torsdag 8. april 2010

La våren komme til meg


Idag har jeg ryddet bort påskepynten,
og det var faktisk deilig.
 Selvom jeg har gledet meg til påske siden første juledag. 

Litt sent, synes sikkert noen...
men er det noen regel for når påsken skal ut?
Jula skal man vel ha ut 13. dag jul...
mens noen er lei allerede når julaften er der,
har andre juletre langt ut i februar har jeg følelsen av...



Idag var hvertfall påsken over her i Lykkehjemmet,
og det kom fram noen spor av våren som jeg lengter etter.

 Litt strikketøy så jeg kan late som jeg er flink å strikker.. 
og restene av påskegodt ble kastet, 
så nyttårsløftene om et sunnere og bedre liv kan fornyes.
 


 Roseblader er vel mye smartere å ha i godteskålene:) Tar seg også bedre ut...



Lykkeliten har vært på trilletur med mormor og plukket hestehov til mamma idag.

Hun vet hva mamma setter pris på allerede:)



Jeg har fått noen spørsmål angående oppskrift på kyllinger og den tre retteren jeg la ut.

Det kommer så fort jeg får tid, 
under MATGLEDE over her:)




"Hvis vi ikke hadde noen vinter,ville ikke våren vært så deilig; hvis vi ikke av og til møtte motgang, ville gode tider ikke være så velkomne."


post signature

21 kommentarer:

Bustenellik sa...

Koselig med ny følger :-)
Sendt deg mail på adresse nuh, så nå kan du true med at du vet hvor jeg bor ;-)

Her skal også påskepynten ut i dag. Selv om det er koselig med gult, kan det bli i meste laget etter et par uker, så det skal bli godt å få skiftet ut litt dilldall i dag. Vår i stua kan det jo være i alle fall :-)

Så fine blomster du hadde fått av Lykkeliten - skjønner at oppdragelsen går rette vei ;-) Koselig med sånne små vårblomster, man blir så glad av dem!

Ha en fin dag videre i øspøset.

Busteklem

Camilla sa...

Fine bilder, blir så inspirert av å titte innom deg!
Koselig med hestehov, igår så jeg hestehov for første gang iår, et sikkert og koselig vårtegn. Husker alle gangene jeg plukket favnen full og gikk hjem til mamma med de =)

Ha en vårlig torsdag.
Klem C.

Anne Mai sa...

Havnet tilfeldig innom bloggen din nå, for en hærlig blogg. Tror jeg titter innom den igjen snart. god torsdagskveld

(eddas) sa...

Koselige fine bilder Lise....jeg var ute og så etter hestehov her om dagen men fant ingen:(
Kos deg masse..
eddaKlemmer til dere

Hannes favoritter sa...

Koselig innlegg med fine bilder Lise! Jeg blir så glad av å være innom bloggen din!
Her er det også litt mere vårlig, selvom jeg sikkert må vente noen uker på den første hestehoven.

Ha en kjempefin kveld!

Klem fra Hanne

Unknown sa...

... Så lenge ikke påsken varer helt til jul, så er det greit for meg at du ventet med og pakke den bort til i dag:o))
Nydelige bilder ♥ herlige hestehov og blåveis, så flink lykkeliten ♥

ha en kos torsdag!

klem Line

Tove sa...

Så koselige bilder du har.

Ha en fin kveld.

Klem

A K sa...

så deilig med vårpyntet hus uten påskepynt :) her har iveren etter å starte på nye prosjekter vært større enn å rydde ut påsken men det kommer jo en dag i morgen også ;)

Og du kan bare glede deg til vesla di plukker blomstene selv :) finnes ikke noe herligere i hele verden enn en sammklistret bukett i svette og skitne barnehender med masse ulike lengder på stilkene :)

:) Ann K

Janne Lillian ♥ sa...

Så nydelige bilder, de skaper god vårstemning :o)

Ønsker deg en flott kveld ♥

Klem

H elle K sa...

Nydelig bilder.
ja, våren er herlig, håper bare vi får det været de snakker om til helgen.
Kos deg.
Kristin

Lilliannes verden sa...

Ah! Hestehov <3 Verdens beste vårteikn! Og du då, som har vore så flink og kasta alt godtet! Det skal jaggu meg eg og gjer :)
Nydelig header du har min venn!

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei hei vennen ! ♥

Du har alltid så herlige innlegg du, alltid kos å være her inne. ♥

Nydelige bilder ! ♥ Pleier du å redigere de ?

Så søt Lykkeliten er som plukker blomster til mammaen sin, hihi...


Så gøy at du har fått tak i et gammelt vindu, for du har vel kjøpt det ikke sant ? Skal ta en nærmere titt på de kassene. ;) Takk for tips ! ♥

Ønsker hele Lykkefamilien en herlig kveld ! ♥

Klem Anette :)

FruLisa sa...

Hei vennen
Kjempefine bilder du viser - herlig med vårblomster:-) Her driver snøen og regner bort. Håper det blir sol snart. Har brukt dagen til husvask, så innvendig er jeg klar for vår.

Nå venter jeg veldig på at Husbonden skal komme hjem, 3 kvelder alene med ungene er veldig nok.

Klem klem

Anne Grete sa...

Flott innlegg og nydelige vårbilder :)

Fikk skikkelig steming over meg her..

Jeg har sittet å heklet lue i kveld, gave til en 1åring vi skal feire i helgen!!

Klem

Gry sa...

Så nydelige bilder du viser, så delikate og vårlige! Ja, det er rart med det at vi gleder oss sånn i forkant og plutselig er vi lei av både jul og påske.. ;) Nydelig sitat, med sanne ord! Smart det å bytte ut godisen med roseblader... Spørs hvordan det slår an i heimen hvis jeg gjør det permanent.. he he.. men alltids verdt et forsøk ;) Klem fra Gry

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Det ligger noe til deg inne hos meg, men ikke det du tror ! ;)

Klem igjen ♥

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Den bodyen har jeg kjøpt på en norsk nettside, er en stund siden så husker ikke hva siden heter lenger. Men skal se om jeg finner den, mulig jeg har ordrebekreftelse i mailboksen et sted. ♥

Fint at du vil ta utfordringen, og ditt tema er Hvit som snø. ;) Det står skrevet med hvitt ja, så sikkert litt vanskelig å se, hihi...


Klemmer ♥

Kjeruben sa...

Ohhh... her var mykje lekkert! Nydelig madonna, men favoritten må vel vere dei nyplukka blommene! Såååå søtt!!
:o)

Mona Christin sa...

Hei.

Dette var et koselig innlegg. Så hestehov her om dagen jeg og, men fikk ikke plukket. Men det var herlig å se.

Hørt at et er meldt knallvær til helgen og det passer jo bra siden vi skal til Gamlebyen. Loppis på Gressvik og, men det får jeg ikke med meg.

Vi sitter som regel på felt T, bak motsatt mål enn deg. Hadde sesongkort i fjor, men i år lot vi vær. Det blir jo ikke noe trengsel i år likevel. Skal til Særp og vi se.

Tror ikke jeg skal på bloggtreff denne gangen. Jobber til kl 17 og da blir det så stress etterpå. Men håper du tar litt bilder og blogger om det. Men det hadde vært veldig koselig altså...

Stor klem fra Mona C♥

Siv sa...

Herlige vårdetaljer du viser i dag ♥ nydelige hestehov og blåveis ♥

Heldige deg som har en låve å gå på skattejakt i da :) du finner nok mye du kan bruke der ;)

Har du fått med deg hvor heldig jeg har vært i dag da ?
Ta en titt inn til meg ;)

Spent nå tenker jeg..hi hi !

Hos Jorunn sa...

Nydelige bilder du har lagt ut, en fryd for øyet. Selv har jeg ikke sett en eneste vårblomst enda. Ha en riktig fin helg! Klem fra Jorunn