lørdag 21. mai 2011

Endelig effektiv!

Frykta regn i helga, da jeg gikk hjem fra jobb igår, for nå hadde vi planer om å få beiset og malt. Men det har heldigvis ikke kommet noe enda, så vi har rukket unna en del av prosjektene.
Fikke beisa verandaen igår kveld, i fargen shimmergrå fra Jotun. Og det ble utrolig fint om jeg skal si det selv... hadde lest mye om den fargen på bloggene, men var redd den ble for sølvaktig. Jeg syns ikke det er noe fint med brun beis, så det måtte bli en lys fargetone siden vi har hvitt hus. Den her ble matt, hvit/grå, nesten som drivved....veldig veldig fornøyd. Passer kjempefint til de hvite tremøblene.Skal få tatt bilde senere.



















 Idag har lekestua fått et strøk hvitmaling, og lekekjøkkenet har ankommet. Har også bestilt en rosa postkasse og noe smått kjøkkenutstyr. Gleder meg til å bli bedt på middag ute hos lykkeliten. Det blir stas. 
Veldig deilig å ha fått gjort unna en del ting, da kan vi endelig krysse av noe på prosjektlista.



















 Vi plantet et lite syrintre i hagen ifjor, men tror ikke det blir blomster på det i år. Jeg titter med misunnelse på alle de som har flere store syrintrær som bugner i hagen...men har enda ikke tatt mot til meg og stjelt med noen hjem. Derfor var det veldig kos når lykkeliten og mimmi kom med en stor bukett syriner og liljekonvall igår. Vet ikke hva som dufter best...men begge blomstene er helt fantastiske.. nydeligste lukta her i stua nå...


I tillegg til lekekjøkkenet, kom endelig Sanselig Sommer i posten idag. Den anbefales virkelig til alle som liker vakre bilder, flotte hager og masse sommerinspirasjon. Den boka tror jeg aldri jeg kan se nok i, for jeg ser nye fine ting hele tiden. Fant også masse inspirasjon til bad i fransk stil der, og det passer veldig bra nå.




 Nå syns jeg virkelig vi fortjener litt lørdagskos, og hva er vel da bedre enn salmalaks og et glass vin. Denne gangen med ponzusaus...mmmm...en eksplosjon av smaker, veldig veldig god syns jeg. Enkel å lage også. 




















 I tillegg har jeg lagd en ny, stor porsjon med snickerskuler.
Så da er det vel bare å lene seg tilbake i sofaen og nyyyyte.


Håper dere har en nydelig lørdagskveld dere også.
Tusen takk for alle søte ord dere legger igjen, og hjertelig velkommen til dere nye følgere.
















post signature

19 kommentarer:

Familien i Fjellborg sa...

hei hei
Såå flinke dere har vært - ja det er deilig med alt som er gjort :)
salmaslaksen så nyedelig ut
kan tenke meg det smakte godt
ønsker deg en flott lørdagskveld

klem fra Anita S

Bodil sa...

Så deilig å få ting unnagjort, flinke dere har vært.
Har selv planer om å plante syrintre i hagen. Heldige du dom fikk så fine buketter.
Må få meg sanselig sommer.
Kos deg i kveld.
Klem Bodil

(eddas) sa...

Nam nam nam:)
kos deg..Vel Unt:)
klemklem

No.15 sa...

Godt med effektive dager:) Håper kvelden er fin.

KLEMME

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Hei Lise :)
Så deilig å få ting gjort! Setter så stor pris på å slappe av etterpå da :)
Takk for koselig hilsen:)
Og ja, Oreokake er NAM....Farlig NAM!! :)
Ha en fin kveld :)
Klem Anita

ELIN sa...

Dere har virkelig vært effektive! Så deilig å fåt slike ting gjort. Vi har også valgt shimmergrå fra Jotun på inngangspartiet vårt :) Nydelige blomster bilder. Kos deg med god mat og drikke i kveld. Klemmer fra Elin

Unknown sa...

Så flinke dere er som har fått gjordt SÅ mye!!!! Nydelige blomster du har plukket også ;o)) Herlig med blomster inne nå om våren ;o))
Kos deg med snickerskulene ;o))))

KLEM Elisabeth ;)

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Gleder meg til å sjå fargen Shimmergrå:)Sikker på at det er kjempefint!Godt å slappe av etter ein dag med mykje aktivitet... nyt kvelden♥
So heldig du er som har fått Sanselig sommer trygt i havn! Gleder meg til å hente mi...
Klem frå Mette.

No.15 sa...

Jobber med saken ;)

Unknown sa...

God kveld;)
Så effektive dere har vært da, tipper det ble lekkert med shimmergrått ♥
Og så flotte blomster a gitt, nå lukter det nok nydelig hos dere ja;)

Må få kjøpt meg den boken skjønner jeg, der er det nok mye lekkert ja ♥

Ha en fortsatt fin helg!

Klem Line

Tove `blogg verden sa...

Gleder meg å se bilder fra verandaen deres : ) Gleder meg til vi får ny!!
Er laksen fra Lerøy Aurora ; )? Så godt ut :)
Kos dere masse
klem Tove

MissMette sa...

Hei Lise :)
Så spennende, jeg gleder meg til å se... Vi også malte Shimmergrå på terrassen vår for noen år siden, og ble veldig fornøyde... Vi har også hvitt hus, syns det passet veldig godt sammen og har ikke angret en dag! Har bestilt boken jeg også, så jeg har den vel snart i posten tenker jeg - gleder meg masse, har hørt så mye fint om den ღ NYDELIGE bilder her hos deg, Lise ღ Ønsker deg en flott søndag, stor klem fra Mette

Maria Isabel sa...

Høres ut som du/dere har fått gjort kjempemye da ja!! Blir morro å se bildene av resultatet :)

Ha en fortsatt fin helg, og kos dere masse, som vi og gjør :)

Klem :)

Smykkas sa...

Det er bare så utrolig deilig når slike prosjekter er unnagjort. Tenker det blir stor stas når det skal være innvielsesfest.

Maten så virkelig fristende ut.

Klem

Anonym sa...

Nam, nam, nam - det så skikkelig godt ut!!!! Goood søndag til deg ♥

KROnPRINSESSENE sa...

Wow, så effektive dere er!
Herlig når slike prosjekter er unnagjort eller iallefall igangsatte.

Takk for koselig hilsen inne hos meg. Glad du fant meg for da fant jo jeg deg også!
Allerede følger og titter snart innom deg igjen :)
Klem May Helen

Malin - mine gleder - sa...

Så flinke dere har vært!! Hadde vært moro om du la ut bilde av verandaen! Skal selv beise verandaen våres, og er fryktlig spent på hvordan den fargen er :)

Så godt det så ut, ble rent sulten jeg :)


Ønsker deg en nydlig søndag! :)
Klem fra Malin

Hos Jorunn sa...

Hei Lise! Gratulerer med en bidraget ditt også i Sanselig Sommer boken...kjempefint var det...og veldig fristende!! Jeg så med en gang at du har fått ny header...den er UTROLIG FIN!!! Så sommerlig delikat og glad! Flotte bilder du viser i innlegget også, dere har jammen stått på og vært produktive! Kos deg og ha en fin søndag. Klem fra Jorunn

Monica fra Moxas Univers sa...

Så utrolig heldig dere var som rakk å få beiset verandaen før regnet kom i dag. Bor selv i Skjærviken og våknet opp i dag til 18 grader og flott vær.. rakk en kaffe ute i finværet før regnet kom :(

Vi skal også beise verandaen vår og har lurt på samme farge som deg. Håper det kommer noen bilder etterhvert så kanskje vi klarer å bestemme oss vi også :)

Nå skal jeg snart ned å pusse litt på noen stoler jeg fant på finn.. Noe må man jo ha å gjøre når gråværet kommer over oss ;)

Klemmer fra Monica