tirsdag 22. november 2011

Verdens beste pepperkaker

hadde lykkeliten med seg hjem fra barnehagen idag.
Tenk at jeg får spise kaker som lille gullet mitt har bakt og pyntet,
det er lykke det! Syns det er veldig rart å tenke på... ikke lenge siden hun var nyfødt syns jeg og nå er hun en liten bakermester alt... tida flyr jammen fort.

 
De kakene varte ikke lenge, så vi får sette igang med julebaksten en av de nærmeste dagene. Det er jo nå før jul alt smaker best.


Esken med julepynt er hentet ned fra loftet, for jeg glemmer alltid hva jeg har oppi der... greit å ta en liten sjekk før jeg tar turen innom Kremmerhuset. Er i tenkeboksen hva adventsstaken angår, men det blir nok en ny en i år også, og jeg tror jeg må ha to.


Pakkekalenderen er halvveis ferdig, med god hjelp fra mormor,
nå må jeg bare få pakket inn alle de små gavene. Spenningen med den lille gaven på kalenderen hver dag, er noe av det jeg husker best fra da jeg var liten. Man kommer seg kjapt ut av senga om morgenen når man har en pakke som venter til frokosten.


Tenk at jeg snart har 500 følgere da dere,
det er jo helt utrolig syns jeg!
Hadde vært moro å visst hvem alle 500 er,
men jeg rekker nok ikke titte innom alle...
Har dårlig samvittighet for lite kommentering hos dere
om dagen, men det er veldig lite bloggtid om nå desverre..
Men det blir supert å få masse juleinspirasjon her inne framover nå,
og dere skal ikke se bort ifra at det blir en give away når jeg
runder de store 500.







20 kommentarer:

tonje boganes sa...

Hverdagslykke er det når de små kommer hjem med slikt fra barnehagen. Stolte. Glade.
Herlig!
Vi må nok tenke ut noen bakedager vi også. Det er kos. Og ja, kakene smaker best før jul :)
Ønsker deg en fin kveld
Klem Tonje

Hasigamas mamma sa...

Ja, hvilken hverdagslykke! Skjønne pepperkaker :)
Fin kveld til deg, Lise!
Klem
Lise

Sukkertøy for øyet sa...

Ååå!
Søteste pepperkakene jeg har sett på lenge!
..så herlig :)

Grattis med alle følgerene dine snupp! Jeg er en av dem, og jeg synes alltid det er kos å komme på besøk her hos deg!!

Klem Ida Susanne

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Det var en koselig tid når barna var så små, ja:-) Nyt tiden, det går sååå fort, altså. Søte pepperkaker! Nam,nam.
Gratulerer med så mange følgere!!

En fin kveld ønskes deg!

Mie fra Mies Mirakler sa...

det er så gøy når de kommer stolt hjem med sånne fine pepperkaker :) vi har planer om å få bakt pepperkaker i helgen, har kjøpt ferdig deig fra Ikea som ligger i kjøleskapet. gleder meg til duften av nybakte pepperkaker. gratulerer med snart 500 følgere, det er helt fantastisk gøy hver gang man får en ny følger, hos meg kiler det litt i magen hver gang :D *♥*

SjarmogKaos sa...

Sæ skjønne pepperkaker da! : ) Takk for kommentar hos meg! Ville bare si at det ikke er i Boligdrøm, men i Vakre Hjem og Interiør nr 7 som er i salg noen dager til - så løp og kjøp!! Ha en fin siste helg i november - med eller uten pepperkaker! Klem C

No.15 sa...

Så fine pepperkaker dere har fått fra lillegullet. Blir pepperkakebakst her også etterhvert, men jeg satser på at lillesnuppa sin mormor hjelper til, siden jeg sikkert har en nyfødt i armene da.

Stor klem

Unknown sa...

Så koselig da;)
Og så fine de var ♥
Absolutt nå FØR jul det smaker best med julekaker, så det er bare og sette igang og bake;)

Klem Line

Lindas Lille Leilighet sa...

hihi..kjempesøte pepperkaker som var pynet:) Koselig med litt baking nå fremover..det er som du sier, kakene smaker best før jul;) I jula sp er det middagen som gjelder:D hehe

Fiiin kveld til deg:)

Klem

Christine sa...

E so kjekt når de håpefulla små kjem heim frå bhg/skule kjem stolt heim med noko de har laga :)

Kan tenka meg at dei kakene forsvant fort, for de såg heilt utruleg gode ut!! Me skal baka pepperkake 01. desember, og eg stor glede meg :)

Ønske deg ei fortsatt fin veka!

Klem frå Christine

Maria Isabel sa...

Så koselig at minsten lager pepperkaker :) Ja kom plutselig på i går at det er første i advent på søndag allerede, så til tross for sykdom skal det storrengjøres, pyntes litt, ta fram den årlige adventsstaken og feste granbar og pynt på, og ikke minst få inn noe julegaveshopping.. hakke tid til å være dårlig i desember jeg ;) Håper dere får en strålende første i advent til helgen.
Og ift til kalendergaver lager jeg kalender både til min samboer og min mor, også får jeg en av min samboer :) Like morsomt med kalender nå som da jeg var barn syns jeg, hihi :)

Klem :O)

Størstepia sa...

Herlige bilder av verdens fineste pepperkaker. Er så gøy når de kommer hjem med noe de har laget selv og er stolt av:-)!

Jeg har vært en tur innom Kremmerhuset, men MÅ nok ta en tur eller to til;-)
Må jo bytte ut noe av det jeg har hatt lenge:-)
Fikk en Georg Jensen adventsstake av mannen ifjor, den gleder jeg meg til å bruke. Skal kjøpe noen sånne tall man fester på kubbelys - så vips har jeg enda en adventsstake:-)

Tenk at du har nesten 500 følgere da - det er dobbelt så mange som meg, tihi:-)

Ha en kos tirsdagskveld!
Klem fra Kjersti

Liza sa...

Ja tiden flyr, kos deg så mye du kan.
Kos deg med gullet og julepynting.
Klem
Liza

ELLEMELL sa...

Ja! det er nå alt smaker best...:)
så det er bare til og begynne! jeg tenkte ta litt julevask i helgen, før jeg pynter og baker litt etterpå:)

fin deal:)
klem ellemell

Herman Grans ♥ sa...

Så søte pepperkaker :D
Eg var visst ikkje følger hos deg!
Så no kom du enda litt nermere 500 :D
Natta! Hilsen Grete

♥ Netta ♥ sa...

Så koselige bilde inne hos deg av nydelig julepynt og herlige kaker fra bakemesteren. Jeg har enda ikke fått oversikt over julepynten, men om en uke skal alt ned og den første pyntingen starter :-)

Så flott med nesten 500 følgere, det har du all grunn til å være stolt av!

Ha en fin dag!

Klem
Netta

Ruter & Hjerter sa...

Så fine! De vokser såå fort at alle gleder må man få med seg:))

Rosa sa...

God formiddag, vennen!

Nei, nei, IKKE lov å ha dårlig samvittighet! Det har du dessuten ingen grunn til:-)

At Lykkeliten allerede er en liten bakemester forundrer ikke meg, hun har jo litt å slekte på! ;-)
Skulle gjerne smakt på bakverket hennes, kanskje en annen gang? :-)

Håper du får en superfin onsdag, jeg skal bare nyte den og gleder meg til å riste løs på Zumba i kveld:-D

Klem, Rosa

Unknown sa...

Å hællemin så søte. Kan tenke meg du ble glad i mamma hjertet ;-) De blir så alt for fort store.
Gratulerer med 500 følgere! Keep up the good work :-)

Klem!

A K sa...

Herlige pepperkaker :) det blir kos med barn som hjelper til med julebaksten ja!

Bloggtreffet kræsjer med mannens jobb, så jeg får dessverre ikke kommet :( får håpe det blir andre bloggtreff, om en del mindre etterhvert og at jeg får lov å være med dere da?

Klem