mandag 28. juni 2010

Shopping gale mannfolk!!


Liker mannen i ditt liv å shoppe??

Eller setter han seg ned på en pub å venter mens du springer i butikker? 
(som pappa har gjort når jeg og mamma har vært innom alle bodene i syden)

Eller sender han deg ut med kortet sitt bare han slipper å være med?
(som min bror gjør når kona og jeg skal på Ikea)





 Er shopping kun noe
som gjør damer ville i blikket,
og visstnok kurerer oss for både depresjoner,
søtsug og allergi... 
(jo, jeg har lest det et sted...)

Eller finns det også menn som gjerne tilbringer 
time etter time i et kjøpesenter
på leting etter DEN rette skjorta?

Og svetter seg igjennom
prøverom etter prøverom,
kun for å finne buksa
som får pumpen til å se liten ut.





Jeg har en mann som tilhører
"kjapt inn og kjapt ut" kategorien.

Og da snakker jeg om
kjapt inn i nærmeste butikk,
peile seg inn EN bukse
som blir med inn i prøverommet,
og som selvfølgelig passer
fordi den er nesten lik den han har hjemme. 





 Og dette er jo noe jeg har blitt vant til,
og syns det er bedre å shoppe
med venninner i grunn.
De er flinkere på å hjelpe til
å plukke ut den rette kjolen,
og sier ikke

"Joooda den var fiin!"

bare for å komme fortest mulig
ut av butikken igjen.

Derfor har jeg tatt meg selv i å lure
på om det er noe spennende 
som lokker i byens kjøpesenter for tiden,
da han plutselig mer enn gjerne tilbyr seg en tur ut.





"Jeg skulle hatt noen klesklyper jeg..."
"Ok, jeg kan stikke ned på Chlas jeg!"

"Skulle hengt opp de blomstene utenfor,
men har jo ingen kroker..."
"Jeg kan godt stikke ned på Chlas!"

"Søren, hårføneren min funker ikke! "
"Da drar jeg ned på Chlas jeg."

Og det her var tre ganger i løpet av en uke.
Hver gang tilbød han seg å kjøre ned til byen,
til og med midt i rushtida,
for å besøke denne Chlas.
Han kom alltid hjem med fulle poser
og ett smil om munnen.

Så jeg måtte jo ned å se hva denne 
Chlas hadde å tilby.






Og jeg skjønner fascinasjonen
(og det var ikke for dama i kassa)
For her var det alt 
en mann kan tenke seg!
Hadde de hatt ølservering,
hadde han vel flyttet dit


 Jeg ble også litt trist,
for hvorfor finnes det ikke en
Chlas for oss damer?

En butikk full av 

sminke,
parfyme,
nydelige klær,
godis,
SPA behandlinger,
treningsutstyr,
interiør og
blomster.


Men Lykkemannen mente vi damer
hadde nok av butikker fra før,
så Chlas kunne mannfolka
ha for seg selv!





(bildene er fra hagen, 
nydelig ikke sant:))





post signature

17 kommentarer:

verdens heldigste mamma sa...

For ett hærlig innlegg !! Og det er virkelig noe og kjenne seg igjen i !! :) he he . det er som å høre mannen. Eller som min mann sa istad ; "Du skal ikke kjøpe deg ny mobil da jenta mi?" "HM?JEG?" Nhei ... har liksom ikke helt behovet jeg .." -"neivel, men vi kan gjerne gå bort å se, så kan du jo se om det er noe du liker ???" "Javel ...." Traske traske .. "Den var vel fin, jenta mi ?" "Joa.." "Vil du ikke kjøpe deg den ?" "Jo, den koster jo bare 299,- så ... Mannen til gutten bak disken : "Jah, da tar vi denne vi ... også kan du ta med den andre der også, den HTC DESIRE !" "Ja skal vi se .. da blei det 2017kr da .. "

LURETRIKSET!! .. Han lurte meg ;)

Mona Christin sa...

Hei.

Hehe... Mye som hørtes kjent ut der. La spesielt merke til "Kjapt inn og kjapt ut. Der har du mannen min.

Nå prøver jeg meg på "Når skal vi på Ikea da"? Får jeg noe svar? Nope... Og da sa jeg bare at det må bli enten onsdag eller torsdag denne uka. Så får vi se hva han finner ut.

Klem Mona C

Anonym sa...

Så artig innlegg. :)Min gubbe rusler 2 meter bak meg eller han sitter i bilen og venter,hehe.Når vi handler mat eller trevarer da er han veldig ivrig. :)Klem.

Martilie sa...

Herlig innlegg!
Min kjære HAATER shopping i enhver form, han bølir muggen etter en butikk.. Kos og Cafe fungerer bedre for han :)

Skal han ha noe og finner noe OK som passer tar han tre like i samme slenger, f.eks. 3 buser, selvsagt samme modell og str., men jammen så spenstig at det ble dongeri, sort dongeri og beige lin.. WOW -men dog like :)

Skal vi på Ike må jeg dra inn dagen før, notere hva vi skal ha og notere hvor på hentelageret vi skal plukke det opp etc.. og selvsagt ta med lys og annet på denne første rekogniseringsturen.
Han er så med og bærer -og betaler, kjapp inn, kjapp ut!

Men -etter mange år har jeg funnet at dette er greit! Heller en happy mann og egne shoppingturer enn et surt haleheng :)

Auda, ble rene innlegget dette her... Såå engasjert :) ha ha...

Nyt deilige sommerdager i hagen (nydelige bilder!)

Klem fra Tove

@afjo72 sa...

Hehe - "gubbdagis" kaller vi dem her hos oss. Clas Olsson, Biltema, Torsov... Fint for gutta det, så vet vi hvor vi har dem mens vi shopper morsommere ting :o)

Bustenellik sa...

Haha, fantastisk! Her var det mye å nikke gjenkjennende i. Er vi på ferie, setter Bustemannen seg allerhelst på en pub og sender meg ut. En løsning vi begge er tilfredse med - han kan slappe av og jeg kan shoppe i fred og ro. Her hjemme drar jeg for det meste ut alene, og de eneste gangene det blir et "problem" er når IKEA står på planen og når han trenger klær. Sistnevnte fordi det ikke er bare, bare for meg å kjøpe meg hjem til ham. En kar på to meter er ikke akkurat en one size fits all, og det gjør at han heller ikke liker å shoppe klær selv. Det tar litt tid å finne noe som passer i alle retninger. IKEA liker han ikke antakelig fordi det har en tendens til å bli litt dyrt. Nå er jeg jo alene hjemme neste uke, så da vurderer jeg å ta turen inn alene ;-) Da kan jeg gå i fred og ro, handle (nesten) hva jeg vil, og han behøver ikke å offe seg når jeg kommer hjem, hihi.
Men Chlaes? Han elsker det! Det og Biltema! Selv kan jeg ikke fatte å begripe hva som er så interessant der, hehe. Til gjengjeld har ikke han fattet greia med Brynem heller.

A K sa...

smiler bredt av innlegget :)

Mannen her har knapt vært i butikker de siste 4 årene og begynner å bli faretruende lik sin far som ikke har vært i butikken de siste 30 årene ;) Hehe... Kommentarer som "jeg syns ikke jeg har så fine skjorter lenger, de er slitt eller små eller ett eller annet...." kommer i ny og ne med hint om at jeg gjerne kan ta med skjorter når jeg handler ;)

Han har rett og slett null interesse av butikker, bortsett fra biltema, Jula og Chlas da ;) der er han stadig innom ;)

klem

Camilla sa...

Clashern ja.. kjenner til den. Der kan han gå i timesvis og surre, frem og tilbake rundt hyllene. Vri og vende på de underligste duppeditter og si, hmm.. jeg trenger egentlig en sånn.
Ved siste Clash'besøk fikk jeg meg en stooor overraskelse. De hadde fått inn masse nydelig blomsterpotter etc i ren shabby chic stil. Og ryktet går om at de skal bygge om butikkene sine. En stor Clash'butikk i Bergen er gjort om til sitt "eget lille kjøpesenter" med masse artikler og fine ting for oss kvinner også. Så spent på når vi får se dette på østlandet =)

Ha en fortsatt nydelig dag vennen ♥

Sommerklem, Camilla.

Hasigamas mamma sa...

Jeg har i alle fall IKKE en mann som liker shopping -så sant det ikke er verktøy, elektriske duppeditter og beslektede saker... Han KAN faktisk se på klær, men bare en kort stund og BARE til seg selv.... alt annet er drepende kjedelig!
Vi får kose oss på shopping, vi som har vett til det :)
Ha en flott dag!
PS! Nydelige blomster i hagen din!!!

Anneli sa...

Huff, Thomas er en sånn som skal titte og titte og titte innom alle butikkene.. Titte på alt. Drives me crazy for jeg HATER å gå sånn.. Liker å ta det jeg skal ha, betale og reise hjem.

ELIN sa...

He he, tror de fleste menn er like der. Beskrivelsen passer ihvertfall veldig godt til min mann. Og så mange nydelige blomster du har i hagen - herlig. Kos deg med eller uten shopping, og ha en fin dag! Klemmer fra Elin

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei snuppa ! ♥

Hihi, kjenner meg virkelig igjen her ja. :) Min mann er veldig glad i Chlas han også, og må ikke glemme Biltema da. ;) De har faktisk mye rart der også, tilogmed veggmaling. Når Tom kjøper bukser prøver han de ikke i butikken engang. Er jo str han bruker så da passer de og ferdig med det. Med meg derimot er det en helt annen sak, hehe... ;)

Gleder meg veldig til å se striesekk prosjektet ditt ferdig. ♥ Jeg har sett på et makeover program på kanalen TLC, og der lagde de sitteputer av striesekker som ble veldig fine. ;)

Får ikke blogget så mye jeg vil akkurat nå, men benytter sjansen så fort jeg har den. :)

Nydelige bilder av vakre blomster ! ♥

Ønsker deg en strålende onsdag, kos deg i sommerværet vennen ! ♥

Gode klemmer ♥

Kristin sa...

Hahah!!!
De fleste tilhører vel kjaptinn/kaptut..
Her sånn her igården, om ikek jeg blir for utålmodig og ordner det for han.. En smule bortskjemt på den fronten min kjære... Men den som liker å shoppe kan jo ta seg av det!

Facinasjonen for Claes er desverre ikke så stor for min kjære, synd for det hadde vært utrolig praktisk om han velvillig til turen på shoppingsenter! Hmm,kan nok se lenge etter det!

Her er det ikke lenge igjen, men gikk til terminen sist så forventer i grunn det denne gangen også.. Helt fjernt at vi snart har et barn til.. "Alt" er klart, HM har kommet på hytta med både babysete og vogn klart i bilen og fødlsene plutselig skulle skje her, 20 mil hjemmefra..!! hehe..
Litt babytøyshopping ble det også idag, er så søtt med klær i 50 str..
Momo kjøpte lyseblå jakke til babyen, da hun er OVERBEVIST om at det er gutt.. Det vil tiden vise!

Ha en god natt vennen, klemmer fra meg!

Hilde Heimdal sa...

hei såååå fiiint, har du sendt mail til meg eller skal jeg bare kopiere den her ?? :)

Lilliannes verden sa...

Guh, eg berre elskar måten du ordlegger deg på! :)
Og hagebilda dine var nydelige <3
Vettu, mannen min er av den sorten som gir meg kortet, og blir igjenn heime ;)
Haha! Ein slik butikk for damer hadde ikkje vore feil! ;)
Ha ein deilig dag min gode bloggevenn :)

Sukkertøy for øyet sa...

Hva er "greia" med den butikken??
Hahahhahaha..
Jeg var faktisk MED mannen min igår fordi han ville shoppe..
hhaha..
Vi var på H&M i gutte/herre avdelingen i en halvtime tenker jeg..
Det resulterte i 2 par sko, 2 t-shorter, en lin bukse, ny shorts, ny bag og litt annet stæsj
*knis*

..Sååå..Jeg er kanskje en av de "heldige" jentene :)

Vi er begge glad i å shoppe..hihihih:)

Go klem

Smykkas sa...

Flott innlegg du har skrevet, og jeg levde meg virkelig inn i det.

Siden jeg er eneboer, er det aldri noen diskusjon hverken om kort eller hvor og til hvilken tid det skal handles. Generelt sett tror jeg kanskje vi hunkjønn handler best sammen med venninner.

Jeg synes faktisk mannfolkene kan få ha Chlas, men på en betingelse.De må ikke spørre hva tingene skal brukes til eller hvorfor det var nødvendig med nye sofaputer når damene er ferdig med sin shopping.

Klem fra Astrid