onsdag 25. mai 2011

Accessorier til lekehuset

Er dere lei lekehus nå, så hopp lett over...
Merker det begynner å bli en del lekehus snakk her på bloggen, men det er det som opptar tankene når jeg er i bruktbutikken eller ute å shopper.. derfor blir det også innlegg. Jeg er også mye inne på blogger med lekehus innlegg og finner masse inspirasjon. Så får jeg bare plukke med meg litt her og der, og sette sammen drømmehuset.. 
håper lykkeliten blir fornøyd med resultatet..




















 Noen favoritter jeg har plukket med meg er 
  • tørkesnor til dukkeklær
  • blomsterbed langs veggen. 
  • hagemøbler utenfor
  • oppvaskkum ved siden av stekeovnen
  • og så klart, søte gardiner.




















 Er også på jakt etter fine gamle bokser, bare synd de er så dyre. Men det finns jo også mange søte bokser som ikke er gamle. Sinkbaljer må også et lite hus ha, sammen med vannkanne, postkasse og ringeklokke.
Her kan ingenting overlates til tilfeldighetene.




















  En sukkersøt magnettavle må et lite prinsessehus ha, til små bilder og huskelapper. 
hihi.... dere syns vel jeg er helt tullete her..
som da jeg foreslo en liten hekk rundt huset, sa min kjære nei.




















 Fant også endelig en stekeovn jeg likte...hvit og i tre er perfekt.
Her putrer allerede vannmelon suppa og eplekaka står i ovnen.
Eller skal det være en kopp kaffe kanskje?



 Det blir nok mange flere lekehus innlegg framover, så det er bare å glede seg... Nå skal jeg ut å grunne den innvendig tenkte jeg.
På mandag skal jeg på Ikea og kjøpe små hagemøbler. Men det blir vel ikke det eneste... lenge siden jeg har vært der nå.

Tusen takk for all respons på gårsdagens innlegg. Moro at flere vil prøve beisen. Jeg har også fått kommentarer fra flere nye bloggere og det er kjempegøy!
Gleder meg til å titte innom dere senere ikveld.










post signature

22 kommentarer:

Bodil sa...

Jeg er ikke lei, har selv et falleferdig lekehus som skal pimpes opp, så jeg suger til meg alle gode tips som kommer fra deg.
Masse fint du har funnet.
Jeg har d visuelt hvordan d blir.
D blir spennans å følge m Lise.
Klem Bodil

Hannes favoritter sa...

Hei vennen♥!
Så heldig hun er som får et så flott lekehus!!! Skjønner godt at du vil det skal være gjennomført! Tusen takk for koselig kommentar på bloggen, og hyggelige mail i løpet av bloggpausen min! Du er så snill og god!!! Det går bedre her, og vi ser frem til sommer, sol og sydentur om et par måneder. Har ikke vært en særlig god bloggvenn i det siste, men satser på at det tar seg opp igjen!!!

Ønsker deg en fin kveld!
♥Klem fra Hanne

Anette (Hvit Romantikk) sa...

God kveld snuppa ! ♥

Jeg er i hvert fall ikke lei, følger spent med som et lite barn jeg, hihi... Hadde vi hatt hus og hage skulle selvsagt lille prinsessen her også hatt et lite hus. ♥ Men Thea kommer gjerne på melonsuppe og eplekake en dag. :) Gleder meg til å se mer av lekehuset.

Vi må få til et treff snart, det hadde vært kjempekos. ♥

Tenker stadig på denne glanskvelden, tenke tenke tenke...

Kos deg i kveld vennen ! ♥

Stor klem fra Anette

Anne Grete sa...

Så masse fint!! Hun får det supert der snuppa di :) Har du vært på søstrene grene den siste tiden? Der har de fått inn mange små detaljer som ikke er så dyre til de små :)

Klem

Tove `blogg verden sa...

Kommer til å bli et staselig lekehus :)Kjempegøy å stelle der for store og små ; ) ! I fjor sommer overnattet mine små i lekestuen, så spent om det frister til gjentakelse i år :D !

Ha en fin kveld <3
klem Tove

Malin - mine gleder - sa...

Går det ann å bli lei av det? Det er morsomt å følge med på, syns jeg! :D

Lindas Lille Leilighet sa...

Åååh..Høres jo helt fantastisk ut det du skal kreere! Tror nok lykkeliten blir kjempeforøyd:D Blir spennende å se hvordan det blir:)

Klem

Malin - mine gleder - sa...

Ps. Glemte å svare på spm ditt, jeg skal ikke på glansdagene, har ikke lest så mye om det faktisk? Skal du? :)

Arlens boblebad sa...

Kjempekos, synest ikke du skal gi deg med den hekken, bare en liten søt en trenger ikke være så dyr:)

Unknown sa...

Hei, Blir aldri lei av slike innlegg.. Alle jenter elske slikt vil jeg tro ;) Ps. mener de har fiiine sink bokser på bohus i herlige farver til under hundrelappen;)

Bekka sa...

Det er bare å fortsette med innlegg om lekehuset for min del, koser meg med de små søte detaljene - mange fine ting du har fått tak i! Og så morsomt med vannmelonen i stekepanna da, hehe, med lekemat er alt lov :)
Ha en fin dag!
Klem fra Bekka

Mie fra Mies Mirakler sa...

åh alle drømmer vel om en slik vakker liten lekestue! Heldige lykkeliten :) *♥*

Christine sa...

Høyres ut som da perfekte leikehus spør du meg. Skulle ønskt eg hadde ei lita prinsessa og ordna hus te..guttane her i huset e meir opptatt av fotball, sand og trampoline.. ;)

Glede meg te å sjå meir etterkvart.

Ønske deg ein toppers torsdag!!

Klem frå Christine

Sophia sa...

Så flott lekehus, og så heldig hun som skal "bo" der er (og en heldig mamma som kan utfolde seg kreativt). Ha en fin dag!

VillaVårfrubakken sa...

Så flott, har et lekehus som trenger litt oppgradering, så dette var gode tips. Ønsker deg en fin fin torsdag...klem

Kristin sa...

Dt så moro å fylle opp kjøkkenet til de små!! Gled deg til IKEA for der har de mye lekkert til småkjøkken! Miniatyr ting, ikke plast og fusk!!!! :-)

Lekehus komme ikke riktig enda for oss,, mange prosjekter som sniker før i køen. Sandkasse blir det i år, jeg drømme om båt med kahytte, men snekker'n min syns det blir litt vel mye for en sandkasse! I don't:-) spent på å se hva d blir til!!! Klem

Smykkas sa...

Jeg blir ihvertfall ikke lei, så du må bare fortsette. Dette må jo bli Norges flotteste lekehus. Eller kanskje verdens flotteste?

Gleder meg til å se mer.

Klem

ELIN sa...

Så mye søte lekehus ting. Tror jeg må oppgradere litt her også, men er redd jeg syns det er mer moro enn de to små hi hi. Klemmer fra Elin

♥ Netta ♥ sa...

Så mye fint du har fått tak i til lekehuset, dette kommer til å bli supert :-)

Yes, jeg synes absolutt du skal velge den turkise fargen, den er så fin. Hvis du fortsatt er interessert kan jeg ta med knaggrekken ned på fargehandleren og få de til å sjekke fargekoden.

Ha en super helg!

Klem
Netta

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Søt du er:)Skulle gjerne laga til eit leikehus eg også!Elsker å dille med sånne jenteting:)For ei tid tilbake laga vi til eit hus til Maileg-fam. til minstejenta.Kosar meg stort når vi leikar og ordnar i huset;)

Herlege ting du har kjøpt til huset! Sikker på at det vert kjempefint.Heldige jenta♥

Kos deg vidare...
Klem frå Mette.

Maria Isabel sa...

Dette er jo bare helt herlig!! Skulle ønske jeg hadde noe sånt da jeg var barn!! Og skulle ønske jeg kunne ha gjort noe lignende for mne fremtidige barn (skal bare skaffe meg hus og stor hage først, hehe). Jeg syns ikke du overdriver! En hekk hadde jo vært perfekt ;)

Ha en flott helg :)

Klem :D

Størstepia sa...

For et fantastisk lekehus lille dattern din - alle detaljene er jo det som gjør det så fantastisk!!
Ønsker meg lekehus i hagen jeg også, men vi må bygge ut ferdig først:-)

Helgeklem fra størstepia