mandag 20. juni 2011

Et sant mareritt!

Rett før journalisten og fotografen skulle komme på besøk til meg idag, oppdaget jeg at vi ikke hadde kaffe. Og jeg som hadde planlagt alt til punkt og prikke, og skrevet liste opp og liste ned. Dekt på bordet kvelden før, fått mamma til å kjøre gatelangs etter lupiner og nesten ikke sovet hele natta. Også hadde jeg altså glemt noe av det viktigste; kaffe....



















 Klokka var kvart på ti, så jeg burde rekke ned i butikken før de kom. De skulle jo komme ca. ti. Så jeg kaster meg i bilen, mens jeg setter på en film til lykkeliten. En ettåring bør tross alt klare seg alene hjemme i et kvarter...hun kan jo bare klatre i gardinene eller leke med kjøkkenknivene hvis hun kjeder seg..og hun er jo faktisk nærmere halvannet, enn ett.


 Men det skulle vise seg at det ble mange hindringer på veien, og både punktering, drap i butikken og skravling med bloggvenner opptok tiden min. Plutselig så jeg på klokka, og da var den tolv! Jezeeez, nå hadde de vel dratt igjen, og lykkeliten hvordan klarte hun seg hjemme?


Da jeg kom hjem sto damene helt i sjokk på trappa, med en stykk lykkeliten hylende innenfor døra. Og de kunne virkelig ikke fatte hvordan jeg kunne dra fra en ettåring sånn??!!




















 Da våknet jeg heldigvis, gjennomvått av svette, og kunne liste meg, fortsatt litt skjelven, inn på rommet til lykkeliten og se at hun sov søtt i senga si og ikke hang i lysekrona...
Nok et mareritt forårsaket av stress, forventninger og spenning..


















 Ofte har jeg mareritt forut for slike ting.

Det er ikke få ganger jeg har dukket opp på intervju uten klær, ikke rukket flyet til syden eller tatt livet av læreren...


Da er det veldig godt å våkne, og kjenne lettelsen av at det bare var et mareritt...heldigvis...

Her er kaffeslabraset over, damene har knipset bilder, lykkeliten og jeg har posert, og nå tar vi en velfortjent strekk på sofaen etter en helg som har vært den mest stressende noensinne...

Bildene får jeg i september, etter at de har vært i september utgaven av bladet. Det blir moro å få noen ordentlige bilder av huset, tatt av en flink fotograf.



Tusen hjertelig for alle gode ord de siste dagene, også ser jeg at flere nye følgere har lagt seg til. Det setter jeg stor pris på. Har ikke rukket å besøke dere alle, da det har vært litt hektiske dager, men det blir bedre framover nå.



Ha en flott kveld allesammen!













post signature

32 kommentarer:

Anette (Hvit Romantikk) sa...

God kveld vennen ! ♥

Nå trodde jeg det hadde rablet helt for deg, godt å høre at det "bare" var et mareritt ! ;) Ikke rart du våknet svett nei, hihi... Men da ble dagen vellykket alikevel da, der ser du ! ♥ Ingenting å være redd for dette ! ;) Nå kan du puste lettet ut og glede deg til bildene i september. ♥ Gleder meg ! :)

Har du bestemt deg for hva du skal ha på deg til lørdag ? Jeg er helt lost jeg, og ikke er jeg glad i høyhelte sko heller... Veldig fint, men akk så vondt. :( Tror det blir kriseshopping, vi får se...

Ha en fin kveld videre snuppa, kose deg ! ♥

Stor klem fra Anette

PS: Kommoden under her var kjempefin ! :)

HusmorDronninga sa...

Åhh.. stakkars deg... kjente jeg fikk litt angst på dine vegne... hehe... Godt det hele bare var en drøm, og at dagen mest sannsynlig ble hundre ganger mer vellykket ;)
Venter i spenning på hvilket blad vi får se bildene i.. om ikke annet blir de vel kanskje å finne her på bloggen etterhvert!?

Nå kan du slappe godt av, og legge deg strekk på sofaen!


Klem fra
Kjersti

Anne Grete sa...

Hihihi, ler så jeg griner her.. Bra det KUN var et mareritt da.

Etter tlf samtalen med deg gleder jeg meg bare MER til lørdag, blir storkos!

Klem

Monica fra Moxas Univers sa...

Tidenes innlegg!! HA HA!!

Nå hadde jeg bokstavelig talt haka nede på tredje knappehull og skal vel ikke legge skjul på at det gikk en liten bekymringsmelding til barnevernet i tankearkivet mitt. Å glemme igjen en liten ettåring hjemme et par timer hadde liksom vært for ille..

Så lettelsen var stor da jeg leste at dette bare var en drøm og da brøt latteren ut! Kjempe herlig altså!!!

Det så nydelig ut den borddekkingen :) Ser du gikk for vafler også.. det er alltid deilig på sommerdager.. :) Og i dag fikk vi jo endelig litt pent vær også! Bildene blir jo flottere med penvær ute enn med regn og blåst ;)

Kos deg og nyt freden og stillheten! Og gratulerer med vel overstått for en vel nesten si ;)

Klem fra Monica

Monica sa...

Uff kjente jeg fikk skikkelig vondt i magen når jeg leste dette, dra fra en ettåring slik... Godt å lese at det bare var et mareritt:) heldigvis kan du puste lettet ut nå og glede deg til bildene og til det kommer i bladet:) jeg har ogå mye mareritt for tiden og de er ganske så ekstreme, men det er visst vanlg under svangerskap har jeg forstått:) god klem til deg:) monica

Bustenellik sa...

I likhet med Anette, trodde jeg også at det hadde rablet for deg, haha. Godt det ikke var virkelighet ;-) Høres ut som dagen gikk bra :-)

Hasigamas mamma sa...

Ho ho, kan tenke meg det var godt å våkne, ja! :)
Godt å ha det unnagjort nå i alle fall, så kan du nyte reinskuret og strøkent hus noen dager :)
Fikk veldig lyst til å sette meg ned rundt bordet ditt!
Hvil ut og slapp av nå!
Klem
Lise

Unknown sa...

Huff da, kjære deg, det marerittet var nok ikke godt, hihi;)
Begynte virkelig og lure etter et par setninger altså... la ettåringen være hjemme alene liksom;))

Veldig bra skrevet Lise, fikk meg en god latter der ja;)

Så fint du hadde gjort det da, dette blir sååå spennnende, gleder meg til og se ♥

Pust lettet ut du nå og kos deg med ett tipp topp shinet hus... nå kan du ta ferie vettu;))

Klem Line

Unknown sa...

Hei skjønning :)

Uff stakker deg da, godt det var en ond drøm og ikke virkelighet:) Gleder meg til å lese i bladet:))) Du er så flink... Varm klem til deg

Mona Christin sa...

Hei.

Hvorfor må vi alltid drømme slik? Må jo være et tegn eller noe... Heldigvis gikk dagen knirkefritt og du fikk ryddet, vasket og pyntet. Nydelig. Nå kan du ta sommerferie med god samvittighet. Vårrengjøringen er over for denne gang...

Klem Mona C

Mamsens hus sa...

Hjelpes meg, ble helt rystet over deg jeg.. ;) he, he
Ble veldig lettet over at det bare var en drøm. :)
Klem, klem

sa...

Wow, kjente jeg fikk helt hjertbank med en gang, men skjønte jo fort at det bare var oppspinn (drøm) hehe.. .ja forventingspresset kan sette en ut helt....


Nydelig dekket bord, Gleder meg til å se alle bildene.

Og klær på glansdagen.. hmm.. si i fra om du har noen gode råd..

Fortsatt god uke til deg!

Carinaklem

tinemor sa...

Hi,hi
Ja, nå begynte jeg å lure!
Godt det bare var en drøm.
Spennede meg bildetaking og journalistbesøk da!!!
Senk skuldrene og slapp av nå da :-)
Klem

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

No fekk eg gåsehud her!!!! Tenk å la ein eittåring vere heime åleine!!?
Ho er gal....
Pusta letta ut etterkvart;)
FOR eit mareritt da. Stakkars deg!

Men du for nokre skjønne bilder♥
Fekk nok ein gong gåsehud...
Du har berre ein utruleg flott heim Lise!!!So mange skjønne, unike detaljar.

Ha ein fin tirsdag:)
Og sov godt;)
Klem frå Mette.

Maria Isabel sa...

Jeeeesez!!! Nå trodde jeg det hadde klikket litt for deg, hahahaha XD
Glad på dine vegne for at alt gikk bra! Gleder meg til å se resultatet i september :) Nå kan du puste lettet ut!

Ha en flott uke videre :)

Klem :D

Bluggi buggi blogg sa...

Fikk litt hetta når jeg begynte å lese her. Tenkte noen ord som ikke skal skrives her ;) Godt det var et mareritt, thihi.
Spennende at du skal være med i interiørbladet. Du må ha lykke til :)
Ha en fin dag
Trude :)

vår lille verden sa...

Huff for et mareritt!Ble litt skeptisk da jeg begynte og lese hehe..Godt og høre at det erv flere som har det hektisk!Nydelig header:O))Ha en god dag!klem

Yvonne sa...

nydelig bord i allefall!

Rosa sa...

*ler*
Kjære deg da, vennen! Er du sikker på at slik oppmerksomhet er bra for deg?? *fniiis*
Fy søren, for et styr! Godt å høre at du har fått slengt deg på sofaen nå, håper du får brukt litt tid der i dag også:-)

Klem, Rosa

Hegeslilleboble sa...

Hehehe, godt å høre at det var bare et mareritt:). Kjempeflott dekket hos deg, jeg er sikker på at de storkoste seg i de flotte omgivelsene!

VillaVårfrubakken sa...

Å...nå ble jeg glad det bare var en drøm. Bruker å ha lignende drømmer jeg og før lignende ting. Gleder meg til å se bildene....det blir utrolig spennende. Ha en fin dag og pust ut...klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Huff så, så vondt med mareritt! Godt det bare var en drøm, vennen! Så fint pyntet, med lupiner. Så flott hos deg! Klem til gode deg!

Kristin sa...

Så bra at det bare var en vond drøm. Kjente jeg ble litt svett på dine vegner... Koselig blogg du har! Er helt sikker på at bildene ble supre:)

Malin - mine gleder - sa...

Guri, nå trudde jeg virkelig at 1 åringen hadde vært hjemme alene, og det hadde vært drap og det vakke måte på, kjente jeg fikk helt vondt i magen her!
Var da enda godt det kun var en drøm!!

Klem fra Malin

Junk De Lux sa...

Hahahahaha...nå gikk det virkelig masse tanker igjennom hodet mitt på en gang du!

FOR et herlig innlegg og takk og pris at det bare var en drøm!

Stooor klem!

Ps! VELDIG spent nå altså...kanskje du har Norges vakreste hjem?

Ninas Interiør sa...

Hei på deg! For noen herlige bilder du viser! Så moro å få fotograf på besøk, og bilde i blà! Det gleder jeg meg til å se!:)

Godt det bare var et mareritt du fortale om! Kjente jeg ble helt svett!..

Ønsker deg en fin uke! Klem Nina

Bodil sa...

Huff,d er så fælt m sånne drømmer.
Godt at alt gikk bra ihvertfall...
Bildene du viser er jo prima!!
Klem Bodil

ELIN sa...

Nydelig hjem du har, og du tenker nå på alt og da! :) Ikke slit deg ut nå da. Ha en flott kveld. Klemmer fra Elin

Gina sa...

Kjære vene... Først ble jeg stresset bare av å lese begynnelsen. Så ble jeg forbannet da jeg leste klokken var tolv og snuppa var hjemme alene.. Så måtte jeg rett og slett trekke på smilebåndene. Det er jo akkurat som det skulle vært meg selv. Tenker på så utrolig mye og stresser i vei og får ett mareritt utav det hele,hihi..
Jammen bra du våknet i tide ;)

Legg beina på bordet og nyt resten av uken, det har du fortjent nå :)

Klem Gina

Lindas Lille Leilighet sa...

haha:P Trodde en stund du var blitt litt for interiørgal;P
Men heldigvis var det bare et mareritt:) Har flust av sånne kvelden før noe viktig:P

Men huset så kjempefint ut og bordet herlig dekket!:D Så antar besøket ble en suksess:) Takk for kommentar inne hos meg. Ser sofaen din nå, håper og tror at den jeg har bestillt er litt lik i fargen:)

Klem fra meg

Christine sa...

Oi..eg trudde nesten ikkje da eg las..Bra da berre var eit mareritt. No kan du pusta ut og slappa heilt av. Tippe bileta blei kjempe bra! Men eg syns no bileta dine var fine og eg :)

Klemma frå Christine

(eddas) sa...

He he du får nå fortalt det du:)
Gleder meg til og se bildene i bladet....
Kos dere på Glansdagene..
klemklem på deg