lørdag 14. mai 2011

Temafarger til bryllup

Som tidligere fortalt er jeg så heldig å få være forlover til min beste venninne neste sommer, og det er mye bryllup som surrer i hodet om dagen. En av tingene brudeparet må velge ut er hvilke farger de vil ha som tema. Noe som går igjen på alt fra innbydelser, pynt, brudebukett, lys, takkekort.... Og ved så vanskelige valg er det godt man har selveste Martha Stewart. Det den dama ikke kan om bryllup, pynt, blomster og kaker, tror jeg ikke det er verd å vite.
















  Hva med opal farge? Små gaver må gjestene få sammen med bordkortet. Og her er det bare fantastien som setter grenser...sjokolade? et duftlys? et armbånd?















 Eller kanskje blått og hvitt? 
Istedenfor det tradisjonelle bordkartet, kan det henges opp små konvolutter med navn på gjestene. Nede i konvoluttene er det nr til stolen de skal sitte på.
















 Fuksia? Kanskje min favoritt...
Hjemmesydd ringpute. Fint ikke sant? Personlig og enkelt i ditt favorittstoff, som er lett å matche til fargetemaet.
Her er programmet for dagen hengt rundt stolene.















 Kanskje lilla og brunt er en fin kombinasjon? Nydelig bukett hvertfall.
Og her er det små kaker med samme smak som bryllupskaken, som gjestene kan ta med seg hjem. Da kan jo de ugifte jentene teste om det stemmer, at hvis man sover med et bit bryllupskake under puta vil man drømme om sitt eget bryllup...
















 Rosa kan i følge Martha kombineres med mange farger, bl.a. kobber, lime og gult. Jammen ikke lett å velge farger... hvilke er dine favoritter?

Går du med gifteplaner eller kanskje du også skal være forlover snart...da bør du absolutt titte innom Martha du også.


Godt at bloggerproblemet ser ut til å være rettet opp i.
Innlegget mitt kom tilbake, men uten kommentarer desverre..












post signature

15 kommentarer:

Fro (Idyll på landet...) sa...

Ja, det er mye vakkert! Får nesten lyst til å gifte meg en gang til, jeg!! ;)

Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Takk for tipset om Martha☺
Ska gifte meg neste sommar og det er MASSE å planlegge ja☺ Blir ein del nettsurfing etter inspirasjon☺

Spennande å vere forlovar-eg var det for nokre år sia☺

Klem M♥

Prinsessen paa erten sa...

Så heldig du er. Å være forloevr er en sgtor ære!

Selv giftet jeg meg forrige lørdag - en uforglemmelig dag ble det! :)

Henriettes hus sa...

Så utrolig masse vakker inspirasjon ♥

Jeg skal jo også gifte meg i november og holder på å samle inspirasjon og ideer.
Her blir det meste hvit og sølv. Håper det blir bra ♥

Ha en fantastisk lørdagskveld.

Klem klem

VillaVårfrubakken sa...

Så mye vakkert, jeg er veldig glad i blått og turkis. Endelig er bloggproblemene over så det går å legge igjen kommentarer. Ha en herlig lørdagskveld...kem fra Mona

Yvonne sa...

heisann herlighet hvor mye lekkert du har funnet! likte utseenet på den hvite og blå kaken ja!! hehe men elsker lilla og brunt. du må ha lykke til forlover da:)

Ha en fin helg!

Junk De Lux sa...

Oj, utrolig glad jeg er "ferdig gift" og ikke trenger å ta stilling til dette for her klarer jeg rett og slett ikke å velge! Utrolig mye fint!

Håper du nyter helgen!

Stooor klem!

Pia sa...

Mange flotte inspirasjonsbilder!

Unknown sa...

Så mye flott bryllupsinspirasjon;)
Stilig med litt annderleses og det er Amerikanerne gode på;))
Likte veldig godt de små pakkene med kakebiter ♥

Ha en fin søndag:)

Klem Line

Mie Mari sa...

Tror det blir fint nesten uansett hvilken farge man velger, så lenge det er satt sammen på en fin måte... Selv er jeg veldig glad i grønt som temafarge, gjerne sammen med rosa, lilla eller blått. Min kjære mor dekket en gang et bord med eføy og rosa blomster. Nydelig!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så masse vakkert! Høres ut som forloveren får masse ansvar. så snil du er! Heldig er bruden som har deg som forlover:-)
Ha en flott søndag og nasjonaldag! Klem:-)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei vennen min ! ♥

Bare titter innom med en god søndagsklem. :) Nydelig inspirasjon du viser, og det er en stor ære å få være forlover da. ♥
Så gøy ! :) Blir nok et vakkert bryllup. ♥

Jeg er syk med feber og greier, typisk det da rett før 17 mai. Håper formen og været bedrer seg til tirsdag.

Ha en kjempefin kveld snuppa, kose deg ! ♥

Stor klem :)

Bergfrua sa...

hei og takk for hyggelig kommentar =) kjempe søte bryllupsdetaljer. begynner jo å drømme om noe eget av å se slikt...hehe!
Du får maile babazar og undersøke hvordan lampene gjør seg i våtrom og bad.

Ha en fin 17.mai du også =) her blir det lesing, lesing og lesing :)

mvh bergfrua

♥ Netta ♥ sa...

Her var det jammen mye lekkert. Planleggingen er jo halve moroa til et bryllup. Nydelige farger og herlige ideer. Her er bryllupet unnagjort for MANGE år siden - 10 for å være nøyaktig - så jeg får bare nyte bildene inne hos deg.

Her er det meldt ok vær på 17. mai. Bare vi slipper regn så skal jeg være glad :-)

Ha en super 17. mai feiring!

Klem
Netta

MissMette sa...

Hei Lise :)
Enig med deg, Martha Stewart kan sine saker, så inspirerende å se alt hun lager og har :) Heldig du som skal være forlover, og heldig hun som skal ha deg. Du er jo bare kjempeflink, så dette kommer nok til å bli superskjønt… Det er jo bare så mye fint som finnes, og så mange nydelige farger ღ Jeg ble plutselig usikker her etter å ha sett alle de herlige inspirasjonsbildene du viser… Men jeg har en forkjærlighet for rødt, rosa og hvitt ღ Synd å høre at du også mistet flere kommentarer, jeg også… men, håper i alle fall at alt er i orden nå :) Fristende boller litt lengre nede her, og nydelige bilder og veggord – ble kjempefint :) Ønsker deg en riktig fin uke, og en fantastisk fin 17-mai feiring… Klem fra Mette