lørdag 16. januar 2010

Hvite, shabby møbelprosjekter :)

Har kjøpt ei gammel spisestue jeg har pusset opp, og den passer veldig godt i stua vår. Har desverre ingen FØR bilder, men her er noen ETTER:) Når jeg lærte meg teknikken var det jo ganske enkelt!


Vasket møblene i salmiakk først. Så var det grunning, før to strøk med oljemaling.
Så pusset jeg på de stedene jeg ville ha det slitt. Alltid bedre å ta litt for mye enn for lite da, særlig på bordplata syns jeg. Så går jeg over med svart lasurolje, før jeg avslutter med et strøk lakk.


Stemning:)
Syns møblene blir finere jo mørkere treverket er under. Noen av stolene var malt svarte, og da ble effekten ekstra fin etter de ble pusset. Har satt på roseknotter fra Bohus på skapet.


Eneste fargerike i stua er denne veggen som vi tapetserte i lilla. Gir en fin bakgrunn til den hvite skjenken og det store hvite speilet.






post signature

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med super side, er imponert over hva du får til.
Gleder meg til å følge siden din.
Klem fra Svigerinne Siv

(eddas) sa...

Kjempefint ble dette:)