torsdag 11. desember 2014

Frokostlei...

Når det kommer til frokost så er jeg en periodespiser.
Hadde dilla på hjemmebakte knekkebrød en stund, og spiste
meg lei på det etter to måneder med kun det.
 Så går jeg over til egg. Må jo spise mye av det nå 
som vi har være egne høner. Så kan jeg gå over til å lage 
smoothie i ukesvis. Helt til barna ber om noe annet.
Da blir det havregrøt, og det er vi enda ikke ferdig med.
Men nå var det tid for litt hjemmelagd granola igjen.
Kokos, mandler, kanel, havregryn og frø i alle slags varianter
blir knasende sprø på naturell yoghurt, og er en fryd sammen 
med noen friske bær.





 Jeg bare tømmer skapene og blander sammen det jeg
har fordelt på tre langpanner. 
Så smelter jeg et par ss honning i en kjele sammen
med appelsinsjuice. Heller litt over hver plate, blander
og inn i ovnen på 180 g til det er sprøtt og godt.


Gleder meg til morgendagens frokost allerede.







4 kommentarer:

Anonym sa...

mmmm ser kjempegodt ut! :-)
Og såå fint kjøkken du har..sukk..


Klem Lisa

angie sa...

hallo, lise, danke für die wunderschönen inspirationen!!! liebe grüße von angie

am design sa...

Hei! Jeg er også sånn, når det gjelder frokost, ja lunsj også egentlig!!!
Og er SÅ lei knekkebrød!!!!!
Nydelig julepynta hus du har!
Helt etter min smak!!!

Ha en fin desember dag!

Desemberklemmer fra Anne-Marit

Tonje Merethe sa...

Hei.
Her var det en stund siden jeg hadde vært innom, eller innom en blogg i det hele tatt. Utrolig koselig hos deg.

Jeg er også som deg når det kommer til frokost.. I tillegg er jeg irriterende kresen.

Ha en fortsatt fin førjulstid.
Klem fra Tonje Merethe