torsdag 24. februar 2011

Gavetips til små, søte jenter

Jeg gir meg ikke med rosa helt enda, for jeg har en liten ting jeg må vise dere. En nydelig gave som lykkeliten fikk på bursdagen sin av "tante kreativ". De hjemmelagde gavene er fortsatt de fineste syns jeg, for det ligger en god tanke bak. Noen har brukt tid på å lage noe fint for å glede deg, og slike gaver tar man ekstra godt vare på. Og denne gaven er jeg sikker på at lykkeliten kommer til å ta fram mange ganger, og sette stor pris på når hun blir litt større.


Er den ikke søt?
En vanlig rosa liten koffert, som har blitt en nydelig "minnekoffert". Oppi her kan hun samle på små ting, ta vare på fine kort, en hårlokk, glansbilder... ja alt små jenter liker..


Det havner nok mye rart her etterhvert.. jeg husker godt hvor mye jeg sparte på selv som liten. Men da var det i en gammel isboks, ikke en fin rosa koffert.


Dette er jo noe de fleste av oss kan få til å lage også,
til og med jeg som hverken kan strikke eller hekle..


Den tanta her derimot lager nye ting støtt,
og nå har hun også startet med scrapping.
Dette nydelige kortet var limt inne i lokket.


Hun hadde sett denne idéen på nettet et sted, 
og hvis det var på DIN blogg, så må du bare skrike ut, så skal jeg så klart linke til siden din. 

Kanskje noe du kan lage til neste barnebursdag du skal i?

Tusen hjertelig takk for all positiv respons på 1 års dags innlegget, dere er bare søte. 
Tenk nå er det snart helg igjen, hvor ble denne uka av...
og det er meldt mer snø, det liker vi ikke!
Håper det blir masse sol der du bor.







post signature

24 kommentarer:

Bodil sa...

For en fin gave, en kreativ tante!! Koselig med hjemmelaga gaver, blir så personlig og nært. Blir gøy når ho blir større å se gjennom alt hun har spart på av gode minner!!!

Får kanskje hinte til minstejentas tanter da ho blir 1 år i april, hehe.

Klem Bodil

VillaVårfrubakken sa...

En nydelig gave, dette gir meg ideer, flott å bruke decoupage her.
Ja tiden flyr avgårde...ha en fin torsdagskveld...klem fra Mona

Martilie sa...

For en vakker gave og nydelig tanke. En suuuper ide! :)

Jeg fikk gave i posten i dag - tuuuusen takk! Nydeligste cake-boxer. Er så fornøyd og glad. Kommer innlegg snart :)

Nyt kvelden..

Klem fra tove

Annveig - Det lille Rom sa...

HERLIG!! for en god ide og nydelig liten minnekoffert;) Herlig med ROSA!!klemmer Annveig

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempesøt minnekoffert!☺
Eg dekorerte ein liten koffert til tantebarnet mitt for eit par år sia, men langt frå so fin som denne!☺

Takk for inspirasjon☺

Klem M♥

Bustenellik sa...

Så fint og smart! Denne ideen gjemmes bak øret ;-)

Kristoffa sa...

Dette var en flott og personlig gave som det ligger både omtanke og jobb bak. Slike gaver er koselig både å gi og få :)))

"Nora" sa...

Den var utrolig flott! Det er helt spesielt med slike personlige og fine gaver. Jeg hadde satt veldig stor pris på en slik gave til mine barn. Dette var en ide jeg skal legge "bak øret" :)
Ha en fantstisk kveld videre du også :)

Bekka sa...

Så flott gave å få, kjempelur ide og så fin den kreative tanta har laget den. Denne kommer hun til å få masse glede av både i barndommen og senere ved å se på minnene, koselig :)
Klem fra Bekka

Tove `blogg verden sa...

Nydelig gave og så personlig ikke minst : ) Anniken fikk en minneboks til dåpen....den er nesten full allerede ; ) Og hun er litt over 1 år : D ! Koselig!!
God helge klem fra Tove

Fro (Idyll på landet...) sa...

Det var en kjempefin gave! Den ideen skal jeg la ligge i bakhodet...jeg har jo noen søte små jenter jeg er tante til.

Klem

salige lavendel sa...

Så FLOTT den var, så herlig å ha en "tante kreativ"!!

Martilie sa...

Må nok innrømme at makronene er kjøpt ;)
Lyst å prøve selv, men ser ut som en tålmodighetsprøve..

God helg til deg også!

Klem

camah sa...

Ja jeg gleder meg veldig til å reise å se mannen ja. :)

Den kofferten var utrolig fin! Genial gave!!!

Christine sa...

For ei flink og kreativ tante. Den kofferten va kjempe søt. Tippe da blir samla mange skatta og småting i den de neste årna :)

Klemmer

Unknown sa...

Sukk... ♥ For en nydelig gave - en gave fra hjertet vil jeg si, slike er skatter!!! Kan tenke meg datteren din vil bli mer og mer glad for den for hvert år som går... Herlig tips!

Klem Line

Fossestua sa...

Utrolig vakker gave! Takk for et supert tips!
Klem fra Lise

h.espe sa...

Kjempeherlig - en sånn skulle jeg ønske at jeg hadde da jeg var barn... ♥

Ønsker deg en fin fredag og en flott helg!

Klem fra Hildegunn

Anonym sa...

Lekker koffert,koselig å
få slike gaver.
Riktig god helg du gode
menneske:))
Klem fra Mette.

Jennys fire vegger sa...

Så flott koffert og en hyggelig gave som man kan nyte lenge! :-) Det er alt for mange gaver som er stas der og da, for så å bli bortgjemt og glemt og kastet som skrot tilslutt.

Hurra for den kreative tanten! Og takk for tipset!

God helg!
Klem Jenny

Gry sa...

Åh, så flotte innlegg du har laget i det siste! Gratulerer til prinsessa som har fyllt 1 år!! Tenker det ble en supersøt bursdag, så fint du hadde ordnet til <3 Det er stort med den første barnebursdagen altså, det husker jeg godt ;)

Nydelig koffert da! Et kjært minne å ta med seg videre og som hun kan fylle med mye rart. Må smile av dine minner fra du var liten... Jeg sparte på mye rart og jeg husker blant annet at jeg sparte på servietter som jeg oppbevarte i en skoeske... Ikke noen fancy koffert den gang nei ;) Så koselig å ha en snill og kreativ tante som lager slike fine ting.

Ha en super helg kjære deg, kos dere <3 Klem Gry

Størstepia sa...

For en fantastisk gave!
Jeg har også en slik som jeg har samlet små ting til småtten siden han ble født. Et par små sokker, lua han hadde på sykehuset, de første skoene hans, en serviett fra dåpen osv. Syns det er like gøy å sitte å se igjennom det selv jeg, og håper han vil sette pris på det når han blir stor nok til å se igjennom det selv.
Må jo gjøre det samme for snuppa nå, for vi jenter liker vel ennå mer sånt;-)!'

Herlig bursdagsinnlegg under her også - gleder meg til det er min tur & arrrangere 1 års rosa bursdag!
Så moro at jentene har bursdag på samme dag - 22/2 er jo en flott dato!:-)

Ha en flott helg!
Klem fra størstepia

ELIN sa...

Nydelige prinsessegave. En slik skulle vel alle jenter hatt. Sikker på at Lykkeliten kommer til å sette stor pris på den :) Klemmer fra Elin

Fru Andersen sa...

Heisann!

Takk for gratulasjoner, gleder oss til lieebror;-) HAr greie jenter fra før ja, men utfordrende er det jo med en jente i tenårene, en i to/treårstrassalderen og en midt i mellom;-) Blir spennende å se hvordan gutter er;-)

Sitter her å sikler over bildene dien! Så flott det var dekket til selskap! Og SUPERHERLIG gave;-)

Klemmer!