søndag 2. mars 2014

Det runde bord

Jeg syns det gamle kjøkkenbordet vårt var helt magisk fint,
og hadde kjøpt det i oppussingstiden her, allerede før jeg visste hvor stort kjøkkenet ble. Og bordet var i godt selskap med en del andre møbler...for i hodet mitt skulle jeg helst innredet et hotell hvis jeg skulle fått plass til alle skattene jeg kommer over.
Men nå ble det jo ikke et hotell, men vårt drømmehus jeg skulle innrede, som er akkurat passe stort, men som desverre ikke har plass til alle loppiskuppene mine. Og da er det kjekt å kunne legge det ut på Finn, så noen andre som vet å sette pris på gamle skatter kan glede seg over det.
Det gamle, flotte, rustikke kjøkkenbordet vårt vet jeg kom til et godt hjem og da slipper det å støve ned ute i uthuset vårt. 
Det ble desverre litt for stort for kjøkkenet vårt, og jeg har vært på leting etter et rundt et isteden en stund.




Bordet har nok blitt malt noen ganger og det hadde vært fint å
hatt det originalt, uten noe maling. Men den jobben får jeg evnt. ta til sommeren når jeg kan stå ute. Tenkte å pusse ned bordplata i første omgang, for den er ikke noe pen.
Men bordet er åttekantet og veldig nydelig i beina syns jeg,
med de typiske utskjæringene fra jugendtiden, da huset vårt er ifra.

Nå er det så lett å ta ut av kjøleskapet og sette rett på bordet,
istedenfor å dekke på i spisestua hver gang. Det tegnes og det pusles ved bordet, og vi elsker kjøkkenkroken vår både små og store.














9 kommentarer:

Ingvild sa...

Hei!

Kjekt du likte soverommet mitt! Ser me har til felles at me bur i gamle hus begge to :-) Hus med sjel!

Den første løvetann sa...

For en koselig kjøkkenkrok! Jeg har og bare et stort spisebord. Kunne god ønske meg en liten krok som denne. Blir liksom så mye mer intimt og koselig.
Likte det nye bordet ditt. Så kult når det er mangekantet! :) Skikkelig særpreg.

Ønsker deg og dine en flott uke!

mvh
Ingrid

Hulda sa...

Det skjønner jeg at dere gjør, at dere liker kjøkkenkroken. Ser så koselig ut. Fint med det bordet, og så flott med mursteinsveggen bak. Lekkert med plansjen som du har hengt der også. Flott bord. :) Inspirerernde hos deg. Mye fint du viser fra bursdagsfeiringa under. :)

fru. Lærum sa...

for et nydelig bord ,og så deilig krok!
er så flott hos deg , og jeg elsker å se hjemme ditt :-)
jeg så i boligdrøm, men fant deg ikke, men regner med at det er i bladet som kommer nå .....skal kjøpe det :-)

klem tone

Jatte sa...

Sååå fint! og jeg ELSKER den veggen der :D veldig flott!!!

Ha en fin ny uke!

Lite hi sa...

For en nydelig vegg :) Den var utrolig tøff!

Jeg er skikkelig glad for at finn fins ;) Kjekt ved både kjøp og salg. Koselig kjøkkenkrok dere har!

Klem fra Lite hi

Barkeblikk sa...

SÅ nydelig mursteinsvegg! Har alltid siklet etter slik en. Heldigvis har jeg gamle bjelker i stua, det kompenserer litt ;-) God natt til deg :)

♥ Netta ♥ sa...

Jeg kan tenke meg at du hadde mer enn nok møbler til det nye huset Lise. Synd det ikke ble noe hotellkjøp, men det var jo greit at drømmehuset dukket opp da ;-) Lekkert bord du har fått deg, det passet jo perfekt.

Gratulerer så masse med 4-åringen, jeg kan tenke meg at det ble en super feiring av prinsessa.

Ha en fin uke!

Klem
Anett

Hos Jorunn sa...

Flott kjøkkenkrok, Lisemor! Elsker den mursteinsveggen din...kjempetøff!! Det ble veldig fint med det nye bordet og plansjene:)

Ha en fin dag!
Klem fra Jorunn