søndag 22. mai 2011

Dilemma....

Som jeg har fortalt tidligere fikk jeg til slutt tak i en gammel gardintrapp på Finn. Jeg ble jo tilbudt både klippfisk og gardintrapp, men slapp heldigvis unna klippfisken... Og her er den, med malingsflekker og rust...veldig vakker syns jeg... men... det er alltid et men...




















 Nå ble jeg veldig usikker på om jeg skal beholde den som den er eller male den hvit? Er ikke helt motivert for den jobben enda kjenner jeg...
Badet skal jo være mer landlig og fransk, enn hvitt og shabby..
Men igjen, jeg er veldig usikker...




















  Pappa skjønner ikke åssen i all verden jeg kan dra en så stygg gardintrapp inn på et nytt bad...hihi...men det er vel litt sånn, at mange rister på hodet av gamle ting... mens andre bare elsker det..




















 
 Kanskje jeg må vente til badet er ferdig og jeg kan se åssen den passer inn?
Hva hadde du gjort? Hvit eller naturlig?

Tror jeg venter litt jeg...
fin blir den på badet uansett, men håndklær og stæsj..

Kos dere med siste rest av helg.
Her er det grått og regner, og vi koser oss inne med masse tente lys.
I morgen har jeg fri, så da er lissom ikke helga over helt enda..
...deilig...















post signature

27 kommentarer:

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Hei Lise :)
Ville ikke malt den før du fikk prøvd hvordan den ser ut med nytt bad. Synes den var stilig jeg!
Ja, min samboer skjønner IKKE vitsen med alt det gamle...Ser ikke sjarmen an da :) Men han overrasker faktisk når jeg minst venter det, så skal vel egentlig ikke klage :)

Så fin, ny header :)
KLem Anita

Unknown sa...

Å så fiiiin ;)
Jeg hadde ventet litt å male den;))

Klem

Maris Gyngestol sa...

Jeg ville beholdt den som den er! :)
Den var jo kjempefin! Blir jo også en stilig kontrast til alt det hvite...

Ha en fortsatt fin dag, og fridag i morgen!
-Mari

Tove sa...

Hei hei
Ville beholdt den som den er jeg. Sterilt med alt hvitt og. Male den kan du alltids gjøre senere...
Bare min mening da, flott blir det uansett.
Ønsker deg og dine en flott kveld
Klem Tove

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Vent med å ma-kanskje den går seg til på badet ditt slik den er☺
Eg fekk ein gammal stige som bestefar hadde hatt heime hos seg og malte den kvit-angra litt no...
Kjempefin var stigen vertfall☺

Klem M♥

ELLEMELL sa...

Så fin gardintrapp du har fått tak i da! Den var jo litt stor, så kanskje den gjør for mye ut av seg?
best å prøve litt frem først kanskje... Men kanskje det går an å male den i en annen farge en hvit?

synes helgen her har gått alt for fort jeg!
nyt siste rest! ruskevær her også!
klem ellemell

Monica fra Moxas Univers sa...

Hvis man er usikker er det alltid best å vente ;) Se hvordan den blir på badet og ha den der en stund, når du blir lei kan du jo evt male den da! For det er jo slik.. vi blir jo lei og vil fornye oss etterhvert og da er det jo kjempe fint å ha en gardintrapp man kan male og pusse opp litt ? ;)

Det var i alle fall min mening ;)

Klem Monica

Bodil sa...

Så fin header forresten...
Jeg ville beholdt sånn den er, og passer den ikke inn så mal den hvit. Den var veldig fin.
Jeg har også fri i morra, ja heilt t midten av august, he he...
Kos deg i morra du også.
Klem Bodil

Henriettes hus sa...

Hei Lise ♥

Jeg ville ikke malt den, det er jo sjarmen at den er sånn den er :))

Min far skjønner heller ikke hva jeg skal med all "driten" som han sier. Gamle vindu rister han jo bare på hodet av. MEN MEEEEEEEEEEEEEN, vi overhører de og fortsetter å ELSKE gammelt :)

Ha en herlig søndagskveld, skjønt med fri i morgen ♥

Klem kleeeeeeeeeem

Bestefars Verksted. sa...

Ikke mal !!!!!!!

Unknown sa...

Så fin den var ♥
Og heldige du som har så stort bad at den får plass der, hihi;))
Jeg ville nok malt den hvit, men sikkert lurt og vente til badet er ferdig, lettere og se hva som passer best da;))

Ha en fortsatt fin søndag ♥

Klem Line

(eddas) sa...

Råstilige de stigene der...heldig med det kjøpet:)
Grattis med ny flott header og:)
klemklem

Anonym sa...

hei.
denne trappa hadde jeg ikke malt-ihvertfall ikke før den har stått på badet ei stund og du har fått kjent litt på det. men den er flott som den er!
kirten

Malin - mine gleder - sa...

Hei! :D
Så flott den er! Jeg trur den er lekker både som den er, og i hvit.. Men følg ditt eget råd og vent. Så ser du hva som blir finest til badet ditt! :)

Håper du har hatt en fin helg! :D

Heims verden sa...

Nyyydelig trapp! Jeg har blitt veldig glad i tre for tiden så syntes den er veldig fin slik som den er nå:D Kjempefin!

Unknown sa...

Oii så fin den var! Skikkelig sjarm over den.
Jeg ville malt den hvit. Så kommer de tøffe hengslene bedre frem. Men det er meg da - glad i hvitt ;-)
Sikkert lurt å vente til badet er ferdig ;-)

Klem Ellen

Hasigamas mamma sa...

Jeg ville ikke malt den, var jo helt fantastisk som den er! Så kan du heller male den senere om du skulle bli lei... men som du sier, så er det sikkert lurt å vente til badet er ferdig, så ser du det bedre! Uansett, en veldig flott gardintrapp -og jeg forstår deg VELDIG godt! Mannen min derimot, forstår seg IKKE på sånt :) Han bare rister på hodet av det jeg liker...hi hi...
Tenk at du takket nei til klippfisk! Det er jo himmelsk godt"!!!!! Nammenamm!!!! Evigheter siden jeg har spist det, gitt...
Så deilig å ha en ekstra fridag! Du får kose deg!
Klem
Lise

Monica sa...

Gardintrappa di var kjempefin, ville nok beholdt den som den er, kan nok bli en fin kontrast som du sier selv.
Headeren din er vel også ny, kjempefin, passer godt til bloggen din :))

Ha en fortsatt fin søndkagskveld :))

Smykkas sa...

Jeg skjønner godt at du lider av valgets kval. Er ikke helt sikker, men tror jeg ville malt den.

Flott er den uansett.

Klem

ELIN sa...

Så flott header du har laget - nydelig :) Moro med gammel gardintrapp.Jeg er sikker på at du som er en god interiør dame finner den beste løsningen. Blir spennende å lese videre hvordan det blir. Nyt en ekstra fridag. Klemmer fra Elin

sa...

Hei!

Jeg fant deg via Bo-dilla sin blogg og liker veldig godt bloggen din allerede :O)

Den trappa ville jeg ikke gjort noe med foreløpig. Se hvordan det passer inn på badet. tror det blir skikkelig stilig med håndklæe og stæsj på den.

La meg til som følger for hit kommer jeg gjerne tilbake :O)


Carina:O)

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Å, for ei fin trapp!!! Forstår dilemmaet... trur eg ville venta litt med eventuelt å male den kvit;) Synest den var kjempefin som den er:)
Hehe,ikkje alle som er like begeistra for "gamalt skrot" her heller:)Spesielt den eldre garde... Har fått mange oppgitte kommentarar ja:) Men slik er det berre!I LOVE IT♥
Koseleg pynt i trappa forresten:)
Kos deg!
Klem frå Mette.

Lindas Lille Leilighet sa...

Alltid like vanskelig det der for oss som er glad i malerkosten;) Men den var jo veldig fin som den var.. Kjenner igjen ordene til pappaen din..Ikke alle som ser skjønnheten i sånne ting;)

Klem

De små øyeblikk sa...

Gardintrappa er nydelig som den er, IKKE MAL DEN!!, synes nå jeg da *smiler*.

Ha en fin dag, klem Kjersti

♥ Netta ♥ sa...

Jeg synes trappen var kjempefin, men skulle jeg ha malt den ville ville jeg nok pusset den litt for å få et slitt uttrykk. Jeg synes også den turkise fargen du finner på endel av tingene fra Bloomingville er kjempefin, kanskje den hadde passet? Men, trappen er som sagt kjempefin som den er også...

Lykke til med valget og ha en fin kveld!

Klem
Netta

Svenngården sa...

Hei!

Trappa var såå fin sånn som den er!
Ikke mal, ikke mal!
Ihvertfall ikke med en gang :)


-Amalie

Det lille ekstra sa...

Hei Lise.

Vet ikke om du husker meg, men jeg var på bloggtreff med deg hos Kirsin for en stund tilbake.
Du har en utrolig flott blogg :O)
Jeg vil gjerne innvitere deg til Haviken gård lørdag 4juni kl 1300. Da kommer Ellen Dyrop for å vise frem boken sin Sjarmerende uterom (hun var også hos Kristin)
Ta gjerne med den noen venner pakk nistekurven å kos dere med noe godt mens Ellen forteller om boken sin. Hun har den med for salg og signerer den gjerne .O)
Håper det passer :O)
Ha en super duper uke. Håper du ikke blåser bort, For det har nemelig stabburte vårt gjort .O/

VH Lisa