søndag 29. mai 2011

Kosehelg og speltrundstykker


Idag har vi jentene kosa oss veldig. 
Siden det er jobbehelg for lykkemannen, må vi finne på noe moro bare vi to. Igår var vi en tur på Hvaler og fikk servert sommerens første makrellmiddag. Ikke mye som minnet om sommervær, men maten var veldig god. Til dessert var det jordbær med fløte.
Vi koser oss alltid på Hvaler, uansett åssen været er. 

 
Idag har vi startet dagen med babysvømming, og det er like stas hver gang. Hopping, dykking, svømming og aking, min lille badeengel storkoser seg der. Det var en fotograf der idag, så vi fikk tatt bilde av lykkeliten mens hun svømte under vann. Koselig minne å ha. Måtte ha oss en liten strekk på sofaen da vi kom hjem, før vi var klare for nye sprell!




















 Etter en liten lur, var det på med dressen (ja, med storm ute, må man bruke dress i mai...) og ut på tur. Vi gikk lang tur og plukket blomster og metemark, og lekte på lekeparken og i skogen. Da vi kom hjem var
vi sultne og bakte oss deilige speltrundstykker, og kosa oss inne resten av kvelden.
Nå sover lykkeliten søtt og jeg skal kose meg under pleddet, før jeg tar fått på oppvask og bretting av klær.


Hvordan har din helg vært?









post signature

25 kommentarer:

Fru Andersen sa...

Heisann!
Så koselig innlegg, hørtes ut som om dere har hatt en utrolig fin helg. Det er så godt å kose seg sammen, liten og stor;-)
Her har helgen også vært fin, men merker at jeg begynner å bli sliten og ikke minst lei nå, og det virker inn på humøret når jeg ikke orker gjøre det jeg så gjerne vil gjøre...
Nydelige bilder forresten, speltrundstykkene så så gode ut og utekjøkkenet kommer til å bli SÅ flott! (Allerede fint altså!)
Hadde vært kos å møtes snart igjen, jeg har jo egentlig tid hver dag, så kan godt ta det en dag som passer godt for deg (en fridag). Men jeg har krapylet på slep altså.......Terminen er 7 juni så det nærmer seg, men vil gjerne gjøre ting/treffes for å korte ned ventetiden!

Klemmiser på deg!

ELIN sa...

Høres ut som dere har hatt det kjempekoselig dere to, selvom været var så som så. Nydelige, koselige bilder. Jeg har kost meg på jentettur i helgen. Deilig for en småbarnsmor :) Ha en ny fin uke! Klemmer fra Elin

Bodil sa...

Så koselig m jentedag....
Været i helga har vært rufsete, skikkelig trist.
I går var vi på lekeland, jentane storkoste seg. Ellers har vi vært innendørs, både kost oss sammen og fått gjort unna litt huslige sysler. Toppa helga m vafler t kvelds.
Nå er d fyr i peisen....d ser ut som sommeren kommer neste helg.
Klem Bodil

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Ah, for en herlig dag dere har hatt! :)
Det er så herlig med sånne dager!
Koselige bilder også!!
:)

Så lekkert det var med den døra på veggen i innlegget under her.. smart ide!! :)

Ha en nydelig kveld!
Klemmer fra Solveig

Mona Christin sa...

Hei.

Hørtes ut som en koselig og produktiv helg. Men har du sett for et vær... Gikk en tur i skogen i dag, og der var det faktisk litt lunere.

Kos deg på Ikea i morgen. Takk for tilbudet. Har ting på ønskelista, men det blir nok en tur med en kollega snart. Har snakket litt om det.

Klem Mona C

Monica fra Moxas Univers sa...

Åh! Det hørtes jammen koselige ut! Og de speltrundstykkene så skikkelig gode ut de også gitt!

Her i huset har ungene vært forkjøla og dermed ikke så veldig gira på å høre på hva mamma eller pappa har og si. Det har vært gråt, frustrasjon og krangling. Jaja.. Noen helger blir sånn og!

I dag har jeg rydda barnerom i flere timer, sortert lekekasser og satt i gang å male en IKEA settekasse. Er egentlig en skuff til belter og sånn som skal være i garderobeskap. Men ungene trenger noe å stable legokæller i, så da syntes jeg den var fin å bruke da det er litt plass i rommene;)

Ønsker meg veldig en køyeseng med oppbevaringskuff under. Men det er jo så vanskelig å finne en jeg vil ha..

Nå skal jeg kose meg med en kopp grønn te og en grapefrukt og nyte den siste timen før jeg kryper til køys.

Christine sa...

Heisann!
Høures ut so ei koseleg og perfekt helg. E kjekt å vera saman liten og stor og gjera kjekke ting :)

Eg e fremdeles litt småsjuk, so me har tatt da litt med ro, men kost oss med taco og fotball på TV. I dag har me faktisk vore på grilling!! og vaffler og kaka hjå mamma og pappa etterpå :)

Ønske deg ei toppers veka!

Klem frå Christine

Henriettes hus sa...

Hei ♥

Så utrolig koselig innlegg. Høres ut som dere har hatt en fantastisk helg.

Babysvømming er SÅÅÅ gøy ♥

Kjempefine bilder. ELSKER de flaskene, hvor er den kjøpt ? ♥

Ha en fin uke lykkelise ♥

GOD klem fra meg

Anette (Hvit Romantikk) sa...

God kveld snuppa ! ♥

Gleder meg masse til å se utekjøkkenet ferdig, spennende ! :) Og utrolig smart å bruke sveitserdøren til bord. Lekkert blir det. ♥

Høres ut som om du og LA har hatt en koselig jentehelg. :) Og de rundstykkene så veldig gode ut, mmmmm... ♥ Så gøy med undervannsbilde ! :)

Jeg leser alle dine innlegg også vennen, men jeg er ikke flink til å kommentere for tiden. Er liksom alltid noe, enten rekker jeg ikke, orker ikke, og nå er det også noe med blogger slik at jeg ikke får kommentert hos alle... Men leser gjør jeg. ♥

Du får kose deg på Ikea i morgen, må ta meg en tur dit snart jeg også. Trenger litt lys osv... :)

Natti natt vennen, sove godt nå da ! ♥

Go'klem fra Anette

No.15 sa...

Kosehelg ja! :)

Lillemor og jeg har også hatt masse kvalitetstid. Det hun er aller mest begeistra for nå er et rosa prinsessetelt - som for tiden dominerer stua omtrent.

Ha en fin ukestart vennen.

Klem

Unknown sa...

Høres ut som en koselig jentedag ♥
Er kaldt og surt nå ja, så her har det vært boblejakke på fotballkamp i helgen;))
Men har man nok av klær på seg, er det faktisk ganske godt og være ute - friskt og deilig;))
Og når man kan komme hjem og lage deilige rundstykker er det helt ok med shitvær;))

Herlige bilder ♥ Jeg har så lyst på slik råååsa lemonade jeg, hvor kjøper du de? Er de så gode som de ser ut?

Ha en fin, ny ukesstart;))

Klem Line

sa...

Heeei Lise!

Så deilig rundstykkene så ut!:O) Det høres ut som om dere har hatt en herlig dag! Babysvømming er koselig. Vår Aurora gikk på det og jeg husker godt da vi tok bilde. hehe.. det ser ut som om hun har sett et lik under vann.. ser helt vettskremt ut.. men moro å ha minnene :O) Vi har også badet i dag. Vi har vært i badeland (superland) i Sarpsborg. Moro :O)

Nydelige bilder du tar :O)

og tusen takk for kjempekoselig kommentar inne hos meg :O) Det varmer og jeg blir så glad :O)

Ønsker deg en fin fin uke!

Carinaklem

(eddas) sa...

Hørtes ut om en perfekt dag:)Min var jo i Birkelunden som vanlig:)
klemklem

Hegeslilleboble sa...

Mmm, så herlige bilder. Rundstykkene så deilige ut. Kjekt du vil være med i Give Awayen min:). Vi har hatt venner på besøk, vært på besøk hos venner og kost oss med barna i helga:).

Rosa sa...

Hei hei, snuppa:-)

For en deilig helg dere har hatt!
De speltrundstykkene så skikkelige gode ut, kanskje du har lyst til å dele oppskriften? ;-)
Jeg har ikke fått lest så mye i boka enda, men nå SKAL jeg sette meg ned med den en dag snart!
Leverte avsluttende oppgave på skolen på mandag, og lørdag kveld tok jeg på meg en ekstravakt. Litt sliten, men nå er det bare 2 dager til på jobb, så er det langhelg!! Da skal jeg lese, slappe av og bare kose meg:-)))

Ha en fortryllende uke, du skjønne:-)

Klem, Rosa

VillaVårfrubakken sa...

Hei på deg, så herlig, bare kose seg. Vi har vært på hytta og jobbet litt, en del å gjøre der ja. Nå gleder vi oss til besøk fra slekt i Sverige om noen dager. Ha en fin fin uke...klem

De små øyeblikk sa...

Heisan. ÅÅååå så mye koselig i dette innlegget. Så mange fine bilder. De rundstykkene ser bare himmelsk ut! Flinka ;)

Ha en fin dag, klem Kjersti

sa...

Hei igjen Lise!

Det ser ut som jeg kommer meg på glansdagen! JIPPI :O) Jeg må bare ta en siste avsjekk med foreldrene mine som skal være barnevakt da mannen er på guttetur den helga.
Kommer du?

Jenta mi heter Aurora :O) Lilja- Aurora... for et nydelig navn ♥ Hvor gammel er hun? Min blir 3 til sommeren :O

Ønsker deg en fin fin kveld, Lise!

God klem

Musefletta sa...

Herlig innlegg.
Både ser og høres ut som helgen deres har vært strålende.
Du har veldig stemningsfulle og fine bilder :)

Ha en fin kveld!

Kristin sa...

What a Nice day!!!!!!! Helen griser! Veldig spent på IKEA shoppingen din idag:-) klem

Martilie sa...

Så koselig, ser veldig fristende ut! Deilig med slike kosehelger. samme hos oss, jeg hadde alenetid på lørdag og loppisbesøk, eller bare kos, nybakt kake og jordbær..

Og jammen er det snart helg igjen..

Og utekjøkkenet ditt blir bare lekkert! Det blir deilig det.. Ønske ønske :)

Nattaklem og god morgendag til deg

Karna sa...

Høres fantastisk ut....deilig dag, og ikke minst så rundstykkene sååå gode ute....Takk for hilsen på bloggen min, blir satt pris på!!

Smykkas sa...

Dette høres kjempekoselig ut, og det har tydeligvis vært mye kos. Herlig.

Klem

Sukkertøy for øyet sa...

GRATULERER som nominert i kategorien Landliv!!!

..så fortjent jenta mi!!!

Hannes favoritter sa...

Hei vennen♥
Høres ut som en super helg!!! Vi har jobbet masse i hagen i helgen, og det begynner å bli bra! Her har været vært fint, så både vi og ungene har vært ute hele tiden.
Takk for koselig kommentar! Jepp, det finnes magnetmaling (fås kjøpt i hobbybutikker og enkelte malebutikker). Genialt for å lage hjemmelagde magnettavler!
Ha en koselig kveld!
Klem fra Hanne