torsdag 1. januar 2015

Nyttårsdesserten

Godt nyttår til alle dere som trofast titter innom bloggen.
Tusen hjertelig takk for alle fine tilbakemeldinger fra dere
gjennom året vi har lagt bak oss. Håper det nye året vil by på
mange fine stunder og spennende utfordringer for oss alle.
Det er et hektisk år jeg kan se tilbake på. Med deltagelse i
Norges vakreste hjem, bryllup og jobbskifte. Det har gitt meg 
så mye glede og jeg setter så pris på alle forandringer dette
året har ført med seg. Nå håper jeg på et litt roligere 2015,
og at jeg bare kan fortsette å jobbe mot målene jeg har satt meg.



Årets siste dag er litt vemodig i all sin festprakt syns jeg,
og jeg liker den best stille og rolig sammen med de nærmeste.
Vi takker for alt det gamle året har gitt oss, vi savner de som
ikke er blant oss lenger og vi snakker om drømmene vi har
for det nye året. 
God mat hører selvfølgelig med og desserten er noe av det 
viktigste i et festmåltid for meg. 
Vi lagde hvit sjokolademousse med pistasjnøtter igår 
og jeg deler så klart oppskrift med dere: 

1 dl helmelk
1 ts malt kardemomme
200 g hvit sjokolade
3 dl kremfløte
3 eggehviter
pistasjnøtter

Varm melk og kardemomme til kokepunktet og rør ut 
den hakkede hvite sjokoladen i den varme melken. 
Visp fløte til krem og visp eggehvitene stive.
Bland alt forsiktig sammen med en slikkepott for å bevare luftigheten. 
Fordel i glass og sett den kaldt ett par timer. 
Dryss over hakkede nøtter, mørk sjokolade og litt kardemomme.










5 kommentarer:

Ellen Svetlana Grønlund sa...

Ønsker deg et godt nyttår :)
Klem
Ellen S

Unknown sa...

Godt nytt år, fine du:)
Du er så flink, skulle gjerne vært gjest hos deg:))

Og så mye fint som har skjedd dette året, det re jo superstas:)

Håper 2015 blir like bra, men kanskje litt roligere, hehe:))

Ha en fin fin kveld:)

Tonje Merethe sa...

Godt nytt år!
Klem fra Tonje Merethe

Bergheim sa...

Tusen takk for fristende oppskrift, den må prøves. Gratulere også som vinner av desemberutfordringen på nib, det gledet meg stort at nettopp du vant. Så vil jeg ønske deg og dine et riktig godt nytt år med alle de mulighetene du/dere kan få. Jeg gleder meg til å følge deg videre både på bloggen og i jobben, du gjør en fantastisk innsats for å bevare tradisjoner. Herlig !!

Merete - Lys lilla sa...

Nydelige bilder av noe som ser ut som en vanvittig god dessert :-) Ønsker deg alt godt for det nye året :-)