søndag 21. november 2010

Førjulsinspirasjon

 Nå sitter jeg å koser meg med den første juleinspirasjonen som er lagt ut på bloggene deres. Det er så deilig å bli inspirert, og det er så mange enkle tips å ta med seg inn i forberedelsene. Mye som ikke trenger å koste all verden, men som er mye mer dekorativt enn de dyreste julekulene.

  
Den spiselige pynten er jo den fineste... bare synd den forsvinner så fort... 



 Dere er min største inspirasjonskilde, og jeg lærer hver dag noe nytt her inne. I tillegg har jeg en superflink svigerinne, som stadig har nye ideer og vi deler interiørinteressen.
Hun har en egen evne til å finne på nydelige ting å lage, og jeg får alltid fine hjemmelagde gaver med søt innpakning.



På bursdagen min fikk jeg en nostalgisk liten eske, fyllt med små kort. På forsiden er det englebilder, og inni er det julesanger. Forskjellige sanger på hvert kort. På baksiden står det Glædelig jul. Disse har hun lagd, og de er bare så fine..


De kan henges på juletreet, på gavene, eller rundt omkring som pynt. Jeg har nettopp kjøpt meg en trollhasselgren som jeg skal henge opp og pynte med kort og litt annet fint.



Fint å ha julesangene lett tilgjengelig for meg som ikke husker alle. Nå kan jeg snart bytte ut Lille petter edderkopp med En stjerne skinner i natt....godt med litt forandring:)




Nå skal jeg titte videre her inne, ta meg en kopp gløgg og la meg inspirere av dere. Gleder meg masse til å begynne å pynte opp til jul og bake småkaker.


Håper dere ble litt inspirert også.








post signature

24 kommentarer:

ELIN sa...

Kjempe nydelige kort med julesanger. Så flott gave. Herlig at du deler og gir oss masse inspirasjon. Klemmer fra Elin

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg går bare og venter på å komme igang selv. Er lissom litt sånn "stand-by" for tiden.

Hurra. En maktdemonstrasjon. Nå tror jeg nesten sikkert at det går veien. Skal mye til å tape 4-0 hjemme. Billett er kjøpt på L, rad 10, plass 30. Kommer du??

Klem Mona C

victoria (huset i byen) sa...

Utrolig nydelige kort, og ikke minst deilig å kunne bytte ut med andre sanger ;) og anngående sanger vil jeg gi deg et lite tips som jeg har kjøpt til frøken og som var STOR stas, nemlig singsang kort, du får kjøpt det i bokhandelen, også med en juleversjon, det er nydelige tegninger fra sangen på den ene siden og på andre siden står sangen, mange flotte barnesanger...
Ho plukker ut noen kort hver kveld som vi da synger, flott når ho frøkna di blir litt større....
ha en flott ny uke
klem victoria

Ruter & Hjerter sa...

nyyyydeligog det er såå morro:)

Hulda sa...

Så nydelige de små kortene var. Virkelig flott å ha den sinkesken stående framme i jula. :)

Tove sa...

Nydelig ide med julesanger på nostalgiske kort.
Nyt kvelden
Klem Tove

Randi sa...

Alltid masser av inspirasjon her hjå deg også :-) Skjøne kort du hadde fått, og så lurt å ha sangtekstene innan rekkevidde. Husker jo sjeldan meir enn første verset utanatt... :-D
Berre ei veke att no, så er advent her... Så koseleg denne førjulstida!
Ha ei fine ny veke!
Klems

Unknown sa...

God kveld snuppa:)
Så nydelige de kortene var! Fantastisk, har hun virkelig laget de selv? Og jeg er helt enig med deg, det er fantastisk flotte ideèr og hente her inne i bloggeland - og jeg leser bloggene som julemagasiner for tiden, tjihi:)

Gleder meg til storvask denne uken som kommer og pynting til helgen - jippi!

Ha en herlig, ny uke!

Klem Line

Bustenellik sa...

Så kreativ svigerinne du har :-) Jeg koser meg også veldig med før-førjulsforberedelsene. I dag har jeg endelig fått ferdig kjøkkengardinene jeg skulle sy, og jeg gleder meg til å henge dem opp til neste helg :-) Gjesterommet har jeg gjort til hemlisrom for øyeblikket, slik at Bustemannen ikke skal se at jeg har vært på Brynem. Igjen. Og handlet julepynt. Igjen. Hihi :-)

sylvia sa...

hei på deg.
så koselig et innlegg, ja det er nydelig å bli inspirert av andre bloggere,det er jo så mange flinke folk i denne verden,
nydelige kort,
ønsker deg en fin kveld,
klem fra sylvia

Mie fra Mies Mirakler sa...

enig med deg i den spiselige pynten som er vakker og forsvinner altfor fort, hihi! så fine de sangkortene er, veldig skjønne *♥*

Torill sa...

For eit søtt lite skrin:) Sånn ønsker eg meg og:)
Eg vil berre sei at du har ein utrulig fin og kjempe inspirerende blogg.Du skriv så koselig, det er veldig kjekt å lesa her hos deg:) Ha ein fortsatt fin kveld!
Klem fra Torill

♥ Netta ♥ sa...

Så nydelige disse kortene var, har din svigerinne virkelig laget disse selv? Imponerende. Jeg er helt enig med deg i at den aller beste julepynten er den som kan spises. Jeg gir alltid bort noe spiselig til mine gode venninner til jul og det pleier å være populært. Vet ikke helt hva det blir i år, men jeg skal vel klare å finne på noe ;-)

Ønsker deg en fin uke!

Klem
Netta

På landet sa...

Nydelige kort :)

Gry sa...

Nydelig innlegg Lise! Fylt med glede og kos ♥ Sjokoladekulene ser deilige ut, jeg sitter akkurat og koser meg med min hjemmelagde økosjokolade, etter inspirasjon fra deg, og et glass hvitvin...Mmmm... Deilig ;)

Kortene er nydelige, blir helt sikkert fint å henge de opp på trollhasselen. Jeg har også det i en urne som jeg pleier å pynte etter de ulike årstidene.

Holder på med julekort om dagen jeg også, koselig med slike pusler.

Ønsker deg en fin ny uke vennen ♥
Klem fra meg

No.15 sa...

Så nydelige! Gleder meg stor til advent og jul :))

Klem til fine du!

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei snuppelupp ! ♥

Så heldig du er som har fått disse nydelige kortene. Virkelig en flink svigerinne du har, og snill ikke minst. :)

Jeg venter en advent-kalender Hulda har laget, gleder meg masse til å få den. ♥

Vi endte på legevakten i dag med Thea, hun har halsbetennelse stakkars liten. ♥

Håper du har hatt en herlig helg vennen ! ♥

God klem fra Anette ♥

Ninas Interiør sa...

Mmm, det så godt ut med litt julegodt! For noen nydelige kort du fikk av din svigerinne! Heldig er du!:)

Ønsker deg en fin uke! Klem NinA

Anonym sa...

Skjønne kort. :))
Du inspirerer du også
kjære deg.
Ha ei god uke.
Klem fra Mette.

Fossestua sa...

Hei Lise :) (veldig fint navn forresten,hihi )
Så koselig at du blitt med på giveawayen min, tvi tvi :) Veldig hyggelig at du har lagt deg til som følger også, og tusen takk for den fine hilsenen du hadde lagt igjen hos meg!
Slik fant jeg veien hit til din flotte blogg! Har lest og kost meg her en god stund nå :)
Så flott gave du har fått! Nydelige de julesang-kortene!
Klem fra Lise

(eddas) sa...

Kjempesøte rett og slett...
ha en kos dag med juleforberedelser...
eddaKlemmer

Magne D. Antonsen sa...

Hei Lise, jeg heter Magne og jobber på VG Nett. Nå har jeg lagt bloggen din inn som en av dagens anbefalinger på Lesernes VG, nederst på VG-forsiden.

Monica sa...

for en vakker og personlig gave. de kan jo være fine til så mangt ja, sikker kjempefine på juletreet også gitt. ønsker deg en riktig fin mandagskveld. klem Monica

Maria sa...

Kjempefin blogg! Nå har jeg også begynt med juleforberedelser i bloggen min, men det blir stort sett spiselige saker..! Interiør og pynt håper jeg dere "proffe" fortsetter å inspirere meg med :D

Maria