mandag 19. mai 2014

Jeg mangler bare senga

ute nå....
så trenger jeg ikke gå inn i det hele tatt egentlig.
Det er omtrent sånn om dagen nå, etter at sommervarmen kom hit til østlandet,
 at jeg har flytta ut i hagen vår.


På denne stentrappa nytes morgenkaffen mens småfuglene kvitrer
og jeg beundrer alle vekstene som spretter opp mellom hellene.
Stadig nye blomster viser sitt vakre ansikt og jeg liker å rusle
barbeint rundt å oppdage nye blomster hver dag. 

 



















  Det er så rotete, viltvoksende og uperfekt,
akkurat sånn som jeg elsker det og syns det er helt nydelig.
Jeg kan bare sitte der lenge, lenge,
eller hvertfall så lenge en småbarnsmor kan sitte rolig med kaffekoppen
 og bare nyte sola og stillheten.



For plutselig kommer det en glad liten tass trillende med storesøsters dukkevogn 
full av brødskalker han har fått av mormor, 
og lurer på om mamma vil være med ned å mate hestene.
Og der står de håpefulle å venter på wienerstang, slik de fikk igår,
men takker høflig for det tørre brødet minstemann rekker fram.

 
Etterpå må vi fram med hver vår spade å hjelpe storesøster å spa
etter metemarker, for de skal hun ha i kjøkkenhagen sin.
Kjøkkenhagen som snart skal bli til.
Så leker vi litt gjemsel, ruller i gresset og spiser en is.
Før vi leker litt gjemsel igjen..

 


Så kan jeg kanskje få meg en hengekøye under plommetreet snart,
istedenfor en seng. 
Så kan jeg hvertfall drømme om den dagen jeg skal legge meg ned der med en god bok 
og bare la humla suse.


Livet, det er nå...










4 kommentarer:

Mona Christin sa...

Så herlig å lese. Akkurat som et eventyr. Håper virkelig du får den hengekøya di. Blir det loppis hos deg igjen eller?

Klem Mona Christin.

FIOLETTAS EVENTYRSHOP sa...

Herlig hage med stooort potensiale. Hvor er dette huset ditt? Bor også på østlandet.
Kos blogg!

Bestemors gamle laken sa...

Skulle gejrne ha tatt en kaffe sammen med deg på steintrappa, men jeg bor nok for langt unna....
Kunne nesten høre at humla suste forbi.

Klem Gerd Kr.

Anonym sa...

Åååå herlig lesing og så vakker hage:)det er slik ein får når ein kjøper eldre brukt hus,slik er det her og,sjarm:)

Fin kveld til deg!
Klem fra Lillian