onsdag 17. august 2011

Det er fint her på Hvaler..

eller Søndre Sandøy for dere som er lokalkjent..
For meg så kan det ikke bli mer idyllisk enn dette..
Nydelige hvite, gamle hus med sjarmerende gamle frukthager
langs en vakker skjærgård...hadde gjerne flyttet ut her i morgen.
Som jeg drømmer meg bort når jeg går rundt på øya og titter på alle de nydelige husene som er her... får med meg mye inspirasjon hjem hvertfall og drømmen om et gammelt sveitserhus er enda mer levende etter en uke her...


Denne gamle tollstasjonen er blitt gjort om til fire leiligheter og vi leier den ene. Hele huset har vært bortleid hele sommeren, men siden vi har ferie så sent er vi helt alene her. Veldig deilig, og stranda nedenfor er det bare vi som bruker. Tenk å ha strand bare et steinkast unna huset....det hadde jammen vært noe det..


















 Tror lykkeliten har sett meg snoke rundt altfor mange gamle hus, så nå har hun begynt hun også.. Snokingen resulterte i at jeg fant meg to gamle vinduer idag, og jeg er superfornøyd! De skulle kastes og da var jeg ikke sen med å redde dem fra døden...


Vi koser oss masse her ute og det er skikkelig ferie med god mat,
god drikke og godis hver dag... lykkemannen er i sitt ess da han får fiske dagen lang, og vi koser oss med blåbærturer, båttur, masse lesestoff, lek og moro. Idag fikk jeg vært hjemme å hentet pc'en min
og har funnet meg et nett å logge på, og får endelig tittet innom dere igjen.

I morgen vender vi nesa hjemover igjen, men først får lykkeliten besøk av søskenbarna sine og vi gleder oss veldig. Det er stor stas med noen større barn som leker og herjer.


Det er fortsatt noen dager igjen av ferien,
og på lørdag skal jeg i utdrikningslag, som jeg regner med blir veldig gøy.

Håper dere alle har det bra og nyter sensommeren så godt dere kan.
Nå er jeg på nett og vi "snakkes" snart igjen.

Ha en nydelig kveld...














24 kommentarer:

Yvonne sa...

å! for et koselig sted!

Bodil sa...

Hei kjære du!
For en idyllisk plass dere er på, deilig å ha sen ferie, nyte de siste sommerdagene før høsten tar over!
Hadde vel gjort d samme som deg, gått å snoka rundt, vittig at lillemor gjør det samme som deg, hehe.
Nyt blogginga og kos dere!!
Kos deg på fest t helga!!
Klem Bodil

ELIN sa...

Å, jeg elsker Søndra Sannøy! Har så mange gode minner derfra, både gamle og nye. Kos dere masse. Klemmer fra Elin

Sara sa...

Precioso sitio,las casas son encántadoras,saludos.

HusmorDronninga sa...

Idyllisk!
Høres ut som en ferie i min smak.. Total avslappning, til å bare kose seg å gjøre det en har LYST til! :)
Kos deg!

Klem fra
Kjersti

ELLEMELL sa...

Så herlige ferieglimt!
som mor så datter... man skal vel tidlig krøkes, og litt tar hun da etter sin mor!

det var en skikkelig fin plass. Har vært alt for lite på øst og sørlandet... tror nok det er mange slike perler rundt omkring!

fin fin kveld til lisemor:)
klem ellemell

Mamsens hus sa...

Heisann. :)
Vi skal til Søndre på lørdag vi.
Vi har familie som er fastboende der.
Nydelig plass.
Ønsker deg en fin kveld videre.
klem

(eddas) sa...

Ser bare overkoselig ut der ute:)
Skjønner at du har det på G der:)
kos dere ennu mere..
klemklem på deg

Mona Christin sa...

Jeg har aldri vært på S Sandøy, eller Nordre for den sakens skyld. Det ser veldig fint og idyllisk ut der. Har hørt mye fint om øyene iallefall. Hvaler er jo en perle i seg selv. Godt vi har kort vei...

Klem Mona C

Bustenellik sa...

Så vakkert det er der! Skjønner at jeg har gått glipp av en perle ;-) Bustemannen er der med jevne mellomrom i forbindelse med jobb, men han har aldri sagt at det var så pent der ;-)
Ser ut som dere har alt på plass for den perfekte ferie! Håper været er bedre der ute enn "her inne" for tida. Mange regnbyger, og det ligger et hint av høst i lufta syns jeg.
Drøbak passa for meg vettu. Perfekt med en fredag, for da krasjer det ikke med skolen ;-) Bare håper jeg er på bena igjen i god tid til det, bekkenet slo seg helt vrangt i går, så i dag er det krykker som gjelder. Juhu :D
Nyt siste rest av sommerferien!
Regner med vi får se vinduene når de kommer på sin plass i Lykkehjemmet? ;-)
KlemmerT

vår lille verden sa...

For et idyllisk sted!Så fikk du tak på gamle viduer i tilegg!Kan jo ikke bli bedre da:O))Kose dere masse!Klem kathrin

Neverluren hus og hjem sa...

Vakker idyll :-) Ser nydelig ut på bildene :-)
Fortsatt god ferie :-)

Klem fra Rita

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Så nydelig.Jeg sier ofte til samboeren min at jeg vil feriere der engang. Og det vil jeg iallefall etter disse bildene:)

Unknown sa...

Å så vakkert...
Skikkelig idyllisk, kos deg på lørdag..

Klem

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Hei LykkeLise♥

Å, her kunne eg også godt tenke meg å bu!!!!DEI skjønne husa og med stranda i nærheita...sukk for ei perle:)Forstår at du trivst her;)
Skjønne bilder!!!! So søt Lykkeliten som vandrer rundt og snoker:)))

Heldig du er som fekk deg to dører da!!!! Håper å få sjå;)

Nyt dagen i morgon og kos deg masse på utdrikningslag ☺

Set slik pris på deg og dei kjekke kommentarane dine inne hos meg!!! TAKK♥

God klem frå Mette.

Unknown sa...

Hei Lise;))
For et herlig sted!!
Har aldri vært på Hvaler selv, men alle som har vært der eeeelsker stedet;))

Så gøy med vinduene du snopet til deg da ♥ Det er stas;)

Kos dere masse den siste tiden på den flotte øyen;)

Klem Line

Prinsesse Elin sa...

Hei og god morgen.
For et deilig sted. Jeg ble rent i sommerstemning igjen jeg:)
Husene er utrolig flotte....tenk å hatt noe slikt. Jeg ville innom for å ønske deg en fin dag og en fin torsdag. Klem:)

Monica sa...

Ååå det hørtes ut som en fantastisk ferie i ro og mak. Min mann hadde også vært superglad bare han fikk fiske. Han har helt dilla på fisking. Men akkuratt nå er det badet som er i fokus her i huset så da må det rett og slett prioroteres, men han har fisket mye. Smmer og vi har hatt mange gode fiskemiddager:) kos deg videre i ferien, her er hverdagen tilbake for fullt. Ringeklokke og opp tidlig forå gjøre klar skolejenta, men det er utrolig gøy år jeg s hvor mye hun gleder seg:) klem monica

Monica sa...

Hei på deg.
For et idyllisk ferieparadis!
Så heldig du var som fant to gamle vinduer, spennende å se hva du skal bruke de til ;)
Ønsker deg en riktig fin dag, og nyt resten av sensommeren.

Bekka sa...

Å, her har jeg fine barndomsminner fra! Et vennepar av foreldrene mine har hytte på Søndre Sandøy, så jeg var der flere ganger gjennom barndommen - og kjenner godt igjen stranden :) Virkelig et rolig og idyllisk sted!

Bluggi buggi blogg sa...

Å så fint det så ut der. Ikke rart dere koser der :) Kos dere videre og lykke til i utdrikningslaget :)
Klem,
Trude :)

Noatunfrua sa...

Dette så slettes ikke vondt ut, nei!! Godt dere får kosa dere skikkelig med siste rest av sommer!

Elsker bildene av lille snuppa di ved det gamle huset, så utrolig nydelig! ♥

God fredag til deg og dine!
Klem

Prinsesse Elin sa...

Hei og god morgen
Hvis du tidlige har linket til bloggen min og ønsker å ha meg i bloggrollen din videre, så blir må du legge meg inn på nytt. Den fungerer ikke etter jeg måtte skifte bloggadresse. Bare hvis du ønsker å få frem nye innlegg. Klem fra Elin:)

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så flott sted dere har leid! :)Kjempekoselig.

Ønsker deg og dine ei riktig god helg!
Klem