tirsdag 17. august 2010

En liten smaksprøve

skal dere få av meg ikveld.

Det skal vel ikke stikkes under en stol 
at jeg er glad i mat, kaker, godis... 
ja i det hele tatt; alt som ikke er bra for meg.
Men den bikinisesongen kom jo aldri et år,
så nå har jeg fortsatt ett år på meg:) 
*lucky me*
Jeg liker ikke bare å spise nammenam, 
men også å pynte opp med det. 
Sånn bare for å friste meg selv ekstra mye.




Her skal dere få "smake" på den nye favoritten,
sjokoladen som fortjener et eget innlegg 
og en plass i vinduskarmen.
er organisk, og vi har fått den av gode venner 
som har vært i USA i sommer.
Den ene har smak av lavendel, 
og det må vel være midt i blinken
for oss interiørdamer.
Mmmm den smaker nydelig, 
og jeg innbiller meg at den er ganske sunn:)
Skal ikke se bort ifra at det dukker opp
litt sjokolade i en Give away her utover høsten.




Dere må jo også bli servert noe å drikke til sjokoladen,
og disse nydelige flaskene fra
fant jeg på en kafe i DK.
Limonaden kan drikkes som den er,
eller blandes ut med litt Farris.
Vet ikke om jeg klarer å bryte forseglingen,
men de blir jo fine som vannflasker også.




*Håper det smakte søtt og godt*
Tusen takk for alle fine ord dere fine:)



Nå er det Greys på gang her, 
så "snakkes" vi etterpå.







post 
signature



19 kommentarer:

Hulda sa...

Så deilig dette så ut. :) Falt også for den søte dukken under, så nydelig den var. Flotte puter også. :)

FruLisa sa...

Mmm - liker serveringen her på huset - jeg setter meg ned og blir en stund..

Klem

verdens heldigste mamma sa...

Ja dette smakte forteffelig! :) Tusen takk :)

Unknown sa...

Hmmm, takk for den Lise! Bikinisesongen kom jo ikke i år, så da har vi et helt år på oss, hehehe, der åpnet jeg en sjokkis og:))

De limonadene så herlig friske ut!

Her skulle det og bli Grey`s, men trur du ikke gubben skulle se Rosenborg kamp! Hallo, Rosenborg! Jaja, jeg ble forvist til soverommet for og se på TV, men jeg ser IKKE Grey`s på en liten TV nei, så da tok jeg det opp, skal kose meg i morgen jeg:))

Sov godt!

Klem Line

Ellemeller sa...

Velkomen tilbake frå Danmark:)
Sjokkisen freista til og med meg, som ikkje et sukker;)

Lekre tepper og puter og blondine!

Noatunfrua sa...

Aiaiai.. Slike fristelser på en tirsdag... :) Limonaden så skikkelig forfriskende ut! Tro om den er å finne i Sverige også? :)

God natt og god onsdag!
Klem! :)

Gry sa...

Mmmmm... både ser og høres DEILIG ut Lise! Jeg er som deg, elsker alt som ikke er bra for meg.. he he... Sitter her med tekoppen og kjemper mot trangen til å gå i kjøleskapet og hente sjokolade..Ble ikke akkurat lettere nå altså..hi hi.. Herlig konklusjon som jeg slutter meg til: 1 år til neste bikini "helvete".. Det må feires..;))) Morsomt å pynte med disse godsakene her da, har ikke smakt denne sjokoladen før. Lemonadeflaskene og kassen er skikkelig digg, ønsker meg! Tror jammen jeg må gå i kjøleskapet jeg gitt.. ;))) En fin fin kveld til deg vennen! Klemmer

Randi sa...

Takker for flott oppvartning:) Så og hørtes virkelig godt ut både med sjokoladen og limonaden.
Og ja, hurra for neste års bikinisesong:)
Klem, Randi

Anne Grete sa...

Søte jenter trenger søtsaker :)

Håper du har det bra vennen, skal bli flinkere å besøke deg!

Klem

Martilie sa...

Mmmm det så bare såå godt ut! Jeg elsker sjokolade.. Klarter ikke motstå, men prøver dog å begrense inntaket (litt ;)

Flotte Danmarksinnlegg også -har vært på hytta uten nett og gått glipp av flere av dem :)

God sensommer!

Klem fra Tove

verdens heldigste mamma sa...

Hei hei :) Blåse såpebobler er jo kjempe lurt!! Da har de litt og ordne med og titte og leke med. Når Robbin tok 1 års bilder hadde han med kosebamsen sin og kosefilla. Kosefilla havna oppå hodet forså at han tok den ned og sa ; TITT TEI !! Da var han så søt. Han lekte liksom med seg selv. Også hadde jeg med ett leketog han trilla på husker jeg.. Så det går jo ann og ha med de tinga du vet de liker best. Det er kost og ha på bilde og syns jeg :)

Jeg tenkte og ha piknik med familien på familie bildene nå .. Ha med ett stort teppe, matboks, drikke for så og bare sitte der som vi ellers kunne gjort ;) he he . Og tøyse og tulle selfølgelig! Også ønsker jeg med ett stort bilde på veggen av oss fire pluss Oda da, som går ifra bilde liksom. Altså ryggen vår da .. Jah det skakke være enkelt! MAnnen holder på og klikke her trur jeg. Han hater sånn "orning" som han sier! :)

Bloggetreff hadde hvert super koselig!! Føler at jeg liksom kjenner deg nå ;) he he :)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei søta ! ♥

Hihi, måtte le litt nå... For jeg har eksakt samme limonade ! :) Jeg har også en med smak av "Pamplemousse", men istedenfor "Orange" har jeg en med "Mandarine". Disse fant jeg i en koselig interiørbutikk i Danmark. Damen bak disken forsikret meg om at det franske sodavannet var veldig godt. ♥ Barna maser om å åpne de, men har sagt vi må vente til en spesiell anledning, hihi... Men som du sier blir de jo fine som vannflaker også. ♥ Samme kasse har jeg også, hehe... :)

Hørtes litt skummelt ut med sjokolade med lavendel syntes jeg, men jeg smaker gjerne. ♥

Håper du får en superfin dag vennen ! ♥

Stor klem fra Anette :)

Behindabluedoor sa...

Hei..
Desverre så er det slik at alt usunt er himla godt, og det legger seg på plasser en ikke sko ønske.
Men det er jo bare så deilig :)))
Ha en fin ettermiddag.

Smykkas sa...

Jeg vet ikke helt om jeg er så veldig glad i den slags fristelser, for jeg er en ordentlig slikkmunn.

Nydelige flasker med limonade og som du selv sier, flaskene er jo pynt i seg selv. Drikk innholdet du.

Klem fra Astrid

(eddas) sa...

He he ja sommeren kom ikke...så som du sier vi har et år på oss:)
Sjokolade som smaker lavendel har jeg aldri hørt om...spennende..
kos deg med godisen du...vel unt:)
eddaKlemmer

Siv sa...

Mmmmm...
Tusen takk, smakte deilig ;)
Likte veldig godt Limonaden altså,
er ikke så veldig glad i sjokolade, det holder å ta en liten bit før det vokser i munnen ;) kan klare helt ferske banansjokolader, nam ;)

Kjempefin kasse vi har fått oss gitt ;) hi hi...

Klem

Hos Farmor sa...

Oi, spennende.. lavendelsjokolade... jeg er åpen for det meste :)Og herlige flasker!! Moro med nye smaker :)

Hannes favoritter sa...

Hei vennen!

Så flott de flaskene var! De blir helt sikkert fine som vannflasker også! Sjokolade, alltid godt... og med bikinisesongen trygt på avstand er det jo bare å hive innpå!

Tusen takk for de koselige ordene du legger igjen hos meg!

Håper dere alle har det bra! I morgen begynner min "store" gutt i 1. klasse, så her er vi veldig spent! Han hadde problemer med å sove fordi han gleder seg sånn. Er vel bare den tøysete mammaen som gruer seg bittelitt oppi all gledinga.

Klem fra Hanne

Kristin sa...

Heihei!

Og, NAM NAM!!!
Ja, du får komme i bursdag - eller KAKEPARTY! Hadde vel vært midt i blinken for deg!!

Jeg var såååå ekrtemt søtsugen sist jeg ammet, er ikke like ille nå. KLarer ikke en 200grams på en kveld denne gangen, og det er jeg i grunn glad for..

Man blir tussete av amming om natten, blir mer trøtt jo større de blir. Det ble ihvertfall jeg med Karo..
Vi sluttet med nattpupp for karo da hun var ca 5 mnd. Det er og blir en jobb for pappaen som ikke lukter melk.. La lykkemannen gå inn til nurket når hun gråter og gi litt vann og trøst.. Så er det nok over på et par dager... Best er det å holde seg helt unna syns jeg, så jeg dro og sov hos mamma og pappa så jeg slapp å høre på gråt.. Men det gikk vist veldig bra.. Første natten tok han henne opp til seg i sengen til hun sovnet og neste natt kunne ha bare roe henne i hennes seng.. Det funket ihvertfall for oss.. Men er nok lurt å bestemme seg for det og fullføre med en gang! Barna liker som regel det best..

Også må du huske på at det bare er bra for henne å lære seg å sove hele natten, sunt for hele familien det.! I tillegg er det viktig ifht tannhelse at barna ikke får melk om natten etter 6 mnd (lærte det på sykepleien). Melken er jo SÅ SØT vettu!

Heldige du som får sett på greys, vi har fortsatt ikke tvsignaler og jeg er tvløs.. HJÆLP! Savner det nå..Kommer snart på plass håper jeg.. Klemmer