torsdag 28. april 2011

Om gardintrapp og klippfisk

Finn har lenge vært min venn. Der har jeg gjort minst like mange kupp som på loppis, og favoritten må sies å være sveitserdøra som jeg fikk gratis. Deilig å kunne ha store deler av brukt Norge bare noen tastetrykk unna, og slippe spisse albuer på bruktmarkedene. Men det har desverre blitt vanskeligere å gjøre kupp i det siste og prisene blir skrudd opp, da gamlingene har skjønt at de kan tjene gode penger på skrotet i kjelleren. 


Jeg blir ganske lei av å lete, søke og titte på Finn innimellom.. derfor har jeg begynt å legge inn ønskes kjøpt annonser isteden. Det er jo genialt, for det er mange som har mye på loftet som de ikke legger ut på Finn. Og for en respons man får...det har hvertfall jeg fått på den annonsene jeg har lagt ut.
Vi skal jo pusse opp badet straks, og det er vel ingen overraskelse at landstilen vil prege det badet. Skal ikke ha noen nye møbler der inne, bortsatt fra badekaret, men det kan kanskje ikke kalles et møbel? Nei her blir det kun gjenbruk. 


Så har jeg drevet og tittet på Finn etter en gammel gardintrapp en stund, sånn som jeg kan ha håndklær på. Men utsiktene har vært dårlige. Så jeg la ut en ønskes kjøpt annonse, og vips fikk jeg mange mailer og telefoner. Her snakker vi alt fra at noen håper å få 2000 kr og helt ned i nesten gratis.
Jeg takket pent nei til den dyreste og har fått noen bilder av de andre, så tror jeg bare jeg går for den som ligger nærmest.
En av de som ringte var en eldre mann. Han bodde i Karmøy, men Fredrikstad var visst like borte i gata mente han for han kjørte land og strand rundt på loppiser.


Han pratet og pratet og var riktig så hyggelig. Jeg tok meg en kaffe og vi diskuterte interiørkupp vi hadde gjort. Vi kom inn på flere ting jeg er på jakt etter som gyngestol, emaljevask og gamle skoleplansjer. Han skjønte ikke hva jeg skulle med de plansjene, men han kjente jo mange av lærerne på Karmøy, så han skulle spørre de for meg. Makan til service.... jeg elsker fra nå av alle fra Karmøy, veldig hyggelige folk må jeg si.


Og når folk er så hyggelige har jeg vanskelig for å være uhøflig. Så da han lurer på om jeg liker fisk....(joda jeg liker fisk) fordi han visstnok er det billigste i området på klippfisk og han hadde akkurat nå masse fisk ute til tørk, og lurte på om jeg ville kjøpe. Klippfisk...joda...aldri smakt det, men hvorfor ikke. Billig, det aner jeg ikke, siden jeg ikke er klippfiskprisoppdatert, men mannen var jo så hyggelig... Men han skulle ned til Fredrikstad til helga, og fisken ble ikke ferdig tørket, så den måtte jeg tørke ferdig selv...
Jippi! Lykkemannen blir nok fornøyd når verandaen snart er dekket med klippfisk....tipper katta blir fornøyd hvertfall...



Og jeg som ikke har fått lov til å sette ut hagemøblene engang, fordi vi skal beise verandaen... og nå klippfisk? Hjelp....dette lukter bråk... eller fisk....
Hva skal jeg gjøre?


Ha en fiskefin dag!

 (interiørbildene idag er lånt fra Lene Bjerre)



 



post signature

17 kommentarer:

Anne Grete sa...

Hihihihi, for et herlig innlegg!! Så morsomt at du har fått tak i så mye bra loppis da! Lurt å sette inn ønsker kjøpt annonse da :)

Var det 6 eller 7 mai vi skulle prøve å møtes?

Klem

June J. Larsson sa...

Hihihi
Nå har du virkelig rota deg oppi det! ;)) ...men om du ser det fra den lyse sida: det skal visst være både sunt og godt med klippfisk!! :)
Dessuten: den som intet våger intet vinner!
Håper Lykkemannen ikke går helt opp i liminga...og at du får tak i det du leter etter til badet ditt.

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Jennys fire vegger sa...

Snakker om lettpåvirkelig, hihi! :-D Neida, når folk bare er såå hyggelige, da er det lett å rote seg litt bort.

Men jeg regner med at det gikk bra med stigen, og gleder meg til å se badet! :-)

Nydelige vårbilder!

Ha en fin dag videre, og lykke til med Lykkemannen...
Klem Jenny

Fru Schenk sa...

He he, herlig! Det er fryktelig vanskelig å si nei til eldre hyggelige menn, sliter akkurat med det samme :o)
Ønsker deg en fin torsdag!
Hilsen Ingebjørg

Dronninghuset sa...

herlig innlegg, liker ;-))
smart å sette inn annonse selv, ser jeg... ja ting er mye godt blitt dyrere i de siste årene. men i Sverige tror jeg man kan være heldig... billigere der - i alle fall på landsbygda.
ha en fin dag, med eller uten fiskelukt ;-))
klem Tove

ELIN sa...

Blir nok fest for alle kattene i nabolaget nå :) Lykke til, og håper det blir bra det du får. Klemmer fra Elin

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

HAHA herlig☺
Det er på Finn det skjer☺

Klem M♥

Solveig sa...

Herlig innlegg:o))) Så levende fortalt! Utrolig mange kjekke folk en kan møte via nettet, du;o)))
Så spennende med nytt bad. Er helt enig med deg; det er mye mer sjarmerende med det som er brukt!
Ønsker deg lykke til med både fisk og inventar;o)
Ha en nydelig dag.
Klem fra Solveig

Unknown sa...

Hihiii, artig innlegg! For en hyggelig venn du har fått deg;) Det er veldig vanskelig å si nei til hyggelige eldre, og dette virket som en svært koselig herremann;)

Får håpe Lykkemannen tar det med fatning;)

Unknown sa...

Kult innlegg Lise;))
Så gøy at du fikk deg en skrotnisse fra karmøy til kompis da;)
Hvis han har stige OG gamle skoleplansjer, så er kanskje litt klippfisk greit og ta med, hahah!
Jeg vet om en her hjemme som hadde blitt glad, mannen elsker tørrfisk, jeg hater det! Så det MÅ spises og bankes ute ja...
Men å tørke den selv hadde jeg nok hatt problemer med;))

Blir veldig spennende og se hvordan badet blir, tipper det blir lekkert ♥

Klem Line

Ann-Kristin sa...

Hihihihhi nå sitter jeg å småhumrer for meg selv.. tørrfisk! hehehe Pusen slikker seg vel allerede rundt snuta tenker jeg!
ps Finn er genialt, jeg solgte for over 6000 kr i fjor!! Barnebøker, krim, viskelær osv - OPPRYDDING! Ble over 50 turer på posten, men verdt strevet!

Ses på stadioen neste fredag OGSÅ vel? Lillestrøm?
KLEM FRA MEG

Alfa sa...

HAHAHA..klippfisk er sikkert godt det. Høres ut som en veldig hyggelig mann du har snakket med. Gleder meg til å se bilder:0).
Klem

Hanne Margrete sa...

Haha, jeg ler! Artig historie, og jeg ser for meg klippfisken utover terrassen! Men jeg tror nok du kan heneg den opp til tørk, så slipper du å snuble i den;)
Så heldig at du får tak i den stigen da! Gleder meg til å se det badet når det blir ferdig, kommer til å bli superfint,det er jeg sikker på!

Klem fra Hanne:)

Fossestua sa...

Fnis :) Herlig innlegg :) Men grattis med stigen i alle fall ;)
Titt innom meg om du er på utkikk etter et orginalt fransk gateskilt i emalje? Lover å ikke prakke på deg noe annet også , hihi ;)
Ønsker deg en fin tordagskveld
Klem fra Lise

Elizabeth sa...

Hehehe. Er det mulig? Fikk han deg virkelig til å kjøpe klippfisk? Og du har ikke smakt det? Gleder meg sååå til innlegget der du beskriver smaken av all denne fisken... hehehehe... E ikke mange som liker det, og jeg er absolutt ikke en av dem!

Stor klem

vår lille verden sa...

hihihi for en suveren historie:O))Bare så du vet så har jeg hørt at klippfisk er en delikatesse og ikke spør meg åssen den tilberedes men det er sinnsykt godt ferdig servert:O))Du må få tak på noen som har peiling på dette om ikke katta skal få alt hehe.Klem

Randi sa...

Hihi... herleg... Ja, no har du fått deg litt av eit prosjekt... Tørking av klippfisk har eg aldri prøvd meg på, men du finn nok ut av det... ;-) Alternativt så går katten gode dagar i møte... :-D Men, koseleg med sånne hyggelege folk då! Vert vanskeleg å sei nei då... Venter i spaning på fortsettinga her, for dette må du fortelja korleis det går vidare med... :-D
Ha ei fin fin helg!
Klems