onsdag 9. juli 2014

Tankefull

Man deler mye av seg selv og privatlivet når en blogger og er aktiv på sosiale medier. Iblant kan men glemme litt at så mange leser det en skriver og finner glede i bilder man deler, men jeg blir minnet på det innimellom. Det har heldigvis bare vært positivt for min del og jeg blir helt rørt av at noen skriver til meg å forteller så åpent om selv. Da har jeg klart å formidle det jeg vil, til noen få i så fall, at dette her ikke kun er interiør for meg. Det er en livsstil, som gjenspeiles i interiøret. For interiør i seg selv er jo kun fine ting vi omgir oss med, som ikke betyr så mye i det store bildet.


Det har blitt noen rørende mailer og jeg blir så glad over at noen kan finne inspirasjon hos meg. Både til å tenke igjennom egne verdier og ønsker for livet, og også for kreative krumspring.

 

 Jeg har fått lov å gjengi en mail jeg fikk av min gode venn Fru Andersen  for noen dager siden. Tankefulle ord bør deles...

"Jeg har vært syk noen dager nå og skikkelig "utafor". Men i dag er formen litt bedre og jeg har kost meg med litt nettsurfing og blogglesing. Var innom deg da vettu, og innlegget ditt om hjemmet deres traff meg rett i hjertet! Ble nesten på gråten. Høres litt rart ut, men det traff meg virkelig. Det du skrev om at man ønsker å formidle verdier, ta vare på det generasjoner før har laget, vise barna noe ekte. Det er så sant! Jeg har følt meg litt sånn "rotløs" i det siste, ikke vist helt hva som er meg. Blitt påvirket hit og dit. Men etter å ha lest innlegget ditt tok jeg meg en time i tenkeboksen og klarte å komme frem til hvem jeg er og hva som er viktig for meg! Jeg er ikke nødvendig vis bare en stil, et uttrykk. Jeg elsker miksen, gammelt og nytt. Loppefunn og ikea, det man trenger og har bruk for Jeg liker ikke bruk og kast, dyre designting som etter en stund ender i boden fordi det ikke er trendy mer. Jeg gikk også igjennom noen gamle bilder fra steder vi har bodd før, og da så jeg et mønster. I de periodene jeg har vært hjemme med barna har vi hatt loppis og arvegjenstander, kreative løsninger osv. I de periodene jeg har jobbet mye har nyinnkjøp og ting jeg har tenkt vi bare må ha fordi alle andre har det, tatt over. Flere enn en gang har jeg solgt dyre kjøp på finn fordi jeg alltid etter en stund finner ut at disse tingene ikke er meg. Føler jeg har gjort tidenes oppdagelse i dag jeg, hihi. Deres hjem er noe mer enn et hjem Lise, jeg klarer ikke sette ord på det, men dere inspirerer, ikke bare til å herme etter interiøret men til å finne sin egen stemme. Nå føler jeg meg så glad, tusen takk! "




 Mulig jeg har blitt veldig lettrørt, men det kom noen tårer hos meg.
Fine Stina, som er så flink på gjenbruk, har så unik stil og er verdens beste mamma. 
Du har fått meg til å tenke enda mer vennen, og jeg vet at jeg er på rett vei nå!


Ha en nydelig sommerkveld dere som titter innom her.


(bilder fra det gamle skapet, som jeg endelig har fått malt i samme lysblå farge som kjøkkenet vårt.)







4 kommentarer:

Bestemors gamle laken sa...

Takk og lov for at bloggverden er her - med deling av tips, interiør og andre ting. Dette var et rørende innlegg, og jaggu kom det tårer her også.

Jeg begynte bloggingen etter laaaang tids sykdom og hjemmetid. Jeg har lest blogger i mange år, og i september 2013 følte jeg behov for å bruke tankene og meg selv til noe som gleder meg og kanskje andre. Da ble bloggen min til - og jeg har ikke angret et sekund. Gjennom dette media har jeg truffet mange herlige mennesker som jeg setter utrolig pris på.

Takk for at du delte Tankefull med oss :)

Ønsker deg og dine en super dag.

Klem Gerd Kr.

Anonym sa...

Åh nå ble jeg så rørt.
Akkurat sånn litt lost føler jeg meg selv om dagen, og bloggen din er virkelig med å sortere tanker.
Dere virker så herlige, både i levesett og interiør.

Takk for alt du deler med oss <3

Klem Linda

Sandra sa...

Åh vennen, du er så hjertegod og du fortjener virkelig all Lykke som nå kommer din vei. Vet at veien har vært lang og tøff, og du har virkelig jobbet hardt for dette!

Savner å være der å dele alt m deg.

Stor glad i deg klem Sandra

Ellen sa...

Kjære deg <3

Har fulgt deres vei lenge nå
og føler nesten jeg kjenner deg.
Du virker som ei flott jente med de riktige verdiene :)
Så godt at ikke alle er opptatt av penger, karriere, mas og jag,
men lever d enkle liv...
d er det beste ;)

God sommer :)

Klem Ellen