lørdag 28. august 2010

Kjære mannfolk...


Er det så ille at vi damer vil gjøre det litt koselig rundt oss?
Pynte opp med blomster og lys.
Gjøre det hjemmekoselig og vakkert.
Om vi har lyst til å ha fjorten puter i sofaen
eller rosa laken på senga, så la oss ha det.

Vi skaper et hjem.



Vi klager ikke over golfutstyr i gangen,
eller hjortehodet i peisestua...

Jo, vi gjør kanskje det,
men det er fordi det ikke er pent å se på,
og vi damer vil omgi oss med vakre ting.
Dere menn mangler desverre den egenskapen
til å se hvilke gardiner som passer best til sofaen
eller hvilke matvarer som kan stå framme på benken.




Dere skjønner ikke vitsen med å ha sengeteppe på senga,
eller servise som vi aldri bruker.
Hadde det vært opp til dere 
hadde vi spist av papp og plast hver dag.




Men siden vi er så snille 
å lar dere klippe gresset og skifte dekk, 
bare så dere skal føle dere mandige og sterke.
Kan dere ikke la oss tenne duftlys
og ommøblere stua når vi vil?




Tenk så trist det ville vært uten oss.
Da ville dere bodd i et tomt hjem,
uten puter, pledd, blomster og lys.

Dere måtte mest sannsynlig banet dere vei
gjennom et hav av skitne sokker 
for å komme fram til brødboksen..
bare for å oppdage at den er tom.

Like tom som livet deres...





Nei, neste gang du har lyst til å klage på
at det er så mye dilldall rundt deg..

La være..

Vi damer arbeider hardt for å skape et hjem:)



(Bildene idag er lånt fra DENNE nydelige nettbutikken)









post 
signature

20 kommentarer:

Anne Grete sa...

Hihihihii, der traff du virkelig spikeren på hodet!!! Ler meg ihel, og kjenner meg SÅÅÅÅ igjen :)

Takk for at du fikk meg til å smile i kveld vennen :)

Klem

A K sa...

Jeg pleier å si til mannen når han klager litt over alt vi ikke trenger at alle lysestakene og potteplantene er forskjellen fra ungkarslivet ;) For det vil han ikke ha igjen selvom han sikkert kunne tenkt seg en lysestake eller to mindre :)

klem

Martilie sa...

Du skriver bare fantastisk herlig!

Smiler stort og så sant så sant..

Denne skal jeg berike mannen med, kanskje han tar et hint eller to :)

Nyt en skjønn kveld LykkeLise -du er bare skjønn..

Klemmer

Anonym sa...

Hehe herlig innlegg. Heldigvis så har jeg en gubbelure som lar meg styre som jeg vil. :)Klem.

Noatunfrua sa...

AMEN! ♥

♥ Monica ♥ sa...

For et fantastisk innlegg! Nå fikk du meg virkelig til å smile, og ja, jeg kjenner meg igjen selv om jeg ikke har den verste mannen sånn sett.

:))

lisje astrid's husblogg sa...

FANTASTISK innlegg!
Eg har faktisk tenkt å la husbonden lese dett;)

Elskar måten du skriv på!
Du er utruleg flink:)

God helg vidare♥

Klem frå Astrid:)

Jijji sa...

He, he... Herlig innlegg!
Og så sant, så sant;)

Ha en herlig søndag!
Klem fra Jijji

Yvonne sa...

hehe så sant så sant! men faktisk min mann han liker duftelys han bryr seg om ting passer sammen eller ei og han er opptatt av gardinene hehe han liker puter og pledd men siden han har dette feminime siden så må jo han ta seg av dette med klippegresset og skifte dekk... hehe

Ha en fin helg!

Elin | Draumesidene sa...

:)

Klem E :)

Blåveispiken sa...

hehe, den slenger jeg meg med på! Godt sagt! Det ernok en vanlig diskusjon i de fleste hjem :o) Klemmer

Mona Christin sa...

Ja, nettopp. Der sa du det. Flott.

Ble det noe loppis på deg i dag? Jeg fikk dessverre ikke tid.

Tvi tvi i morgen.

Klem Mona C

Bustenellik sa...

Amen sister!

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Så sant som det er sagt!
Min mann er faktisk interiørinteressert, men vi har en smule forskjellig stil dessv...
På et vis kommer vi til enighet, men han skjønner ikke vitsen med alt vi har nei :) Hvorfor vi skal ha så mange skåler osv.
Godt innlegg!
Klem Anita

Unknown sa...

Fantastisk! Hahaha... klapper for Lise-mor:))
Du er bare så hysterisk god på innleggene altså:))

Ha en strålende Søndag!

Klem Line

Linda sa...

Jammen har du så rett, så rett! Artig innlegg,fikk meg en god latter. De mennene våre er nok innerst inne fornøyd med litt duftende lys og annet stæsj vi kvinner MÅ HA. Jeg er så heldig å ha en mann som lar meg dille rundt som jeg vil!

Klem

Kristin sa...

Heheh.. Herlig som alltid..
Heldigvis bor jeg sammen med en som har skjønt at når det kommer til interiør, stæsj,barneklær etc har han ikke noe han skulle ha sagt... ENkelt og greit... PÅ det området RULER jeg ene og alene, stort sett.. Tror han lever på at han skal ha gutterom i uthuset, hvor ALT skal bli etter hans ønske.. Lykke til og velkommen prosjektor, høytalere, gitarer,mørke skinnmøbler og en ellers herlig miks av mrøk, multimedia og guttestil.. Hver sin lyst eller hva!??!
heheh..

Du hadde ikke bare fått blod på tann,. du hadde blitt småsprø er jeg sikker på. Om du allerede har et ønske om egen butikk, eksploderer det på en sånn messe..
JEg syns alle butikkene tar inn de samme varene, lite variasjon, og det må jo være rom for det når det finnes sååå mye lekre varer fra levrandørene..
Jeg har også mine drømmer, men de forblir nok bare drømmer enn så lenge ihvertfall..

SPennende med fotografbildene da! Håper du kanskje vil dele en liten smugtitt av lille snuppa.. hadde vært så kos å se!

Håper du har en supersøndag snuppis. KLemmer

MumsiMumsan sa...

Morsomt :O)
Ha en flott kveld!
Mumseklem Vibece :O)

Siljes Hobbyrom sa...

Du kan få sagt det! ;))

Nydelige bilder og sanne ord!
Heldigvis begynner manne å skjønne hvor glad jeg blir av hobbyen min, så det meste går i gjennom. :))
Heldigvis! :o)

NattaKlem

Veronika sa...

Fantastisk flott innlegg, helt herlig!! Mannfolk skjønner ikke alt her i verden, selv om de er verdensmestere i alt;)