tirsdag 22. april 2014

Mye matglede i en matkasse-give away

Idag skal jeg endelig fortelle om matgleden som er her i huset om dagen. Det er jo alltid det her igrunn, men har vært så innmari matlei en periode og de samme, kjedelige middagene har gjentatt seg. Jeg ønsket meg ny inspirasjon, samtidig som maten må være forholdsvis kjapp å lage når man kommer fra jobb. Det er også viktig for oss at det er sunn, god mat, lagd fra bunnen av. Enkle løsninger går ann i ny og ne, men et godt kosthold er noe jeg setter høyt. Jeg er utdannet kokk og opptatt av at barna skal få i seg riktig næring. 
Men selv en kokk mister matlysta iblant...


  Jeg hadde sett så mange spennende bilder på instagram,
fra familier som bestilte matkasser hjem på døra, men tenkte at dette måtte være fryktelig dyrt. Så fikk jeg et godt tilbud fra Adams matkasse og det var jo faktisk nesten det samme vi ukeshandlet for i butikken. Vi ventet spent på vår første kasse,
og har vært storfornøyd med kvaliteten. Ferske råvarer levert rett på døra, med spennende, varierte oppskrifter som har gitt oss en ny giv på kjøkkenet. 


Idag har vi hatt deilig pasta med biffpølser og ratatouille.
Gode pølser uten masse tilsetninger fra en norsk produsent.
Det samme med den gode, norske fisken vi får som kommer i fine fileter. Mange av produktene er økologiske og jeg merker så forskjell på kvaliteten på f.eks kyllingen i forhold til den frosne jeg har kjøpt før. Kyllingklubbene som sto på menyen sist uke må være de saftigste og beste jeg har smakt. 



Vi har nå hatt originalkassen som er til 4 personer og inneholder 5 middager, og det er masse mat til oss som har to små. Tenker det er nok å bestille matkasse til 2 personer om man er to voksne og ett barn. Neste uke skal vi teste barnekassen som har retter som er litt mer barnevennlige og vi gleder oss stort! Hele familien står å graver nedi matkassa når den kommer på mandagskveldene.
Det er så deilig å dra hjem fra jobb og ikke tenke så det knaker på hva man skal finne på til middag. Istedenfor å panikktine kjøttdeig fra frysa, så kan jeg bare velge meg en rett fra oppskriftsheftet og sette igang. 
Lykke for en husmor det. 
Vil du også prøve så kan du klikke HER for å få med deg rabattkode som gir deg avslag på første kasse, og du får med en gratis fruktkasse på andre levering. Det er ingen binding, så du kan når som helst avbestille. 

Vil du være med i trekningen av en gratis matkasse fra Adams matkasse, så legg igjen en kommentar under hvor du forteller hva som er din favorittrett. Trekker en vinner på lørdag! 









22 kommentarer:

Anonym sa...

Så spennende! Har også tenkt at det er dyrt å få matvarer sånn på døren. Eg vil gjerne være med i trekningen, men spørs om retten min ligger i kassen. hihi. God gammeldags fiskeboller i hvit saus e min livrett. Fra eg var liten og sikkert til eg ligger i penalet :) hihi.
Linn

elisandr sa...

Det virker veldig kjent det der med å være matlei altså, og ikke minst føle at middagene går på "repeat"...
Min favorittrett er Tikka Masala, med nanbrød, raita og mangochutney - nesten så jeg ble sulten av bare å skrive det ;-)
Hadde vært morsomt å prøve en matkasse levert på døren, høres spennende ut hvertfall.
Elisabeth

Lise sa...

Dette har vi lurt på en stund! Flere og flere skryter av både Adams matkasse og Alfsen sin versjon. I dag hadde vi minestonesuppe laget fra bunnen. Enkelt, godt, masse smak og sundt! Det er en av våre favoritter, men alltid vannskelig å finne på noe på vei hjem fra jobb. Ender da ofte i butikken -og det blir fort dyrt!

Inspirert sa...

Så bra det kommer konkurrenter til godtlevert. Har lenge lurt på dette, men ikke helt tatt meg råd. Min favoritt rett er biff bouginon (eller hvordan det skrives) :-) Therese

Jijji sa...

Så spennende! Litt variasjon og ny inspirasjon er herlig når det gjelder matlaging. Hadde vært moro å prøve en sånn eske. Når det gjelder favorittrett blir det værre… Det er jo bare sååååå mye godt! I hverdagen er det deilig med enkle retter som ikke tar så lang tid. Her om dagen lagde jeg laksefilet med pesto i stekeovnen og serverte med nudler og aspargestoppper. Det var godt det :) Ellers er jeg veldig glad i viltkjøtt som reinsdyr.

Klem

Hos Jorunn sa...

Hei Lise!

Jeg har aldri prøvd å bestille matvarer levert hjem før, det hadde vært veldig gøy å prøve det! Jeg vil veldig gjerne være med i trekningen av en matkasse:)))

Jeg har ikke en fast favorittrett, men akkurat nå så er det små kjøttboller av storfe eller kylling. Godt krydret med fersk koriander, fersk chili, hakket løk + krydder som karri, pepper og salt. Ved siden av lager jeg rotmos av stort sett gulrøtter og søtpotet....kjempegodt!!

Flotte bilder i innlegget!

Ha en forsatt fin dag, Lise!
Klem fra Jorunn

Anonym sa...

Ditta haures spennande ut......
Vert gjerne med i trekninga.
Min favoritt er kokt torsk, med potet, gulrot og flatbrød

mvh
mai

ByKine sa...

Hei, dette kan jeg ikke gå glipp av- favoritt rett i hverdagen må bli Litt tålmodig tomatsuppe fra Familiekokeboka med hjemmelaget Foccacia:):)

Klem Kine:)

Anonym sa...

Jeg elsker lasagne og vil gjerne være med i trekning!!

Hilsen Trond

Anonym sa...

Mmmm det beste som finns er hønsefrikasse:):)

Ønsker deg en god helg:)

Klem Elin på Kråkerøy

Anonym sa...

Det hadde vært knall å vinne en matkasse! Alltid hatt lyst til å prøve og har hørt såå mye bra om Adams mat:)
Favo er taco:):)

Hilsen Frida

Anonym sa...

Ja jeg vil være med!!
Tenk å vinne en gratis matkasse da:):)

Jeg er veggis og elsker falafal. Mmmm:)

Hilsen Vegard

Anonym sa...

Åååå har hørt masse bra om Adams matkasse-tusen takk for informativt innlegg:):) Du er såå flink:)

Er veldig glad i mors kjøttkaker jeg da;)

Klem Linda Berntsen

rule sa...

Høres veldig fristende ut å fått prøvd ut hvordan Adams matkasse fungere! Er av og til så utrolig lei av både handling og finne ut hva vi skal ha til middag... Men liker ikke å klage heller,for du verden så heldige vi er som har nok av mat og drikke,ja i overflod, heldige oss som bor i Norge! Fredags- favoritten min er pizza! Ha ei fin helg! Klem Ruth

Bustenellik sa...

Livretten tror jeg må sies å være fårikål altså, men veldig lett å forspise seg på hjemmelaget pizza på fredagene også 😊

SivJ sa...


Vil veldig gjerne være med, kjempe spennende å få prøve en matkasse helt gratis :)

Favoritt middagen min er poteter, hvit saus, gressløk og spekeskinke :)

Anonym sa...

Jeg elsker biff!!
Vil gjerne vinne matkasse.

Hilsen Sofie

Anonym sa...

Jeg vil gjerne være m i trekning.
Høres kjempespennende ut da.
Elsker bloggen din, du er så unik <3

Klem Ida

Anonym sa...

Jaaa jeg vil vinne;) hihi

Elsker sushi, kunne spist d hver dag!! Nam.

Hilsen Trine

Anonym sa...

Ja jeg vil gjerne være med i trekningen av deilig matkasse. Har hørt så mye bra om adams mat:)

Jeg er veldig glad i norsk mat:)

Klem Heidi

Tonebone sa...

Min yndlingsrett er saltfiskball, laget av gammelsei/rødsei. Lite av det her nede i Fredrikstad, men jeg har jeg bøtte sei i kjelleren som har stått i tre år. NAM. Krysser fingrene for at matkassen blir min. :)

Mona Christin sa...

Hadde helt glemt denne. Slenger meg med i siste liten. Jeg elsker norsk mat som brun lapskaus og fersk suppe. Da koser jeg meg glugg ihjel.
Klem Mona Christin.