Hun er alltid innom meg med en hyggelig hilsen, og det varmer ♥ mitt :) Ta en titt på bloggen hennes:)

Men ikke nok med det! Jammen fikk jeg ikke en til!:)
Den kom fra ei søt jente jeg ble kjent med igår, og hun har termin akkurat samme dag som meg; 24. februar. Derfor blir det litt ekstra morsomt å følge bloggen hennes framover:) Ta en titt på bloggen hennes Ingrids blogg, der er det masse fint!:)
Idag skriver hun om redebygging. Hvordan man vasker, ordner og baker hver dag rett før termin. Kjenner meg veldig igjen der:) Er ikke så mye man orker  nå, men dagene går med til baking av ca 100 boller, 2 kaker og 5 brød om dagen. Kjekt å ha om det blir krisetider i det jeg kommer hjem fra sykehuset. Snart er vel Rema tomme for mel:)

Har testet ut mange speltbrødoppskrifter, med diverse resultater.. for tørre, for bløte, for tunge, for harde..
Ja i det hele tatt er det vanskeligere å jobbe med spelt enn vanlig hvete, men så er ikke hvete så bra for kroppen da...så jeg fortsetter å prøve meg fram. Idag ble det noen stooore brød:) Men tror de blir bra om jeg lager de litt mindre neste gang.

Deler oppskriften med dere:

4 dl musli - legges i vann i 30 min.
1 l vann
1 pose tørrgjær
1 ss havsalt
1 dl olivenolje
2 revne epler
500 g fint speltmel
500 g grovt speltmel

Tøm av vannet på muslien, og bland den sammen med revne epler, olje og havsalt. Ha i melet som er blandet med gjær. Bland til slutt i varmt vann. Jobb deigen godt sammen, skal være litt klissete. Sett bollen i kjøleskap natta over. Når du baker de ut må du sikkert ha i litt ekstra mel. Dette blir 2 store brød. Etterheves i 30 min. i romtemp. Stekes på 200 g i ca. 40 min.

Tilbake til den fine awarden jeg fikk:)
Den vil jeg gjerne gi videre til noen damer som jeg har fulgt siden starten her inne, og som alltid er innom med noen gode ord. Ikke visste jeg at det var så koselig å blogge, og at jeg skulle bli kjent med så mange kreative, hyggelige damer her inne:) Jeg lærer noe av hver eneste en av dere, og syns dere fortjener denne awarden alle sammen! Dere gjør alle dagene mine bedre, og jeg tenker mer kreativt når jeg ser alle de fine bloggene deres. Så idag gir jeg awarden videre til:

Lise med Hverdagsglimt. Hun har alltid noen gode ord på lager og er utrolig flink til å lage kort:) Ta en titt på den nydelige bloggen hennes.

Hanne med Hannes favoritter. Hun gjør meg så glad med sine søte kommentarer, og har en inspirerende blogg som vel verdt et besøk eller tre:)

Marthe med Vinterhagen. Hun titter stadig innom og legger igjen et koselig spor hos meg, og hun har mange hobbyer som hun er god på! Titt innom den fine bloggen hennes.


Nå skal den sultne, gravide dama spise litt nybakt brød:) Ha en fin kveld videre:)



post signature

17 kommentarer:

Ingrid sa...

Så artig å se at det er redebygging på gang hos deg også! Hehe..

FruLisa sa...

Kjenner til det med redebyggingen ja......Det kan jo nesten bli litt stressende - man tenker på alt må egentlig BURDE ordne...

Håper du koser deg masse også da, ikke bare baker og baker...og baker...

Klem

Sukkertøy for øyet sa...

Gratulerer så masse med velfortjente priser snuppeliten:)

Så ut som du hadde vært produktiv på kjøkkenet idag skal jeg si*ler*
Flinka♥

Kos deg masse:)

MissMette sa...

Hei Lise
Gratulere med awardene – så koselig da, slikt varmer i hjerte… Tusen takk for brødoppskrift, så utrolig godt ut og nydelige syltetøyglass. Ønsker deg en fortsatt superflott kveld. Klem fra Mette

Ingvild sa...

Så fantastisk gode de brødene så ut!
Og grattis så mye awarder...
Ha en fin kveld,
klem,I

Lilliannes verden sa...

Åh, dei brøda såg jo kjempegode ut! Mmmm. Dei skal eg prøve å lage når eg er i form :)
Takk for fin trøstemelding, søta! Det gjorde skikkelig godt.
Og den awarden, den var fullt fortjent. Ha ein deilig kveld

lisje astrid's husblogg sa...

Du er no berre sååååå flink da<3
Kjenner meg litt att her;)Heldt på slik i des.i fjor,hadde planlagt keisarsn.og dato klar..Så eg og bakte,å styrte å bakte.....Hehe:)Å så går denne siste delen litt fortare når ein styrer på:)
Gratulerer med awarden(vel fortjent:)
Bilda du viser er kjempe fine<3
Å du treng absolutt ikkje mi hjelp for innreiing..For dette er du knall god på:)
Tusen takk for gode ord:)
Klem<3

victoria (huset i byen) sa...

Hmmm det brøde må prøves ja, har selv testet ut masse forskjellige spelt brød... er sant at det er litt tyngre å jobbe med, men smaker og metter mye mer....
Og flotte bilder av kjøkkenet også synes det var veldig koselig jeg... og den matboksen du har fått, fantastisk♥ skjønner du ble glad for den ja...
ha en fiiin kveld snuppa
klem victoria

No.15 sa...

Åååh *hoppe og danse rundt omkring* Nå ble jeg glad, tusen takk!!
Har vær en laaaaang (men fin) dag, og ekstra koselig å se at jeg har fått en award når jeg endelig fikk satt meg ned. *glad*

Og så flink du er til å bake. Alle ære, det var ikke jeg som orka det rett før termin.

Takk igjen, min venn! :-D

klemmm

ELIN sa...

Hei, tror det er første gang jeg er her inne, men følger deg gjerne videre. Gratulerer så mye med graviditeten, og snart termin- spennende! Klemmer fra Elin

Hannes favoritter sa...

Kjære Lise!

Gratulerer med to awarder på en dag, det er meget velfortjent!!!
Og TUSEN TAKK for at du vil gi meg en award! Nå ble jeg utrolig glad!!!♥

Klem klem klem
fra Hanne

Unknown sa...

Gratulerer med Awardene, så gøy da:o)
Flott blogg du har, her var det koselig♥

Snart helg- Jippiiii...

Klem Line

Ninas Interiør sa...

Gratulerer så mye med velfortjent award! Likte kjøkkenet ditt så godt under her! Kjempekoselig!:)

Ha en fin helg! Klem Nina

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Gratulerer med awarder, de fortjente du ! ♥

Jeg har vært så heldig å få 2 awarder i dag også, noe som gjorde meg utrolig glad. ♥

Nydelig kjøkken dere har, og veldig koselig innlegg "Høygravid og glad" smiler alltid her inne jeg. :)

Nå er det natta for lengst, så natti natt vennen ! ♥

Nattaklem

FruLisa sa...

God morgen snupp
Og jammen meg ligger det ikke en liten "overraskelse" og venter på deg på bloggen min:-)

Klem klem

jannes hobbykrok sa...

Hei på deg!Har en liten ting til deg på bloggen min!klem,Janne

ide-puffen sa...

Hei og hopp. Jeg fant deg hos Miss Mette. Jeg er helt fersk i bloggeverden selv, men du har jo den proffe siden. Ikke rart du har fått masse awarder. Good for you! Jeg legger deg til og gleder meg til å følge deg. Ha en riktig så fin helg.
Hilsen
Randi