onsdag 23. februar 2011

1 rosa dag

Min første gang som vertinne for barnebursdag er over, og jeg må si det var en ny opplevelse. To dagers forberedelser med vasking, shopping, baking osv, var den mest slitsomme oppgaven som mor så langt.. men skal prinsessa feires, så skal hun feires. Og det er jo veldig koselig slit da, selvom marsipanlokket blir rødt istedenfor rosa og man er redd man ikke har bakt nok, men har to helt urørte kaker når gjestene har gått. Kan bli bedre på den kakeberegningen, men nå har alle naboer og bekjente fått kake, så da har jeg gledet noen der også.

Manuelas cup cakes måtte prøves, hun har jo bare verdens nydeligste side, og jeg har lyst til å bake alt som er der...
Kanskje derfor det ble noen kaker til overs også...


En ting jeg også må huske på innen neste bursdag, 
er at vi må ha større hus. Eller få sommerbarn som kan ha bursdag i hagen. For igår ble vi 15 stykk med stort og smått,
og i vår lille stue blir det veldig veldig trangt. Men intimt og koselig da. Ingen kan la være å snakke med sidemannen hvertfall....



Bursdagsbarnet var i storform, blid som ei sol og veldig glad for at det kom så mange på besøk. Søskenbarna lekte og kosa så mye, så når kaka kom på bordet var den ikke så interessant likevel. Det som hadde vært nam nam hele dagen, var bare et stort gjesp, og det endte med litt pirking i kaka bare.
Veldig greit for meg at hun heller vil ha frukt enn kakekliss..
prøvde med noen biter idag også, men det var ikke så stas.


Nå har vi en liten pause, og så skal vi feire videre til helga igjen sammen med venner og fadderen til lykkeliten.
Det er så koselig med rosa feiringer, og det er vel ikke tvil om at dette var en jentebursdag.



Jeg er veldig glad for at jeg har fått hele fem nye følgere siden mandag. Tenk så heldig jeg er, som har mange som titter innom min lille side.



Hvis noen av de følgerne er menn, tror jeg de har falt ut for lenge siden...dette ble et langt rosa bilderas...
Men jeg vet at det er flere av dere som elsker råååsa like mye som meg, så da er jeg vel tilgitt *fniiis*

 

Lykkeliten fikk masse fine gaver, og idag har vi vært inne og kosa oss og lekt med dem. Vi har drukket te av det nye, søte tesettet hennes, og lest en bok om en mus som går rundt å titter i bleiene til de andre dyra...
Dagen startet med ett års vaksine, og formen har vært så der etterpå...så vi har bare slappet av og kosa oss.
Nå sover hun søtt, lykkemannen er på jobb og jeg kan blogge litt. Gleder meg til å ta en runde innom dere.
Har du holdt ut helt ned hit, er det veldig koselig om du orker å bruke to kalorier på å legge igjen noen ord også.
På forhånd; Tuuusen takk!


Og ha en nydelig onsdagskveld.







post signature

28 kommentarer:

Noatunfrua sa...

Så flink du har vært, søta! Nydelige cupcakes :D Vi feira snuppa vår i 3 omganger på ettårsdagen, det var slitsomt det! Gidder ikke det i år, for å si det sånn.. haha!

Kos deg!
Klem!

Anonym sa...

Litt av en jobb du har hatt og kjempekoselig ser det ut. :)) Nydelig dekket bord og rosa tåles i lange baner,elsker rosa. Gratulerer med 1 åringen. Ha det fint.
Klem.

A K sa...

Gratulerer så mye med 1 årsdagen til lykkeliten :) Det er så koselig med rosa bursdager!! Vi storkoste oss også her om dagen og lillemor som elsker alt rosa gikk rundt og sa "sesse" til alt hele dagen, håper hun følte seg som en liten prinsesse også :)

Så moro å se hvordan det er inne på trampen! Kjempefint der! :)

klem

eventyrLise sa...

Flotte bilder.
Heldigvis ble jeg ikke alt for fristet av kakene da jeg har bakt i dag ;)
Men de så rågode ut!

Ha en fin kveld

Randi sa...

Gratulerer til 1-åringen i huset:)Det så ut som en fantastisk rosa bursdag!! Skal si du har stått på!!Nyyydelig festbord og fristende kaker, tipper naboene ble superhappy over å få litt de også:) Snillt gjort da:)
Ha en fortreffelig kveld♥
Klem:)

Hos Farmor sa...

Så morsomt å se og lese om den første bursdagen - gratulerer!! Vi hadde nemlig også vår første bursdagsfeiring for poden som ble 1 år på lørdag :) Her var temaet imidlertid sjørøvere - og vi hadde pølsefest!! Med is og kaker etterpå var det en kjempevellykket feiring, og på søndag ble dagen brukt til å leke med alle de nye lekene :)
De rosa cupcake'ne så skikkelig gode ut ;)
Klem

Hegeslilleboble sa...

Wow, imponert over dette kalaset!! Cupcakesene var jo helt nydelige. Kjempeflotte bilder, takk for titten:).

No.15 sa...

Wow, du er så flink! For et nydelig bursdagsbord, ei lita snuppe verdig. tenk 1 år, det går fort :) Her gjelder det å nyte i nuet og gripe alle de herlige små og store øyeblikk.
Måtte mimre litt tilbake til mi snuppe sin 1-årsdag. Om 5 måneder blir hun TRE år, IK tiden flyr.

Oppskrift coming up! Den er hentet fra matglede med lavkarbo.

6 egg skilt i hvite og plomme
1/2 ts salt
1 ss fiberhusk
200 g naturell kremost
1/2 ts bakepulver
6 ss knuste linfrø

Pisk plommene godt og ha i ost, fiberhusk og salt.
Pisk eggehviter veldig stive og vend inn i osteblandingen.
Tilsett bakepulver og linfrø.
La det svelle i 10 minutter.

Det blir 8 store hamburgerbrød av det. Hadde sesamfrø på toppen.

Men så kan man jo gjøre hva man vil med grunnopskriften. Dryppe olje over og tilsetter urter, så har man urtebrød f.eks.

Klems

Li/Småtingene sa...

Ja, klart jeg leste helt ned! ;-)

Så fint du hadde gjort i stand til prinsessa di! :-))
Ja, mi prinsesse er 15, så jeg kan se tilbake på mange både rosa-bursdager, prinsesse-bursdager, pysjamas-party osv. ;-) Det er stas å planlegge, dekke bord, pynte... Og litt trist og litt godt når de overtar hele kalaset sjøl ;-)

Ha det fiiint!
;-)

Sukkertøy for øyet sa...

Du verden..Ett års dag "alt". Hjelpes og tiden flyr..
..Og så klart man må ordne og fikse ekstra mye når det er første bursdagen som står for tur :)

..ELSKER pynten din og muffinsa..Så fiiint :)

Tove `blogg verden sa...

Så nydelig RÅÅÅSA innlegg <3
Kjempegøy med jente bursdag !! Og jeg er veldig glad for vår store stue ( nesten 60 kvadrat) hver gang vi har bursdager her ja ; )
Kos dere videre med feiringen og håper lille skatten din blir i god form snart!
Klem Tove

Mona Christin sa...

Hei.

Nydelig innlegg. Bursdager er koselige. Jeg liker også å pusle sånn før feiringen. Tror nok jeg fikk et par kalorier av å lese innlegget enn å spandere de. Med DE muffinsene... Ser gode ut.

Vi hadde fotballbursdag for 12 åringen i januar. 8 åringen hadde på Eventyrfabrikken i sommer. Rart med det, jo eldre de blir, jo mer skal skje på bursdagen. Har også hatt bowling-, Mc'ern-, karneval-, prinsesse- og badebursdager.

Håper lykkeliten hadde en fin bursdag i fin kjole.

Klem Mona C

Bustenellik sa...

Så koselig rååååsa feiring. Vakre jenta deres :-) Og det med kaker er aaaaldri lett å beregne, hehe. Her er det planlagt bursdag for meg i helga, men med feber og snørrete nese på bursdagsbarnet, spøker det stort :-/ Ha en super uke videre :-) Lykke til med helgas feiring :-)

Christine sa...

Gratulera med 1 åringen. Ser ut som ein prinsesse bursdag :)

Muffinsane ser berre utrulig lekre og gode ut- nammenam! Blir som regel for masse kae, men ein lære frå år te år :)

Klemmer

ELIN sa...

For et herlig rosa innlegg. Kjenner godt til det med to prinsesser i hus. Gratulerer så mye med 1 års dagen til Lykkeliten! Hipp hipp hurra :) Klemmer fra Elin

Stine sa...

For et nydelig rosa bilderas!!! Og gratulerer så masse til prinsesse!!! Ja, stua deres må nok bli større, for neste år kommer jeg og trolla mine for å spise rosa kake altså!! :) her blir det jo mer blått liksom... Så litt rosa må vi nok få andre steder!!! Her slapper vi av på sofaen etter festkvelden og hviler ut for ny giv på hverdagen som liksom aldri helt kommer!! Vi nyter og synes litt synd på dere der hjemme som virkelig har fått smake på vinteren i år!! Neste år sitter vi nok å angrer på at vi dro hjem... Men må si jeg savner familie og venner hjemme, spesielt på dager som dette. Er jo slike feiringer som helt klart blir best med familien til stede! Også gleder vi oss litt til at F skal få venner på sin egen alder også da... Ikke så mange av dem her... Gleder oss til å treffe dere igjen! Tenk et år siden sist!!

Bodil sa...

Så gjennomført!!! Fikk mange gode tips til mi lille snuppe som fyller 1 år i april, har lenge hatt lyst å lage cupcakes, de så knallgoe ut!! og ja, jeg elsker oxo råååååsa......Tenker at prinessa di var fornøyd. Eldstedattera mi har bursdag på sommeren og det er veldig greit når de kan være ute og leke....

Kos deg med blogging i ro og mak, vel fortjent!!!
Klem

Unknown sa...

Gratulerer med stooore jenta;)
Og så mye flott du serverer - rååååsa så klart;)
Her er det 12 års dag i morgen, og vi skal overraske frøkna med kake på sengen og pakker + middag på Mc Donalds, det er favoritten nemlig;)

Familiebursdag tar vi til helgen, og må ha det over to dager, har ikke plass til alle samtidig vi... og barnebursdag blir neste helg, er vinterferie nå og mange som er borte;) Så snuppa her blir feiret som en skikkelig prinsesse - 4 dager til ende...!!!

Her blir det og servert cupcakes med oppskrift fra Manuela - dæsken for en blogg!!!

Tipper snuppa var glad og fornøyd når hun la seg i kveld;)

Klem line

Herman Grans ♥ sa...

Kjempefine kaker!
God natt :)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Nydelige muffins, og god stemning på bildene. Veldig stas med rosa bursdag og den første er jo alltid litt spesiell :) *♥*

(eddas) sa...

Så flink du har vært...og grattis med vel overstått til prinsessa:)
Så riktig godt ut alt sammen.....
klemklem og kos deg med de to siste kakene:)

Rosehagen sa...

Hei.
Gratulerer med 1 årsdagen:)
Virkelig gjennomført "rosa".
Superflotte cupcakes:)
Lekkert pyntet bord hadde du også.
Kjenner igjen det med å beregne kaker!! det er jo så mye lekkert og fristende å bake. Ja, spesielt inne hos Manuela:)
Barnebursdager er kjempekoselig.
Ha en flott dag.

camah sa...

tusen takk for kommentar.:)
Så søt rosa bursdag! De muffinsene var kjempe søte!!
Hehe hva slags bok var det du sa det var? hva heter den? morsomt.:)

ha en fortsatt fantastisk dag!

Veronica sa...

Så herlig, skjønt og rosa. Skal ha barnedåp til søndag, og da blir det rosastemning her også. Kanskje jeg må prøve meg på cup cakeene jeg også. Dine så jo bare herlige ut!
klem

"Nora" sa...

Så koselig. Også så mange fine kaker! Ser ut som at det ble en vellykket feiring :)

Elin sa...

Jeg holdt ut hele innlegget ditt ja...å det med glede:)...Så da skal jeg jammen bruke noen kalorier på å skrive til deg også...bra det for jeg spiste brødskive mens jeg leste innlegget;)...hihi:)

Ønsker deg en finfin dag:)

Klemmer Ea

Line sa...

Hei, og takk for koselig hilsen!! Ja, det var jo nesten sammme bloggnavn på oss!! bra du la igjen hilsen så jeg fikk sett bloggen din. supersøt og masse koselige innlegg!! Så ut som dere hadde en herlig feiring!!Barnedåp her til helga og har så lyst å lage cupcakes med lyseblå topping. men rekker jo ikke lage de samme dag som dåpen er, og da er jeg redd de blir litt tørre hvis jeg lager de dagen før! tror du ikke?
dine var i allefall lekre og jeg fikk enda mer lyst til å lage sånne!! ha en kjempefin kveld!! Legger deg til listen min jeg!! klem fra line

Veronika sa...

Så herlig, tenk at veslejenta allerede er ett år! Gratulerer så masse til dere alle med vel overstått bursdag:)