fredag 9. september 2011

Nesten sommer igjen jo!

Idag våknet jeg opp til en hanglete lykkeliten,
en dødsyk lykkemann (ifølge han selv), og en telefon til jobben full av dårlig samvittighet fordi de var veldig få på jobb idag...
Men må man være sykepleier, så må man...


Glad det ikke er jeg som er syk idag *bank i bordet*
for været er jo helt fantastisk. Sola skinner og jeg kunne faktisk ta en kaffe på verandaen idag... døra har stått oppe ut, mens jeg har fått bakt brød og muffins mens lykkeliten sover...
Vi skal kose oss masse i helga, og jeg håper sola bare fortsetter å skinne utover hele høsten...




















 Jeg har hatt så mye lavendel i sommer, men har bare vært litt sen med å klippe de ned. Men det ble ett par bunter da hvertfall. Også håper jeg de kommer igjen til neste år, siden de er stauder. Med mine brune fingre er ingenting sikkert...


Lovte jo jeg skulle vise dere den siste gaven jeg fikk av snilleste 
Fru Rosa. En Gustav kjole fra Nyblom o Kollen, som er helt nydelig, og den har stått på ønskelista mi lenge. Den er i str 3-6 år, så jeg gleder meg til den passer til lykkeliten. I mellomtiden henger den fint til pynt. 
Tusen takk kjære deg!


Nå må jeg vekke lille prinsessa mi,
vi skal på lekeplassen og nyte sola og noen sunne bananmuffins.

Det er fredag, ukas beste dag,
nyt den, ta vare på dine kjære
og smil en hel masse!!! 


Titter innom dere utover kvelden,
når sykepleiervakta mi er over...


God helg! 









22 kommentarer:

Størstepia sa...

Ja, for et vær vi har idag!!
Lille snuppa mi er syk hun da, så jeg har holdt henne inne de siste dagene ;( Sitter inne og ser med lengsel ut på det flotte høstværet...

Kjemprgøy å lese om deg i hus&hjem også forresten:-)

Klem fra størstepia

Anonym sa...

Ikke så gøy å være syk nei.. Men når du er hjemme idag så føles det sikkert litt bedre for småen :)

Hvordan lager du hull i de blåskjellene? Jeg antar du har gjort det selv.. :)

Størstepia sa...

Hus&bolig mente jeg selvfølgelig;)
Ha en strålende helg!!
Klem

Unknown sa...

God bedring og for noen nydelige bilder , Marit.

Kreoline sa...

Nydelig kjole, nyt fredagen, god bedring og god helg, klem.

lenapenas-verden sa...

For en nydelig kjole du har fått til prinsessa di.

Herlig med litt forsinket sommer, ikke akkurat vært bortskjemt med sol.

God helg og nyt den max : )

Elin | Draumesidene sa...

Nydeleg kjole, og vakre bilder!

God helg!

Klem,
e :)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Nydelig kjole til prinsessen din, Lise :) De er så vakre :)
Så fine bilder, i like it!

God bedring til mann og prinsesse :)

GOD helg!
STOOOR Klem til deg, søta!

Bustenellik sa...

For en nydelig kjole! Gav litt Astrid Lindgren-stemning :-) Her har det også vært bakedag. Muffins og kvikklunsjkake. Her fylles fryseren til barselbesøk når Busteliten har krøpet ut. Jammen godt du skrev at lavendel er stauder, ellers kan det godt hende de hadde gått rett i dunken her etterpå :O Nå får de lov å overvintre ;-)

Ha en superflott helg, og god bedring til sjuklingene! Så sees vi vel brått til uka? :-)

KLem

Gitte sa...

God bedring i huset!
Nydelige bilder som alltid:)
Ha en STRÅLENDE helg
Klem Gitte

Rebekka sa...

Oi for en utrolig nydelig kjole, VAKKER rett og slett, og fin dekor fram til lillepia passer den :o)
Ønsker deg en superfin helg
Klem

Tove `blogg verden sa...

Kjipt med sykdom i hus..I dag var min lille i barnehagen igjen- deilig når hun ble frisk og rask igjen etter 4 dagers sykdom. Høres hærlig ut med banan muffins og den kjolen var nyyydelig!!!
Nyt helgen og bli frisk:)spesielt mannen din som jo er "dødssyk" ;)
Klem Tove

Silje Kristin sa...

God bedring til de syke, er tiden for slikt nå desverre..

Håper du får en super fredagskveld da!

HusmorDronninga sa...

Å for ein fantastisk fiiin kjole! Tenke snuppo di blir fin i den ja ;)
Ikkje nåke kjekt å ver sjuk nei... Da hangla her og i dag, så håpe både den eine og den andre e i bedre form i måro!! ;)

Ha ei super helg Lise!
Klem fra
Kjersti

ELIN sa...

Så trist med sykdom i huset - masse god bedring til dine. Godt du er frisk og kan være sykepleier, og får tid til å nyte den flotte høstsolen. Ønsker deg en flott helg! Klemmer fra Elin

Hanne Margrete sa...

Så kjedelig at jenta di og mannen er syke,men høres ut som du gjør ditt beste for å lage en koselig helg for dem! Kjolen var bare helt bedårende, og kan godt henge framme til pynt! Lekkert med lavendelbunt attmed:)

Sunne muffins hørtes bra ut! Har du en oppskrift å dele kanskje?

God helg!
Klemmer fra Hanne:)

♥ Netta ♥ sa...

Så nydelig kjole, jeg skjønner godt at denne har stått på ønskelista en stund. Lekkert stilleben også med blåskjell og lavendel, virkelig en smak av sommer. Veldig koselig at ditt bidrag vises inne hos NIB i dag - herlig stemning :-)

Ha en super helg Lise!

Klem
Netta

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

For ein skjønn kjole!!!Litt sånn Marikken♥
Nydelege bilder du har tatt...og med lavendel,mmmmmm♥

God bedring til dine to pasientar:)

Godhelgklem frå Mette.

Camilla sa...

Nydelig vær, det kom som bestilt. Håper det varer iallefall ut helgen =)

God bedring til pasienten. Kos deg med den deilige duften av lavendel.

Stor klem fra meg.


ps:om du har tid, vil du endre bloggnavnet mitt i blogglisten din =)

Fro (Idyll på landet...) sa...

Uff, så kjedelig med sykt barn - riktig god bedring til dine!

Koselige bilder du viser!
God helg!
Klem

Anonym sa...

Når disse mannfolka våre er syke, så er det virkelig liv om å gjøre da;) Håper det går bedre med han nå. Kjolen var virkelig nydelig. Og lekkert med de lavendelbukettene. Jeg har masse lavendel, men har ikke fått noen blomster. Skjønner det ikke, men mine fingre er nok enda brunere enn dine. Hehehe..
Håper du har en fin helg.
Klem Elin!

Martilie sa...

Helskjønn kjole - like fin som dekorasjon :)

Du får pleie vel de syke og nyte små friminutt på terrassen. Vært en flotters dag. Jeg og minstemor har vært på Hadeland Glassverk på barnas dag, cafe og Interiørhuset for mor = KOS for alle :)

Nå regner det i strie strømmer hos oss..

God søndag!

Klemmer fra Tove