torsdag 17. februar 2011

Oppskrift på evig lykke

Jeg vet at jeg kan være en liten copycat til tider, men hvem av oss bloggdamer kan med hånda på hjertet si at vi ikke er det?
Vi kan ikke være like nyskapende i alt vi gjør og alle kan ikke finne opp kruttet. Eller sink er kanskje mer passende for oss.
Og jeg vet det har vært skrevet en del om det her inne... noen blir sure når noen kopierer inspirasjon de har lagt ut, og lager et stort rabalder ut av det. Da må jeg innrømme at jeg lurer litt på hvorfor man legger ut bilder og tips på bloggen, hvis man vil holde det for seg selv... vi er vel her for å dele inspirasjon med hverandre?

Som dette bildet jeg så inne hos Tyrifryd,
med en søt oppskrift på evig lykke. Det ble kjapt kopiert og overrakt lykkemannen.
Forresten en kjempeflink dame, med kreative evner langt utover noe jeg klarer å få til.
Men å skrive noen ord på pc'en, printe ut og sette i en ramme, det klarer jeg.


Jeg blir kjempeglad når noen sier at de har funnet noe fint her inne, og gjerne vil gjøre det samme. Og klart de kan få blogge om det etterpå. Det er jo bare koselig.
Men om man kopierer så linker man jo tilbake til den det gjelder. Kan skjønne at noen føler seg litt tråkket på tærne, hvis noen "stjeler" ideer uten å fortelle hvor de har funnet den.


Det nydelige bildet her, var en av morsdagsgavene. Lykkeliten vet akkurat hva mamma liker.


Og dette søte lille hjertet med teksten
"Love is a little word,
people make it big".
Ser dere den lille hånda som i en fart drar hjertet ut av bildet.
Kan ikke drive å knipse sånn hele tida mamma, jeg vil ha oppmerksomhet!

Tror gavene er kjøpt på Bohus forresten, hvis noen vil kopiere...

Idag har jeg hatt koselig lunsjbesøk av ei god venninne,
og det var så hyggelig, kunne sittet en evighet sammen med henne..
*skravle skravle*



Håper dere også har en flott dag!





post signature

17 kommentarer:

Bustenellik sa...

Veldig enig, Lise. Man må kunne snappe opp gode ideer og inspirasjon rundt omkring, MEN det er viktig å linke tilbake syns jeg :-) Så forøvrig ut som en god oppskrift ;-)

Anonym sa...

Hei.
Opplevde for en stund siden at en blogger strikket en lue og la ut for salg med ordene "ny luemodell" og den var en tro kopi av en selvkomponert lue fra meg. Da ble jeg temmelig irritert og sa ifra med en gang. Salget ble stoppet men hun har jo butikk så hvem vet...?? Sånn ting er dårlig gjort spør du meg.
Ha en fin dag.
Klem fra Mette.

Smykkas sa...

Jeg har heldigvis ikke hverken vært utsatt for noe slikt eller hørt om det før, men greit å bli gjort oppmerksom på "fenomenet".

Klart vi skal inspirere hverandre, og hvis noen vil lage noe lignende det jeg holder på med, ja, da vil jeg ganske enkelt bli kjempestolt.

Men for meg har det vært helt naturlig å spørre når jeg finner noe som jeg kan klare å lage.

Klem

Ruter & Hjerter sa...

Nydelig! Flott oppskrift som alle burde ha:))

Janna sa...

Herlig blogg! Du skriver godt; god språkføring, snertog humor liker jeg, så hit kommer jeg igjen.

Helt enig med deg i det du skriver i dag, det ligger jo litt i sakens natur at man kopierer og låner og..., ja, men som du sier, man linker og refererer og viser normal høflighet her inne også!

Ha en fiiin dag videre!

Unknown sa...

Det er så herlig med slike ord i ramme ♥ Og jeg er helt enig med deg... Litt av meningen med og ha blogg er da og inspirere og bli inspirert! Jeg har lært så mye her inne, og jeg har både "stjelt" og delt, og jeg elsker det;))

MEN, hvis det er slik at noen har laget noe helt unikt og komponert egene ting, da er det nok lurt og spørre føst i alle fall... ;) Og også veldig hyggelig og linke tilbake til den du har sett det hos:)

Koselige morsdagsgaver du fikk ♥

Ha en fin kveld!

Klem Line

Unknown sa...

Så fin den ble Lise!! Og jeg har ikke tenkt å lage rabalder og lurveleven for at du fant noe inne hos meg som du likte! Tvert imot syns jeg det er superkoselig at andre liker det jeg gjør;))
Jeg ga den også til mannen som bare svarte med et snøft, han begynner vel å gjennomskue alle disse "koselige" ordene og sitatene jeg lager, for det er jo i bunn og grunn mest for min egen del, hihii;)) Syns det er så koselig med fine ord og tekster i rammer og ja....egentlig overalt;)

Ha en fin torsdag, og god helg!
Klem klem:)

Lev Livet Lett Lokki sa...

HEI LykkeLise!!
Ja vi må la oss inspirere av hverandre - og sannelig var det mye kost her inne hos deg!
Også linke til hvor vi fant det - slik som du sier :)
Vi blogges - NYDELIG blogg du har - helt NYDELIG!!
Ha en strålende fin kveld!!
Varm klem fra Lokki :))

Jatte sa...

Hei på deg!

Denne "oppskriften" Er utrolig skjønn♥ syns alle skulle hatt den i hjemmet sitt jeg!
Har lyst på den selv, kanskje på ett stooort lerret og henge i gangen, så alle kan lese den når de kommer inn - kloke ord!

Ønsker deg en fin kveld,
snart helg nå.

Klem Jatte♥♥

sylvia sa...

hei.
ja enig med deg her, men viktig å si hvor man har henta ideen,
å er det noe en skal selge vidre, ja da må en iallefall spørre opphavsdamen først.
men sånn ellers er det jo bare hyggelig,
nydelig kort du har laget.
fine gaver.
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Kristin sa...

SÅ søtt og artig..
Husmor er viktig ingrediens!
hihi! KLem

Kristin sa...

blir ikke lei av et bad så fort.. bare man velger det man liker godt iutgangspunktet.. duse farger og enkel stil er jo noe som forhåpentligvis ikke går ut på dato med det første!? hjelpes,,
Jeg skal også ha gammel kommode/nattbord eller noe.. Så et fint i sommer, men ble nedstemt av min kjære.. FOr jeg har kjøpt et på Ikea, bare sånn for å ha det - ops.. Men det skal på vaskerommet.. FInner alltids en løsning! kLem

Mona Christin sa...

Hei.

Viktig tema du tar opp. Så lenge man legger ut på nett må man regne med at noen kopierer eller låner idéer. Men at man linker tilbake er rett og rimelig.

Jeg malte en radio forleden og da linket jeg tilbake til den jeg fikk inspirasjonen fra. Da kan jeg i det minste ha ren samvittighet.

Håper du har hatt en fin dag.

Klem Mona C

victoria (huset i byen) sa...

Ja det er klart vi alle kopierer litt inspirasjon fra alle de flinke damene rundt omkring, men så lenge man linker kan jeg ikke se problemet i det, og veldig ofte har jo mange samme ide om ting....
Nydelig oppskrift....
Ja det er stas med karneval og skulle helt klart vært for oss voksene også....
klem victoria

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Tusen takk for koselig hilsen som gjorde at jeg fant din nydelige blogg. Nå har jeg avlagt et besøk og drømt meg helt bort! Så flott du har det! Og prinsessen din har fått et herlig navn!!
God natt og ha en flott helg med dine kjære:-)
Klem fra Hjørdis

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Takk for søte ord og lykkeønskninger fra deg,det varmer!!

Jeg er helt enig vi blogger vel får å inspirere og bli inspirert!!

herlig bildet forresten!!

Jeg blir super stolt når noen har blitt inspirert av meg:)

Ha en fin kveld og helg!!

Klem Linda:)

h.espe sa...

Hei, og takk for koselig kommentar inne hos meg :o)

Kunne ikke vært mer enig - forstår meg ikke på at noen lager ståk over at noen har gjort noe lignende som de selv. Jeg føler meg heller beæret jeg, og sannheten er vel at de fleste av oss faktisk har snappet opp ideen et annet sted selv - bevisst eller ubevisst.... ;o) Men, når det er sagt - det er veldig ok når det blir linket til siden ideen ble snappet opp...;o)

Ha en flotters helg!

Klem fra Hildegunn