lørdag 5. juni 2010

Blogging, et realityshow?


Jeg sitter på nett 
skriver innlegg og publiserer..

Skriver om daglige hendelser, 
familiemedlemmer, 
ler av andre, 
ler av meg selv
og tror at det bare er meg selv
som leser det jeg skriver..






Jeg VET jo at hvem som helst kan lese dette..
(bør kanskje skjønne norsk da..)
Men veldig mange kan lese det ihvertfall...

Likevel blir jeg like paff hver gang jeg er i butikken, 
og møter gamle kollegaer 
eller skolekamerater som ler og sier :
" Leste at du hadde vært på BOHUS en tur!"

Da står jeg der som et spørsmålstegn et par sekunder
før det går opp for meg; 
AHA bloggen ja,
de har lest bloggen.






Alle realitykjendiser unnskylder seg jo med
at de helt glemmer kameraene etter noen dager, 
og tror ingen ser dem 
der de spankulerer rundt i Evas drakt 
og gjør ting mamma ikke blir stolt av...





Så da er kanskje blogging
et realityshow LIGHT?

Da er jeg hvertfall jeg glad for 
at kameraene kun sikter seg
inn på interiør her i huset,
og holder seg unna dusjen min...






post signature

23 kommentarer:

Unknown sa...

Fantastisk bra skrevet Lise:) Jeg tenker det samme, skvetter til når jeg møter folk på butikken som har lest noe jeg har gjort...:)

Så vi får si som realitykjendisene: - jeg er meg selv, 100%
Hahahah

En annen flott ting med blogging kontra reality, vi kan slette, det kan ikke de...;)

Takk for kjempehyggelig hilsen hos meg i dag, er så koselig!

Ha en fortsatt flott helg!

Klem Line

Christina Mari sa...

Utrolig bra skrevet!
Å det er mye sannhet i det du skriver.
Ha en vidre fin lørdagskveld.
Klem fra Christina

Bustenellik sa...

Hvilket godt poeng! Men jeg vil si meg uenig i at dette er reality light - det ER reality. Reality-tv er jo i grunn et misvisende begrep siden det hele er i en kunstig setting - her i Blogglandia er vi jo 100 % tilstede i vår egen (og andres) tilværelse? :-)

Og ja, man glemmer nok "kameraene" etter et en stund. Merker at jeg er mye mindre kritisk etter hvert som jeg blir mer og mer "trygg" her i Blogglandia. Men du skal ikke være redd for at ingen leser det du skriver - du har jo 150 stykker som følger deg i hverdagen, og det er ikke uten grunn! Du har jo en fantastisk blogg vakre du :-)

Fra Bustehjemmet er kveldens "sendig" over. Her blir det loppekassa om to min, og det skal bli SÅ godt! Bustemannen er endelig hjemme etter en liten overnatting i skogen også, så da er det trygt og godt når jeg våkner på natta (og det gjør jeg ofte). Vi bor ikke helt alene i dette gamle huset vårt, og da er det så skummelt å være alene på natta'n. Jeg er nok en liten bustepingle, hehe.

Ha en god natt!

Busteklem

lisje astrid's husblogg sa...

Hehe:)
Ja!Slike opplevelsar har eg og hatt fleire gongar!Og eg delar desse tankane med deg!

Veldig godt skrevet Lise!
Du er så flink å skrive...Ei fryd å lese..

Lekre detaljar du viser her♥
I LIKE!

Nattaklem frå Astrid♥

sylvia sa...

hihihi.
ja det er så sant så sant,man må vite at alle kan lese dette her,
akkurat samme følelese jeg å ,at folk sier de har lest bloggen min,men koselig å da.
man må bare være obs...
klem fra sylvia

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hehe... Det er litt sånn ja, ingen tvil om det. Når vi var på foreldre og barn festivalen var det en som lurte på hvor hun hadde sett meg før, eneste jeg sa var, hmm vet ikke jeg. Og mannen min måtte jo da rope ut om bloggen min. Kjente jeg ble ganske så flau, og hun ropte dette videre til hun som sto i standen med henne. *FLAU* Vet at det er mange i familien som titter innom hver dag, og ser jo på telleren at det er en del andre også. Selvom mange er innom bloggen min betyr jo ikke det at alle liker hva de ser og leser der. Men hadde vært utrolig gøy å vite hvem alle var som tittet innom, hihi... Jeg har blitt kontaktet av en journalist *hysj* og vet ikke helt hva jeg vil gjøre. Hun og en fotograf har lyst til å komme hjem her og lage en repotasje til et blad, men jeg er veldig usikker. Dette må jeg tenke litt mer på. ;)

Hørtes veldig koselig ut med jentekveld sammen med tantebarn og Lykkeliten. ♥ Har sett "Det regner kjøttboller" flere ganger, fin den ! :) Har noen barn her som gjerne ser filmer om igjen og om igjen, hehe...

Eeeeeelsker bloggen din vennen, du skriver alltid så herlig ! ♥ Skulle gjerne hatt en dose humor i det jeg skriver også, hihi...

Har blitt en mini bloggrunde i dag, men jammen ble denne kommetaren veldig laaaaaang...

Du får ha en riktig god natt søte snille deg ! ♥

Nattaklemmer fra Anette

Hos Jorunn sa...

Godt skrevet Lise! Veeldig glad jeg også for at det ikke er live-blogging..hehe..Sweet Dreams! Klem fra Jorunn

Hannes favoritter sa...

Ha ha, ja du har jo et poeng! Bra skrevet!
Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg... helt greit at du lo av historien min, var jo derfor jeg skrev den på bloggen...fordi det var så komisk! Meeen, en hel pose cheez balls som trøst anbefales ikke!!!

Ha en super søndag!

Klem fra Hanne

Refleksjon på livsvegen sa...

Enig med dei andre..
Ikkje så veldig mange kjente som kommenterar, men fleire er nok innom..
Verkeleg ein flott blogg du har..

no må eg visst ta Natt!!

God søndag!!

Martilie sa...

Herlig skrevet :)

Jeg er så ny i dette at jeg har ikke turt fortelle om det til noen. Datteren min kom til å fortelle det til mamma, som er den eneste som vet (tror jeg)
Deilig å være anonym, da slipper jeg prestasjonsangst :)

Vanskelig balansegang mellom å dele og å være privat..

Ha en nydelig morgendag!

Klem fra Tove

Jatte sa...

hehehe, veldig bra skrevet.
Føler det slik jeg også, jeg tenker liksom ikke på at jeg utleverer hjemmet mitt og hendelsene jeg skriver om til "hele verden", men man gjør jo det! :)

Sier som deg, heldigvis er de på interiørfronten og ikke i dusjen min ;) hihi..

God natt,
Klemmer fra Jatte ♥

My home is my Castle sa...

herlig innlegg :))

Klem,Kari

Monica sa...

veldig bra skrevet, jeg kommer heller ikke alltid på at jeg faktisk deler ganske mye med meg på bloggen og at det e rflere som lese, jeg tror liksom det er min egen lille bobble il tider, selv om jeg innerst inne vet at mange leser den, hihi rart det der!! Men som dete r sagt før jher, jeg er også meg selv, på godt og vondt vil jeg tro. Likte innlegget ditt om sex and the city, likte du filmen? Jeg var å så den på fredag, og må si jeg syns den første var kjekket, men den var helt grei denne også altså. valget mitt hadde vært lett, aiden er jo bare såååå bra!! klem monica

Ingvild B sa...

Hehe...

Jeg tror ikke det er så mange som vet hvem jeg er...
- og godt er det :)

Smykkas sa...

Virkelig flott innlegg. Det er godt linsene ikke fotfølger oss.

Men bildene du viser - er alt dette hjemme hos deg? Mulig noe har gått meg hus forbi, men uansett så var her så mye fint at jeg ble helt målløs.

Klem

A K sa...

Så sant så sant :)

Jeg er sjeleglad for at jeg enda er "anonym" (i allefall er det ikke mange jeg kjenner som leser bloggen..)

Får hakeslepp hver gang telleren går opp 200 besøk på ett innlegg osv og jeg ikke aner hvem som sitter og leser. Litt skummelt og moro på en gang. hehe


klem

Veronika sa...

Du har et poeng der altså, utrolig flott skrevet:) Har opplevd litt lignende selv, og det er jo sånn at bloggen blir en del av oss etter ei stund og da er det lett å glemme seg litt også;) Men så lenge vi selv setter grensene for hva vi vil dele med kjente og ukjente så er det greit, hadde vært verre å ha en med kamera og lydopptaker på slep dag ut og dag inn;)

Fortsatt fin søndag til deg:)

No.15 sa...

hihi, kjendisen!
Greit nok det siden man har litt mer kontroll enn om det skulle vært LIVE :-D Dog det kunne nok vært artig å sett deg ha besøk av lillahåret eller dra til feil butikk eller no sånt ;)

Kram!

verdens heldigste mamma sa...

Jaaaada kjenner meg så godt igjen !! Usj, noen ganger tenker jeg, nei usj! Vil jeg at så mange egentlig skal ta "del" i livet mitt!?!?

Men så gjør jeg det igjen, poster innlegg og skriver og tar bilder og koser meg gløgg i hjel!! :)

Vi er alle i samme boble! :)

Klem

Camilla sa...

Ja der sier du virkelig noe. Det er mye man deler på denne måten.. men jeg er glad dere ikke er med meg i dusjen altså ;) Selv om dusjen er vist på bloggen tidligere, dog uten meg inni ;)

Har sett både 3og4 som nå har tatt en bloggpause, og det forstår jeg. Selv om jeg synes det er veldig synd, flotte blogger. Men blogging skal jo ikke være en plikt, det skal være gøy.

Håper dere har hatt en fin helg.
Stor klem fra meg.

H elle K sa...

Herlig skrevet som alltid Lise.
Og helt sikkert riktig, enig med deg at interiør er bedre enn dusjen.
Ha en fin kvled.
Klem Kristin

KATRINES INTERIØR sa...

Jeg er helt enig :) Kjenner meg SÅ igjen i det du sier. Hehe :) Mange ganger jeg har møtt noen jeg nesten ikke kjenner, men som bare er sånn via-via. Så plutselig sier de: Ser du har ommøblert hjemme! Eh.... ja! hehe. Men glad man selv kan velge ut hva man vil publisere og at det ikke er kameraer overalt ;) Ha en fin kveld til deg! :)

Mona Christin sa...

Kanskje du er en liten kjendis light? Det er nesten som om jeg og føler meg som en offentlig person noen ganger. Uansett hvor jeg er i verden treffer jeg kunder hos oss. Får lissom aldri være i fred. Hehe...

Godt skrevet.

Klem