onsdag 28. mai 2014

Gammeldags tørkestativ

Det er så deilig med nyvasket sengetøy,
som har hengt ute å tørket i sola og vinden hele dagen.
Danset i vinden og sugd til seg duften av syriner og markblomster.
Da er det ekstra godt å krype under dyna når kvelden kommer,
og snuse inn sommerens herlige dufter.
 


Tøy må tørkes ut i fra tidlig vår til langt på høst.
Og når man har fått et så flott tørkestativ, da går faktisk den kjedelige jobben litt lettere også. 
Noe av det fineste er at tørkestativet er lagd av de gamle takbjelkene fra huset vårt.
 Godt for meg som elsker gjenbruk og ordentlig solid treverk. Etter noen strøk med linoljemaling, vil  det tåle godt å stå ute i regn og snø. 
Fant ikke noe jeg likte til å ha klesklypene i, så da lagde jeg en liten
oppbevaringsbøtte av en gammel fiskebolleboks. 

Enklere blir det ikke.








4 kommentarer:

Ingvild B sa...

Så herlig!
Jeg vil også ha et slikt tørkestativ ♥

Anonym sa...

Nyyydelig, Lise !!
Klem Sylvia

Livet på Lisland sa...

Så fint tørkestativ :-)
Regner med at klesvasken går som en drøm da....

Skulle så gjerne hatt et slikt klesstativ, men dessverre finner jeg aldri noe egnet plass til det ... så det får stå på ønskelista litt til..

Så gøy at dere har brukt gamle reste-materialer fra huset deres - da blir det liksom litt ekstra sjarmerende :-)

Rosehagen sa...

Ja,hva er vel bedre en soltørket sengetøy;) Nydelig tørkestativ;) Det likte jeg kjempegodt;)
Nyt sommerdagene ;)

Klem fra Ann-Mari