torsdag 24. november 2011

En av årets adventsstaker

Jeg er glad i utskiftninger,
og adventsstaken er intet unntak.
Jeg hadde noen andre tanker rundt årets,
men fant ikke det jeg trengte,
så da ble det enkelt fat fra Kremmerhuset med mose og kongler.
Kubbelysene ser rosa ut, men de er mørk lilla,
det er bare jeg som er dårlig på å ta bilder på mørke vinterkvelder.


Dere som følger godt med her, ser at veggen enda ikke er malt
med kalkmalingen, men det er rett rundt hjørnet.
Har store planer om maling og julepyntet hus i løpet av kommende helg. 
Julestemningen er fortsatt fraværende, men den kommer nok
med gløgg, pepperkaker og adventsstake i vinduet.


Gleder meg til å titte rundt hos dere
og se alle de fine adventsstakene. Regner med at det
blir det store temaet denne helga.







Vi prekæs !






19 kommentarer:

fryd&forandring sa...

Så fin adventsstaken din er, virkelig til å bli glad av. Jeg tror jammen jeg må herme litt etter deg når det kommer til mosen...den gjorde seg virkelig rundt lysene!!

Kos deg i helgen og til 1.adventssøndag! Vi skal på julegrantenning og fakkeltog, gleder meg som et barn!!

Klem

Mona Christin sa...

Et fint alternativ. Vet ikke hva du hadde i tankene, men dette var iallefall fint.

Dette er egentlig den store helgen for meg og, men julebord opptar hele lørdagen og halve søndagen. Så jeg får starte sånn på søndagskvelden. Fri mandag og da ventes et skippertak.

Klem Mona C

Jepp, vi prekæs...

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Kjempe flott dette da, vennen! Herlig farge!! Skal også til med kjøkkenveggen snart! :) Men gleder meg til å se veggen din!

Ha en flott kommende adventshelg!
Klemmer til deg!

Størstepia sa...

Hei søta!
Så fin adventsstake!
Likte den veldig godt jeg!
Jeg har ikke somlet meg til å lage ferdig min ennå jeg...
Syns det var så lenge til advent, men brått så er det denne helga...
Tenkte jeg skulle bruke de små konglene jeg fikk av deg på et avlangt fat og ha lilla kubbelys i, det tror jeg blir bra:-)

Så moro at du har bodd i Nerja da, for et herlig sted å bo et helt år!! LIkte meg veldig godt der!

Ha en super kveld!
Klem

Lindas Lille Leilighet sa...

Så fin advendtstake du har ordnet deg:) Gleder meg masse til å surfe på blogger i helga:D da slippes vi gale juledamer løs, og det blir nok mye jul å se på ja;) hihi
Blir spennende å se hvordan veggen din:) Og julestemninga kommer nok når julegrana blir tent og gløggen blir drukket:)

KlemKlem

Noatunfrua sa...

Så fint det ble! :D
Vanskelig med disse bildene i mørket, altså... Men vi er i samme båt hele gjengen, så det får bli som det blir! ;)

Veldig koselig å se deg i dag!
Lykke til med malingen!
Klem på deg ♥

Maria Isabel sa...

Den var jo kjempefin!!!! :)) Så uansett hva du hadde tenkt, så var ikke dette noen nedtur for oss lesere :) Ja det blir nok et innlegg med adventsstake som tema, har kjøpt granbar, kanelstenger og kongler, så må jo få lagd noe ut av detta ;)

Ønsker deg og dine er riktig fin første søndag i advent til helgen :)

Klem :O)

Prinsesse Elin sa...

Hei snupp
Synes den ser flott ut. Her er den ikke helt ferdig enda. Har et langt sinkfat, hvite lys, sink hjerter med tall og....så mangler jeg liksom resten. Tips mottas med takk :) Ha en fin fredag vennen og ei flott adventshelg. Klem:)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Nydelig advensstake, selv med "rosa" lys, jammen ikke lett å få tatt bilder for tiden, mørkt når man går til jobb og mørkt når man kommer hjem. *♥*

Unknown sa...

Så fiin den var! Advents tiden kom jammen brått på i år. Har ikke jule stemning i det hele tatt. Håper den dukker opp snart. Hjelper kanskje når stjernene henges opp i vinduene i helgen ;-)

Klem!

Fru Andersen sa...

Kjempefin adventsstake! Jeg har gått på mosejakt her, men merker jeg er på ukjent område for jeg aner liksom ikke hvor mosen gjemmer seg, hihi, dårlig fangst til nå;-)

Du er flink til å ordne og pynte, det er sikkert og visst! Jeg julepynter litt nå, men roter mest...uff...burde nesten ikke dratt fremm disse eskene med kuler, stjerner og dill;-)

Ønsker deg en superduper helg!

Bluggi buggi blogg sa...

Så koselig adventsstake. Det er så koselig å komme inn her på besøk hvor det er farger i bildene. Selv om de så rosa ut så kan jeg tenke meg den er flott i lilla :)
GOD HELG
Klem, Trude :)

Huset på landet sa...

Så fin adventstaken din er!!! Jeg har enda ikke gjort ferdig min... Men har klippetro på at jeg skal få gjort det og masse annet i morgen! :-))
Ønsker deg en riktig god helg!
Klem fra Line

♥ Netta ♥ sa...

Så fin adventstake du har laget, frisk og fargerik. Jeg kom akkurat på at jeg må lage vår i morgen pga heftig bursdagsmaraton på søndag, men jeg tror jeg har det meste klart.

Kos deg masse i helgen!

Klem
Netta

Tove `blogg verden sa...

Kjempefin advents stake ♥
Håper helgen din blir strålende!! Her skal vi på familiejulebord på søndag -etterfulgt av julegrantenning og nissebesøk på kulturhuset :) Gleder meg!! Da kommer julesteningen ♥

Martilie sa...

Flott adventsstake - fantastisk flott tid vi går inn i nå. Jeg henger langt etter, men skal hente meg inn i morgen og få advent i huset :)

Jeg har sittet ved sykesengen til papsen i det siste og var først hjemme igår. Heldigvis litt gode nyheter idag - jippi :)

Nyt helga skjønne!

Klem fra Tove

Husfrøy sa...

Mose er tingen! Det har jeg også brukt aktivt i min førjulspynting, både til adventsstaken, mosekuler, og rundt hyasinther. Takk for hilsen på bloggen min! Legger meg til som følger, og håper du gjør det samme :) Ha en fortsatt fin helg! Klem

Creative:@)oy sa...

Kjempefin adventsstake, ligner litt på min, bare at jeg har stener i steden for mose og kongler:-) fin
Ha en fin adventstid!

hilsen
kreativglede.net

Yvonne sa...

fin adventstake! digget den!