lørdag 18. juni 2011

Kommodekupp!

Innimellom titter jeg innom min venn Finn. 
Ikke så ofte som før, siden jeg syns Finn har blitt litt kjip... ikke lenger så billig som han engang var.. Men det hender at man fortsatt kan komme over noe fint til en billig penge. 


Det er som regel tilfeldig, når jeg ikke er på jakt etter noe spesielt at hjertebanken dukker opp. For hva ser jeg... en over hundre år gammel kommode, til bare et par hundrelapper... ring! ring! roper min kjære, før noen andre kjøper den! Hmmm han må tydeligvis ha plukket opp ett og annet likevel da...

 

















  Jeg sender sms... men eieren er visst midt oppe i en fødsel, og jeg må ta kontakt dagen etter.. herregud så spent jeg er.. ta en pause fra den fødselen og fortell meg at kommoden er MIN!


Men ingen flere hadde kommet igjennom under fødselen og to dager senere var kommoden min.... ja, nettopp, MIN...
Jeg syns bare det er så trist at noen alltid må ødelegge gamle, fine ting... For under den beige malingen, og den svartmalte ramma, ser jeg nydelig kremfarge og gullramme..



















  Den har nå fått nye knotter, da den ikke hadde knotter i det hele tatt.. men enn så lenge står den i gangen, så får vi se om jeg tar fatt på pusseprosjektet senere.. akkurat nå har vi så mange andre ting på tapeten. Den var mye større enn jeg trodde og tar opp mye plass i gangen, men det er sikkert bare en vanesak.. kanskje?
Blir fint med mer oppbevaring hvertfall.


(det blir skygge i gangen uansett hva man gjør, derfor så dårlige bilder idag..)

Her sitter jeg, alene hjemme, og ser på Syke samlere, og gruer meg litt mindre til å ta fatt på vaskejobben i morgen. Greit nok at jeg ikke er minimalist, men jeg har ikke et helt rom fullt av lampeskjermer og et annet rom som jeg kaller Florida, fullt av plasthester... Måtte noen riste meg, hvis jeg noengang får et sånt hjem. 

Tusen takk til alle dere som kom med serveringsråd til mandagen. Til fleste går for jordbær og is, så da blir det vel det da.. må jo høre på dere, også slipper jeg tenke på baking oppi alt det andre.

Helgas filmtips til dere som takk:
Last three days.

Noe såå spennende er det lenge siden jeg har sett! utrolig bra film!
Og at dere i tillegg får hvile øynene på Russel Crowe ett par timer er vel heller ikke feil?
Nyt lørdagskvelden bloggvenner og andre venner.












post signature

15 kommentarer:

Noatunfrua sa...

Jaggu, Finn glimter til innimellom ser jeg! Heldig du var med denne da ;) Dårlig gjort å være midt i fødsel akkurat når du skal kjøpe kommode!! Hehe! Bra du fikk den da :)

Lykke til med den store vaskedagen!
Klem

Unknown sa...

Fiiiin kommode ♥
Den var du heldig med;))
Den o'store vaskedagen bør komme her i huset snart og merker jeg;))
Har bare ikke helt vaskelysten inne akkurat nå, selv om jeg har masse tid, det regner og reger og regner - blæh!!

Ha en fortsatt fin helg fina;)

Klem Line

Anne Grete sa...

Hihihi, herlig da!! Gratulerer med ny kommode vennen :)

Kom på at jeg ikke har fått ringt deg enda, går det greit om jeg ringer mandag kveld?

Lykke til med besøket mandag, blir spennende!

Ps: har akkurat bestilt glansdagbilletter... Hadde jo håpt at JEG OGSÅ skulle vinne billett, siden BÅDE du og Anette har vært så heldige.. hihi

Klem

Martilie sa...

Supersøt kommode!! Heldig var du :)

Og et par timer med Russel hadde jeg klart :) Her er det TV, vin og litt blogglesing.. Kos!

Ha en fiiin kveld og søndag!¨

Klem fra Tove

Hegeslilleboble sa...

Gratulerer med flott kommode, så kjekt!

Mamsens hus sa...

Hei :)
Kommoden var kjempefin. :)
Jeg har også byttet kommode til en som var større, jeg kan bekrefte at du venner deg til det. ;)
Ønsker deg en flott dag. :)
Klem

fryd&forandring sa...

Hei og takk fortips ang kommenteringen -det har ordnet seg (enn sålenge ihvertfall)!
Men du -for et kupp du har gjort med kommoden!!! Ellers er jeg enig med deg i at Finn har blitt kjipere på det siste. Altfor høye priser på veldig mye... ihvertfall av ting jeg har sett etter i mitt nærområde!

Ha en fin søndag! Her regner det..
Klem

Elene sa...

Kjempe heldig du var med den kommoden. Nydelig!
Takk for filmtips forresten. Tror jeg må gå å leie meg den da:)
Kos deg i dag.
Klem fra Elene.

Ann-Kristin sa...

heisann. Ja Finn er kjekk og ha! Har nettopp solgt unna det gamle kjøkkenbordet mitt, og litt ekstra penger er alltid kjekt! Du venner deg nok til kommoden skal du se!

Ha en strålende fin søndag videre :-)
Klem Ann-Kristin

Gry sa...

Hei min venn! WOW! Grattis med superkjøp!! Den var jo råstilig da! Så fint du har stylet den også, du har sansen! Er bare så koselig hos dere, masse flotte bilder du viser fra både inne og ute... Blir lite blogging om dagen på meg, så føler at jeg ikke får med meg alt. Heldige du som skal på Glansdagen, tenker det blir koselig! Ønsker deg en fin søndag og ny uke og riktig god tur til Oslo neste helg! Jeg skal også dit, min kjære og jeg skal på en liten weekend for oss selv. Ha det fint da snuppa ;) klem Gry

ELIN sa...

Gratulerer med kommode kupp fra Finn! Håper du har en fin søndag. her regner det fortsatt. Takk for filmtips :) Klemmer fra Elin

Smykkas sa...

Fødsel kommer før kommode, vet du, men sannelig har du gjort et kupp. God oppbevaringsplass er alltid kjekt.

Klem

Anonym sa...

Litt av et kupp!
Kommoden var kjempefin!!!
Ha en fin kveld og uke.
Klem fra Mio

Christine sa...

Han Finn kan plutseleg komma fram med gamle fine skatta ja ;) Var ein kjempe flott kommode. Synd at so mange "øydelegg" slike skatta med maling..

Fekk sjølv tak i ein gammal kommode for ei stund sia, og den var heldigvis ikkje malt, og ikkje skal den det heller. Enkelte ting bør ein berre halda unna malarkosten :)

Lykke te i måro, vennen. Går nok kjempe bra!! :)

Klemma frå Christine

Unknown sa...

Å den var jo bare helt Nydelig :))) Klem