søndag 6. februar 2011

Trampen før og etter

Jeg har lenge hatt lyst til å vise dere huset til bror, svigerinne, nevø og hund, og det gamle huset til farmor og farfar.
Det ligger bare ett steinkast unna huset til foreldrene mine, og hvor deilig er det ikke å ha besteforeldre som nabo når man er liten. Da får man alltid dessert da, selvom man ikke har spist opp maten sin. Man får eventyr og lek når foreldre er slitne, man får bake og høre morsomme historier fra gamle dager. Ja det er virkelig noe å anbefale å ha gåavstand til besteforeldre. 
Barndomsminner med sukker på.

Men det er altså bror med familie som har tatt over huset, og gjort underverker med det.
Og nå klør jeg etter å vise bildene til dere, for jeg vet hvor mye dere elsker før og etter bilder.
Mange av dere er midt i store restaureringsprosjekter selv, og da er det godt å se at alt er mulig. Man kommer i mål, selvom det ligger mye arbeid bak. Og mye arbeid det tror jeg "trampenfamilien" kan skrive under på at det er.
Over her er huset i front slik jeg husker det, med den store eplehagen foran.



Her er huset etter, ett høst og ett vinterbilde.
Nesten ikke til å tro at det er samme huset.


Huset bak ved inngangspartiet.
Huset til mamma og pappa kan skimtes i bakgrunnen.
Trampen har plassen blitt kalt fra mange år tilbake, og alle de eldre på Gressvik vet hvor det er.


Dette er fra 2007, da de bygde annekset.
Her står bryggerhuset enda trygt.


Sommeren 08.
Her begynner inngangspartiet å ta form.



Slik det fremstår idag, helt nydelig.



Er det ikke vakkert?
Tipper det er flere enn meg som drømmer om et sånt hjem.
De er så flinke, og genuint opptatt av å bevare det gamle begge to. Hjemmet er fylt av antikviteter og arvede skatter,
og ingenting er overlatt til tilfeldighetene.
Dere skal få se hvordan det har blitt inne i neste innlegg,
gled dere!
Har fått disse bildene fra svigerinna mi, men skal dra og ta en del detaljbilder inne og vise dere snart.


Håper dere har kosa dere i helga,
og er friske og klare for en ny spennende uke.
Jeg skal prøve å rekke NIB utfordring i morgen.



*søndagskos*







post signature

23 kommentarer:

Noatunfrua sa...

WOW!! Så utrolig NYDELIG!! Heldige de er og som du sier: FLINKE! Blir skikkelig misunnelig på folk som har sånne hus ;)

Takk for koselig hilsen, det var veldig koselig å se deg igjen her om dagen!

Gleder meg til bloggtreff!
Klem

Ruter & Hjerter sa...

Sukk for et aldeles nyyydelig hus!
De har tydeligvis gjort en knall jobb!! Så gøy at du viser dette:)

VillaVårfrubakken sa...

Oi, dette var bare helt nydelig da, håper virkelig vi får noen bilder innenfra også. Ønsker deg en herlig kveld og en fin ny uke...klem fra Mona

Anonym sa...

Flott at du deler bilder av dette flotte huset. De har virkelig gjort underverker med det:)

Datt sa...

Holy great mother of God, sååå utrolig nydelig!! Litt av en forvandling!

Mie fra Mies Mirakler sa...

Virkelig et vakkert hus! Krever en solid innsats å bevare slike flotte bygg, så all ære til de som gjør jobben. puh! Imponerende *♥*

Fro (Idyll på landet...) sa...

Wow - nydelig hus! :)

Ønsker deg ei fin- fin uke!
Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så kosleig og idyllisk! Jeg beundrer folk som setter i gang sånne store prosjekter.

Besteforeldre i gangavstand er supert. Mine bodde 70 mil unna, men jeg fikk i alle fall dessert hver dag når jeg var på besøk hver sommer. ☺

Anonym sa...

Åhh... Vakkert hus!!!!
Legger meg som følger til deg også, takk for at du var innom hos meg! Vi snakkes!

Unknown sa...

Takk takk takk!!! Jeg trenger å se at det er mulig. Jeg føler at vi blir aldri ferdig, men godt å se at alt strevet er til nytte!

Utrolig nydelig hus.

A K sa...

oi, plutselig vet jeg hvor jeg har deg fra ;) (visste jo at du var fra fredrikstad, men klarte liksom ikke helt å få satt deg på plass...) jeg gikk forbi det huset hver dag (før det ble bygget om) til og fra skolen ;) Vi er stadig på Gressvik hos familien min og hver gang vi kjører forbi så må mannen min stoppe og titte så fint huset er for vi bygger jo også i sveitserstil sånn litt og litt....

Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

wow! Så nydeleg!! Drømmehuset!!☺
Glede meg til del 2☺

Klem M♥

Anonym sa...

Helt utrolig nydelig,masse arbeid har de hatt også,det er tydelig å se. Restaurerte hus er det vakreste som finns. :)) Gjett om jeg gleder meg til å se mer.
Klem og takk for titten min venn.

Hasigamas mamma sa...

For et utrolig vakkert hus!!! Og for en DRØM å ha gåavstand til besteforeldre..... Skulle ønske det var oss!
Håper du får ei fin uke, Lise!
Klem
Lise

Størstepia sa...

Så fantastisk!!!
Det er ikke til å tro at det er det samme huset nei...
Fantastisk flott de har gjort det.
Kjempegøy å se før/etter bilder, man blir liksom så inspirert av det!!!

Ha en flott ny uke!
Klem fra størstepia

by Siv sa...

FANTASTISK flott!
Utrolig forandring, imponert"
Mye arbeid bak sikekrt :)
Ha en super søndagskveld
*Siv*

Rebekka sa...

Oi helt utrolig at d er samme huset. Fantastisk fint. Det må ligge vanvittig mye arbeid bak en slik innsats. De har all grnn til å være stolt.
Hadde vært veldig koselig med visst du la igjen en liten kommentar på min blogg:o)

(eddas) sa...

Nyyyyyydelig:)Ja det der er drøm drøm drøm drøm.....:)
klemklem

Villa Drømmeverden sa...

OMG!
Ikke til å kjenne igjen jo. Blir imponert over slike mennesker:)

Vi bor nå 100m fra foreldrene mine, og det er en fryd! Både for oss voksne (lett barnepass) og for Pernille. Hun pakker stadig lekekoffetren sin for å reise til mommo og bestefar<3

God uke til deg!

Klem fra Margit

Unknown sa...

KJEMPEFLOTT!
Retten og sletten nydelig;)
Og så gøy for din bror at det er det gamle huset med minner ♥ Gøy at det ble i familien;)

Når jeg ser huset utenfor, så gleder jeg meg veldig til innlegget med inne-bilder jepp!

Så du syns jeg skal ta litt og litt i stua du og ikke alle ønskene på en gang... Åh! Det er jo ikke noe gøy, hehe... men slik må det nok bli ja, og det er sundt og ønske seg noe, det sa alltid mamma til meg...;)

Ha en nydelig, ny uke snupsi!

Klem Line

Bergheim sa...

Tusen takk for din kommentar i bloggen min. Skal si huset til din bror har blitt flott. det er vel ganske mange av oss som drømmer om et slikt hus. Ha en flott uke ;)

Hvit Villa sa...

Guud, så nydelig! Dette er et prakteksempel på vellykket og riktig restaurering!

Prinsesse Vilikke sa...

For et nydelig hus!! Litt av en forvandling! (Det er litt likt sånn jeg håper vårt kommer til å se ut en gang)

Gleder meg til å se mer!!