mandag 23. august 2010

Sjokolade meg her og sjokolade meg der!

Kjære alle bloggvenninner (og pappa)
 
Dere er bare nydelige alle sammen. 
Tusen takk for at dere tar dere tid
til å titte innom og legge igjen et spor.
Takk for at dere får meg til å smile.
Og tusen takk til deg anonym 
som tenkte på meg
da du var ute på shopping:)

Takk til nye følgere som har lagt seg til, 
og til "gamle" trofaste.

Flere av dere hadde rett,
jeg er endelig eier av GG servise.
Vant tusen kr på vei hjem med danskebåten,
og da måtte jeg jo kjøpe meg noe fint.
Da ble det to kopper, skåler og asjetter. 
Det er vanskelig å velge hvilket mønster,
så tror jeg vil ønske meg litt forskjellig jeg.

Jeg er litt som Ole Brum; 
Ja takk, begge deler...
eller helst alle sammen!:)
 





Jeg hadde fortsatt penger igjen etter GG shopping, 
så da ble det et sjokolade skilt også,
siden det er min store lidenskap... 
i alle slags former...
 
Nå henger det på veggen ved trappa,
og jeg har lyst på flere
nostalgiske skilt der etterhvert.

Jeg har forresten fått lov å male
ytterdøra i LIVSLYST sin farge.
Syns den er så nydelig.... 
og er sikker på at den vil passe bra 
til det gamle, hvite huset vårt.





En av mine absolutte favoritter
innen sjokoladeverdenen
er sjokoladefondant,
og det er jo så superenkelt å smelle sammen.
Jeg tar det litt på slump....
men det er vel ca sånn her:

2 pl mørk sjokolade
og
200 g smør smeltes.


3 egg
og 
2 dl sukker piskes.
1 dl mel vendes i.

Bland sjokoladeblandingen og eggeblandingen,
og hell i små former eller kopper.

Stekes ved 250 g i ca 4-5 min,
avhengig av ovnen.
Jeg liker de veldig flytende inni.

Nam nam med is og bær:)

 

Ønsker dere alle en 
mandagskveld fyllt med sjokoladekos:)






post 
signature


11 kommentarer:

Bustenellik sa...

Så jeg noen molter? Eller multer som det helt sikkert skrives ;-) NAM!
Flott skilt :-) "Skal du med alle de skilta" spør bustemannen oppgitt, men det er jo så fint med skilt :-) Og sjokolade er alle tiders for alt bortsett fra midja :p Ha en flott mandagskveld :D
Busteklem fra trofast følger ;-)

MumsiMumsan sa...

Hei du :O)
Gratulerer med GG servise :)
Tror det blir flott med litt forskjellig - masse "charm" :)
Og noen skåler til sjokoladen - hihihi :)
Ha en flott kveld!
Mumseklem fra Vibece :O)

Marta - livet på landet sa...

Nydelig skilt!
Jeg ELSKER sjokolade! Får aldri nok!!:)
Egentlig ville jeg helst droppet all vanlig mat og bare levd på sjokolade:)

Har prøvd å lage sjokoladefondant en gang, men det ble ikke særlig vellykket...
Så nå skal jeg lagre oppskriften din, og prøve den en gang!

Hvilken størrelse skål bruker du da?
Regner med at steketiden avhenger av størrelsen?

Ha en fin mandagskveld!:)

Maruska sa...

mmmm.sjokkoladefondant er en av mine favoritter. Kjempe fint skilt også!!
Ha en nydelig kveld søte du :)
Klem Marie

Hasigamas mamma sa...

Sjokolade er som bustenellik sa, bra for alt annet enn midja :) hi hi...
Kos deg med sjokolade!
Klem
Lise

Smykkas sa...

Kjempekoselig innlegg fra deg, og jeg ble virkelig begeistret for sjokoladeskiltet.

For en stund siden dukket en kjær nabodame opp med hjemmebakte brownies. Farlig, farlig, men herlig, herlig.

Jeg er en skikkelig søtmons.

Klem fra Astrid

ELLEMELL sa...

gratulerer med gg servise og velkommen i gjengen:) hehe

sjokolade frister-også på en mandag!

kos deg ikveld! klem ellemell

Unknown sa...

Grattis med GG i hus:)
Jeg er som deg, tar gjerne litt av alle de fine mønstrene og fargene, klarer ikke og bestemme meg for kun ett ★

Herlig med oppskrift på sjokkis fondant (var det slik det var tro...??) Den skal jeg prøve, hørtes digg, digg ut ♥ Kan de lages i muffinsformer tro? Eller bare i en slik muffins stekeform (en slik langpanne med hull i, hihi)

Og så kult og male døren i Livs farge, det er dristig, men blir sikkert nyyyydelig ♥

Klem Line

Anne Grete sa...

Gratuler med GG!!

Takk for superhyggelig kommentar angående vårt bryllup, det gleder meg at du vil følge meg i ferden!!

Heheh, du forstod at det har gått litt ut over bloggingen ja.. hihi

Klem

FruLisa sa...

Gratis med GG serviset da - jeg tror også jeg er hekta..eller..hekta er kanskje å overdrive noe. Tror vi sier det slik...

Og du - den sjokoladen på slutten der, den kunne du spart deg for..så ikke særlig god ut heller.*Sukk*

Godklem

Mona Christin sa...

Herlig å kunne kjøpe helt fritt det en ønsker seg. Gratulerer.

Her i huset er det mannen som er sjokoman. Han står opp midt på natten og bare mååå ha sjokolade. Godt det ikke er meg, for da hadde jeg sett ut deretter. Men godt, det er det.

Jihaa... Vi topper tabellen. Herlig med fotballelskende bloggedamer. Jeg digger deg.

Klem Mona C

PS Kan du si meg hvor her i byen det finnes GG?