søndag 11. september 2011

Epler og sjokolade

Min kjære har ikke fått vært på jobb i helga slik han skulle,
men mens han har lagt rett ut, har lykkeliten og jeg kosa oss
og vært ganske så effektive.
Hus har blitt vasket, vi har bakt muffins og brød. Vi har lagd en stor porsjon med snickerskuler og vært ute å høstet epler. En stor pose full fikk vi av naboen, og planen er å lage eplemos.
Norske epler er såå gode, og jeg ser at flere forbinder det med høsten her inne...


Det har jo vært flott høstvær, helt fram til idag, da vi ble stoppet av oversvømmelser flere steder da vi skulle ut...
Vi våknet til torden og ekstremværet bare fortsatte utover dagen..






















Men bortsett fra ekstremvær idag og sykdom,
har vi hatt en kjempefin helg, vært masse ute å lekt 
og vi er klare for en ny uke. Nå sover lykkeliten, 
lykkemannen har kommet seg opp av senga og på jobb
og jeg skal ta meg en bloggrunde før jeg sovner...

 


 Tusen takk for alle gode ord dere legger igjen til meg,
de varmer virkelig og jeg leser dem igjen og igjen.

Jeg er kjempeglad for at høstbidraget mitt ble plukket ut i galleriet
til NIB. Føler meg så heldig som blir plukket ut blant så mange flotte bidrag. 
Titt innom for litt høstinspirasjon! 









22 kommentarer:

ELLEMELL sa...

å, det så godt ut!
bare jeg tåler ikke nøtter... så snickers og sånne fristelser blir med fristelsen!

fortjente virkelig plass i høstgalleriet da!
her er det slapp søndag... byn igår! :)
ha en fin kveld!
klem ellemell

lisje astrid's husblogg sa...

Så kjekt å få gjordt så mykje!
Å sååååå fine bilder du viser ♥
INSPIRERANDE!

Kulene såg veeeeldig gode ut!

God ny veke :)

Klem frå Astrid ♥

beate sa...

åååh, snickerskuler var nytt for meg!! det høres jo kjempegodt ut!!

fiiine bilder!

klem beate

Gry sa...

Kjære Lise, først og fremst må jeg si at det var kjempegøy å lese om deg i Hus & Bolig!! Flotte bilder og, jeg ble litt stolt jeg! Kjekke bloggvenninna mi og greier ;) Superbra tema også!

Herlige høstbilder du viser i dag med epler i fokus. Vakre bilder som alltid hos deg! Søtt med bilde du kjøpte på Lillehammer og jeg liker tanken og drømmen din veldig godt! Supersøt kjole fra Nyblom også, den blir skjønn på vesla <3

En god uke til deg og dine ;) Klem fra meg <3

Hege sa...

Så moro at du fikk plass i høstgalleriet. Gratulerer :o)

Snickerskulene så kjempe gode ut.
Dele oppskrift???

Kos deg med bloggrunden i kveld.

Klem Hege-Mamma til 3

Unknown sa...

Det så godt ut, aldri smakt snikcerskuler:))

Så gøyt at du ble plukket ut i Nib sin høstgalleri:)) Velfortjent..

Klem

Kristin sa...

Guri så flott link til repotasje under her.. gratulerer!!!!! Så mange bilder og stort oppslag..

Og med i galleri på nib... Flinkis..

KLEM

Ruter & Hjerter sa...

ÅÅ det så så godt ut:) nam nam godt d er mandag snart:))

sa...

Åhh, for en herlig helg dere har hatt og så mange herligheter du har laget :O) Vi har vært i bryllup, så en skikkelig kjærlighetshelg har det vært :O) Vi fikk med oss to kasser med plommer og masse epler hjem så nå blir det litt å pusle me dpå kjøkkenet denne uka :O)

Ønsker deg en fin uke!

God klem

sa...

En liten ting, skal du være med på blogg treff den 8 oktober? Det hadde vært veldig koselig om du fikk til det :O)

Anonym sa...

Hei søte.
Gratulerer,så kjekt at bidraget
ditt ble trukket. Koselige bilder du viser. :)))
Klem og god ny uke.

Martilie sa...

For en fristelse :)

Gratulerer med plass i høstgalleriet - så utrolig FLOTT!!

Tusen takk for navneforslag snilleste snille :) Og snillt av deg å etterlyse gevinst, men ikke noe stress - den som venter på noe godt...

Ha en super ny uke!

Stor klem til deg

vår lille verden sa...

Det er så godt når energien er på topp og man får gjort ting man vil:))Dere har jo virkelig fått utnyttet helgen til fulle:))Nyt den kommende uken:)klem kathrin

♥ Netta ♥ sa...

For en supereffektiv helg dere har hatt, du er så flink! De snickerskulene så jo bare herlige ut, gode å ha noe å kose seg med nå når det begynner å bli kaldt og guffent ute :-) Kjedelig når mannen er syk, men jeg skjønner at du og lykkeliten har fått mye ut av helgen likevel. Bildene dine er som vanlig NYDELIG ♥

Ønsker deg en flott uke, forhåpentligvis uten de store oversvømmelsene!

Klem
Netta

Bustenellik sa...

Høres ut som en flott helg tross syk Lykkemann :-) Har du lyst til å lage plommesyltetøy/plommesaft/hva som helst med plommer, er du hjertelig velkommen hit for å plukke tomt treet vårt ;-) Vi klarer ikke å finne tid til å gjøre noe med det selv i år :-/

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så deilig å være effektiv! Dere har vært flinke! Herlige bilder også, vennen! Bra at mannen er blitt bedre! Er det velunt å bli plukket ut i galleriet, ditt bidrag var flott! Gratulerer! :) Ha en fin dag! Klemmer

Smykkas sa...

Det er mange herligheter du viser. Nam, nam, sier jeg.

Her er det regnvær, men fin temperatur. Trærne har allerede begynt å kle seg i høstens farger.

Klem

fryd&forandring sa...

Namm!!! Disse snickerskulene ser og høres farlig gode ut du! Nydelige bilder du viser, vakker gammel vekt!
God bedring til sjuklingen!!
Klem

MissMette sa...

Ser utrolig deilig ut og
veldig fristende ღ HERLIGE
bilder du viser, Lise :)
Snikkerskuler skulle ha vært
kjekt å prøve å lage en gang
Har du en oppskrift du har
lyst til å dele?

Ønker deg en fortsatt strålende
uke, stor klem fra Mette

VillaVårfrubakken sa...

Så flink du har vært da, og bidraget ditt var bare nydelig....ha en fin ettermiddag kjære deg....klem

marianfo sa...

Hei !! Var innom bloggen din.Har nettopp fått egen blogg.

Så på ett innlegg lengre nede her en pute med skrift på.(den største) Kjøpte du den på KID ??

Mye fint hos deg :)

Mvh Marianne :)

ELIN sa...

Høres ut som du og lykkeliten har hatt en flott helg tross at lykkemannen har vært syk, og været har vært så som så. Eplene og sjokoladekulene så deilige ut :) Ønsker deg en fiiiin tirsdagskveld. Klemmer fra Elin