onsdag 25. august 2010

Lavendelize me

Ja da er sommeren på hell.
En sommer hvor det store samtaleemnet har vært været.
Vi har sagt, i morgen...ja i morgen da kommer sommeren.
Eller kanskje neste uke, da blir det bra.
August den blir fin. August er alltid varm.




Men de fleste av oss har vel evnen til 
å kose seg uansett hva værgudene finner på.
Hvis vi hele tiden skal sette gleden på vent
pga ting vi ikke råder over, 
ville det blitt en trist hverdag.




Selvom dette er den første sommeren
på det jeg kan huske,
at jeg ikke har badet i sjøen,
har jeg kosa meg med andre ting.



Familie
Venner
God mat
Bøker
Film
Blomster
har gjort denne sommeren ekstra fin.





Lavendelen min har fått en ny oppblomstring
nå på sensommeren.
Kanskje den er glad i regn?
Masse grønne skudd og nye blomster har dukket opp.
Har ikke lyst til å la den bare stå ute å visne nå.
Derfor lurer jeg på om dere har noen 
lavendeltips dere vil dele med meg.

Er det beste å henge den opp å tørke den?




Jeg elsker duften av lavendel,
og det har blitt duften av sommer for meg.
Så nå håper jeg at jeg kan bevare den duften utover vinteren,
og drømme meg tilbake til sommeren.

 


Hva er DIN duft av sommer?






post 
signature


21 kommentarer:

Hasigamas mamma sa...

Nyslått gress... :)
Så vakre bilder!!!
Klem
Lise

Mona Christin sa...

Hei.

Takker for hyggelig kommentar. Tusen takk.

Har en lavendelplante jeg og, men den viser ingen tegn til nye blomster. Tenkte å plante den ut i beddet, men jeg venter til neste år. Prøve å ha den inne på vinteren (hvis den tåler det da).

Min sommerlukt er friske norske jordbær.

Ha en fin torsdag.

Klem Mona C

Hos Farmor sa...

Det er faktisk slik at lavendelen kan blomstre 2 ganger på en sommer - kjekt det, dufter himmelsk :) Vi får håpe på en flott høst!!
Klem Martemora

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei snuppa ! ♥

Lavendel dufter helt nydelig. ♥ Jeg har en liten duftpute med lavendel på nøkleknippet mitt som salige lavendel har laget. Den er laget av striestoff, og har bokstaven A på. Denne sniffer jeg stadig på. Uten at dette virker teit i det hele tatt, hihi.... Ikke mye til sommer mer nå nei, det kan jeg skrive under på. Men jorbærplanten min fikk nylig nye blomster, og nå kommer det masse jordbær igjen. Trodde ikke det kom noen flere nå jeg, for etter de første jordbærene var planten grønn lenge uten at noe skjedde i det hele tatt. Nå har ikke jeg greie på jordbær egentlig, men trodde virkelig ikke at det skulle komme noe mer på den så sent i sommer. Nok om det, hehe...

Herlighet så dum jeg var med tanke på de GG tallerkene. Hvordan i alle dager kunne jeg overse det da ?! Jaja, litt blond vet du... ;)

Så leit at Lilja ikke finner døgnrytmen sin, får håpe det går seg til etterhvert. Og det gjør det helt sikkert, for vi hadde samme problem med Thea en god stund, men det ordnet seg til slutt. Får håpe hun sover godt i natt nå da sånn at dere får fram et fornøyd smil hos fotografen i morgen. ♥ Alltid kos å gå til fotograf, blir så herlige bilder. :)
Lykke til ! ♥

Tusen takk for god bedring hilsen. ♥ Kjenner jeg trenger å legge meg litt tidligere i dag.

Natti natt vennen, sove godt ! ♥

God klem fra Anette

Hegeslilleboble sa...

Jeg elsker også lavendel-lukten:). Har akkurat kjøpt et par nye lavendel-lukteposer på L'occitane. En ligger under hodeputa mi og en er på gjesteværelset. Dattera mi kjøpte en slik pose sist år og har ligget med den under hodeputa siden. Det dufter bare himmelsk når jeg ligger på senga hos henne!!!

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Oi, plutselig var det ny header her gitt, kjempefin ! ♥ Klem ♥

Martilie sa...

Salt sjø (dufter så du kjenner saltsmaken... nesten...)

Jordbær

Solkrem på varm hud

-elsker høsten, men akk sommer er skjønt det også :)

Nydelige bilder hos deg!

Nyt kvelden..

Tove

Linda sa...

Tuuusen takk for koselig kommentar! Lavendel er også min favoritt. Har to selv i potter ute, de også er fulle av nye blomster etter en "hvile". Nydelig blogg og bilder du har!!:)

Hannes favoritter sa...

Vi har også forsøkt å kose oss med andre ting og glemt været. Satser på at det går mange år før vi får en så dårlig sommer igjen!!! Så koselig med lavendel i vase! Nydelige bilder!!! Min sommerduft er jordbær, og nyslått gress!

Tusen takk for alle de koselige ordene du legger igjen hos meg!

Klem fra Hanne

Lykkeliten sa...

Lavendel! Lukten er bare fantastisk:) Mine ser ut som at de har takket for seg for i år... Kanskje de ikke liker bergensværet?! hehe... Skal IKKE klage på sommeren, for vi har kost oss! Men det er litt merkelig at høsten er her, og vi enda ikke har vært på stranden en tur=/
Satser på at det blir desto mer neste år=)

Masse fine bilder, herlig!
Klem♥

(eddas) sa...

Luktene på Ylvingen en sommer dag:)
Nei..vet ikke jeg Lise..som sagt ikke vært mye sommer her i Oslo området...men det kan ikke påvirke livsgleden min:)Gleeder meg stort til høsten nå...det blir godt og ta på seg litt tykkere jakke og gå ut i den klare luften...og forhåpentligvis litt sol:)
nyt av dagen snuppa..
eddaKlemmer

Unknown sa...

Lukten av nyklippet gress og lavendel er mine sommerlukter:)
Og det har vært lite av det i år, likevel har vi kost oss og hatt en super ferie! Har blitt lite sol og varme, da vi hadde to uker ferie i nordnorge med 10 grader, men likevel var det veldig koselig... ♥

Nå gleder jeg meg over høst og kalde, mørke kvelder, med pledd, kakao, stearinlys og peis - I Love it!

Ha en fin dag!

Klem Line

Bustenellik sa...

For et koselig innlegg. Passet bra sånn sent på morraskvisten. Været har helt klart vært en snakkis i sommer, men i likhet med deg har også jeg kost meg med andre ting. Bade kan vi jo gjøre neste år : )
Jeg har en halvvissen lavendelblomst på soverommet, som bare står der i påvente av at dens vanner skal få en god idé til hva hun skal gjøre med den.
Lukten av sommer? Det er sommer, det : ) Vanskelig å beskrive, men jeg har alltid syns det er noe spesielt med den lukten som kommer rett etter et regnskyll på sommeren. Det er nok min sommerlukt : ) Men, nå er det slutt på den late høst(?)morra'n her i huset. Fire timer ingeniørmatte kaller, og jeg må komme meg av gårde! Vi blogges om ikke jeg stryker med av kjedsomhet i løpet av dagen : )
Busteklem

Gry sa...

Nydelig header Lise!! Og bildene og innleggen dine for øvrig bare skjønne ♥ Har kost meg her hos deg en stund ;) Takk for oppskrift på sjokoladefondant, ser og høres herlig ut! Fint å lese det du skriver, kjenner meg så godt igjen. Grattis med nytt GG servise, det er så fiiint! Ja, farger og layout på bloggen.. hmmm. følte det samme her om dagen, så byttet ut litt farger. Har ennå ikke turt å forandre bloggmal, er så redd for å rote det til vettu ;) Synes bloggen din er så delikat og fin som den er jeg, men det er dette med forandring da.. ;) Nydelig oppsummering av sommeren med skjønne blomsterbilder! Sukk, ja sommeren går altfor fort og blir ikke alltid helt slik vi hadde tenkt oss. Duften av sommer... Elsker som deg duften av lavendel, og også peoner og duften av nyslått gress er sommer. Snart helg igjen, kos deg vennen ♥♥♥ Klem

Fru Andersen sa...

Herlig, lavendel er jo så flott! Mine busker overlevde ikke sommeren, tror de druknet rett og slett da vi var på ferie;-( Men men, prøver på nytt til neste sommer!

Min sommerlukt er grillos;-)

Ha en flotterskallotters dag videre!

Hos Jorunn sa...

Så nydelige bilder du har lagt ut og den nye headeren din er kjempefin! Stearinlyset var veldig pent. Klem
Jorunn

Behindabluedoor sa...

Herlig innlegg og jeg også ELSKER duften av lavendel.
Har en lite dufte pose med lavendel på soverommet og det er herlig og kjenne et lavendel snev når man skal sove :)
Ha en fin kveld og nyt den :)

Monja sa...

Hei søte deg:)

Takk for fine kommentarer på bloggen min, og beklager min dårlige tilstedeværelse...uff, jeg får nesten dårlig samvittighet...MEN, jeg har manglet den store blogglysten. og hverken funnet ork til å blogge så mye, eller kommentere...men jeg har da vært inne og sniktittet(skamme seg;) Håper jeg kommer sterkere tilbake nå...for synes jo det igrunn er artig blogge:)

Det var nok ikke meg du så på Borg...jeg var der en dag i forrige uke, men ikke den dagen du viste til...hvis ikke du har tatt feil dag da;)men, hvis du så meg, sammen med to små jenter, den ene i en rosa trille, sammen med en snå lei mann, kan det ha vært meg;)

klemmer fra Monja

Smykkas sa...

Favorittduften min er Karibisk Sjøbris som jeg har en såkalt duftekrukke.

Visst kan det være mye koselig å finne på utover høsten, men har vi egentlig hatt sommer?

Bading har det ikke blitt på denne kanten heller, og det har helder ikke vært varmt nok til å sitte ute i T-skjorte og shorts utover kvelden.

Klart vi må evne å se lyspunktene, men jeg må si at jeg sitter med en følelse av at noe har manglet denne sommeren.

Klem fra Astrid

Kristin sa...

Åhh, lukten av sommer. Det er en kombinasjon av sjø og sommervarmelukt på sørlandet.. Kan ikke forklare det noe bedre enn det da,..

Hvordan står det til sånn ellers, bortsett fra plantene dine som vi har fått oppdatering på;-) hehe,.. Håper alle andre i huset blomstrer like fint som lavendelen fordi søvnen har kommet over dere..

Anette nevner fotograf her!!??! så moro.. Håper det gikk bra.. klemmer

MumsiMumsan sa...

Hei!
Er sååå enig med deg!
Har laget meg ett lavendel bed i sommer også jeg, så i høst skal alle lavendel planter i potter og urner også ned der!
Fantastisk duft, har plukket inn masse å tørket opp ned, vet ikke om det er det lureste, men funker i alle fall!
Ha en flott helg!
Mumseklem Vibece :O)