onsdag 1. juni 2011

Fine familiebilder ♥

Idag har jeg fått enda et nydelig gammelt familiebilde av mamma. Det er noe spesielt med gamle, svart hvitt bilder syns jeg. 
De er fylt med nostalgi, minner, vakre klær og søte frisyrer.
Man ser at de ikke tok så mange bilder på den tida som nå, 
for her har alle på seg finstasen og er pent oppstilt.




















 Rammen er også veldig fin syns jeg.
Bildet er av oldemor og oldefar, og den lille jenta på stolen er mormor og de andre er søstrene hennes. Enda en liten søster kom etter dette bildet er tatt, så far i huset hadde nok å stri med.




















  Den hvite emaljemugga er fra Ikea faktisk, og jeg syns de hadde fått mye fint nå. Endelig har de begynt å selge tallerkenhyller også, men nesten alle de nye varene var jo utsolgt. Ikke fikk jeg små hagemøbler til lykkeliten heller. Men jeg fikk kjøpt nye fronter til kjøkkenet vårt, og det var hovedsaken til at jeg dro inn. Min kjære har byttet dører idag, og jeg er superfornøyd med nytt kjøkken.
Dette kjøkkenet passer mye bedre inn i stilen her, enn det i høyglans som var her før.
Bilder kommer...





















 Det ble en del andre småting med hjem fra Ikea også....noen som er overrasket? Mye lys og en del ting til lekehuset. Kommer nok noen bilder av disse tingene etterhvert også.
Det er bare veldig mange prosjekter på gang på hjemmebane om dagen, og jeg får altfor lite tid til både husvask og blogging.
Nå vil vi bli ferdig med de store prosjektene, og holder på hver dag etter jobb. Derfor har jeg ikke fått vært så mye innom dere som jeg gjerne vil, og jeg er veldig lei meg for det. Setter veldig pris på at dere deler gårsdagens glede med meg. Jeg er fortsatt litt satt ut..


Ønsker alle som er innom en avslappende kveld, 
og en fin fridag i morgen.









post signature

16 kommentarer:

Anne Grete sa...

Så fine bilder kjære deg!! Det er noe spesielt med de gamle sort/hvitt bildene. Viktig å ta vare på sånne :)

Vi kan gjerne bestille billetter ja. Jeg håper bare formen min er bra den 25, for den er ikke tipptopp nå... Men etter denne uken her skal jeg roe ned betraktelig, så da får jeg vel samlet meg opp et energilager. Har veldig lyst iallefall :)

Klem

♥ Netta ♥ sa...

Gamle bilder er så fine, særlig disse i sort/hvitt med den fine brunlige finishen. Ekstra koselig når det er bilder av kjente og kjære :-)

Jeg skal ta med knaggrekken og sjekke fargen i løpet av helgen så du kan se om du vil ha den på den fine stigen din.

Og tilslutt GRATULERER med nominasjon inne hos NIB, det har du og den nydelige bloggen din fortjent!

Ha en super kveld!

Klem
Netta

Englehagen sa...

Gamle bilder er nydelig.De har liksom sin egen sjel synes jeg,fint å ta vare på dem.Kos deg med fridag i morgen :) Klemklem

(eddas) sa...

Go kveld i stuggo:)
Grattis med nominasjonen...kjempegøy Lise:)
Ja..det var alvor og ta bilder i gamle dager...nesten trolldom tror jeg de synes det var:)
Koselig med slikt bilde fra familien...
kos deg i sofa kroken..regner med det er du er??:):)
klemklem

Mona Christin sa...

Hei.

Mamma har også sånne gamle bilder hjemme. Fint da. Og ikke minst koselig å ha bilder av "forfedrene". De er jo grunnen til at vi er her i dag.

Gleder meg til å se det "nye" kjøkkenet deres. Hva skal dere gjøre med de gamle dørene? Selge?

Jeg må komme meg til Ikea en tur jeg og. Vet det er mye jeg er litt spent på, men som du sier, nyheter er som regel utsolgt.

Ang den lykten min så har jeg tenkt tanken lenge, men da jeg så Jorid (Noe på ♥)lagde sin, fikk jeg ut fingeren. Men det er sikkert mange som har tenkt tanken før meg, så jeg skal ikke ta på meg æren☺☺.

Ha en fin himmelsprett. Nå kommer go' været.

Klem Mona C

mywoolyadventure sa...

Så pent:) Håper dagene dine blir roligere snart:)

Størstepia sa...

Jeg kjøpte også den emaljemugga på IKEA! Kjempefornøyd! De har jo aldri alt der inne, hehe, men da har man jo en unnskyldning til å dra dit snart igjen! Gøy at du er fornøyd med 'nytt' kjøkken, gleder meg til bilder. Ha en flott langhelg:)
Klem fra størstepia

Monica fra Moxas Univers sa...

Vet hva du mener veldig godt! Vi holder på med veranda og båt om dagen og det flyter rett og slett over inne.. Men til fredagen har jeg satt av hele ettermiddagen til vask og rydding. Ungene og far har lovet meg å hjelpe til :)

Du er veldig heldig som har fått tak i gamle bilder av familien. Selv tror jeg ikke det eksisterer noen ting i min familie. Farfaren min var sånn som kastet alt som ble liggende et år, og til mamma og pappas store forskrekkelse kastet han vist masse verdifullt arvegods og resten ga han til en skraphandler!!! Er så jeg skjenner ryggmargen vrir seg av å bare tenke på det...

Uupps... jeg klarer aldri å fatte meg i korthet..

Ha en fortsatt god kveld :)

Klem Monica

Unknown sa...

Så koselig bilde av bestforldre, helt enig med deg at det er noe spesielt med slike bilder.. Kunne ønske vi gikk i kjoler hele tiden slik dem gjorde ;) Jeg hat tatt hull i ørene til begge jentene mine 5-6mnd alder, har gått kjempe fint og ingen plager. De selger en krem på apotek som bedøver øreflippen som heter Embla;) Er jo søtt med hull iøret, gutten min fikk da han ble to år.. Noen synes det er teit å ta de tidlig men som du sier er jo det helt vanlig andre plasser =) Klem

Christine sa...

Gamle bilde er noko av det finaste so fins syns eg. Eg er so heldig at eg har fått ein del gamle familiebilde av pappa, og desse har fått hedersplass i stova vår :)

Glede meg til å sjå kjøkkenresultatet, og ja, da e umulig å reisa frå IKEA utan å ta med "noko ekstra" ;)

Ha ein toppers fridag, vennen!

Klem frå Christine

Mie fra Mies Mirakler sa...

Gamle bilder er spennende. Selv har jeg samlet alle brudebildene (alle er originale unntatt ett) til mine besteforeldre og oldeforeldre, det er veldig stas å ha en sånn slektstrevegg med gamle bilder :) Mange fristelser på IKEA, sist jeg var der for å kjøpe flyttekasser fant jeg verdens deiligste duftlys. Snuser på det hver dag og smiler. Små gleder *♥*

Lindas Lille Leilighet sa...

Er like begeistret for gamle bilder som du. Er noe helt spesielt med dem<3
At du kom hjem med noe fra Ikea er ikke rart:P Finnes en god del der inne som kan få bli med hjem;) Ha en fin kveld:)

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

For eit fint gammelt foto:)Har sin eigen sjarm og er so fint å ha på veggane...Kjekke minner å ta vare på.
Har to vegger her med gamle bilder frå både mannen og mi si slekt.Bakpå har eg skrive navn + div.informasjon. Greit å ha for neste generasjon;)
Gratulerer so mykje med nominasjonen!!!! Velfortjent Lise♥

Kos deg i langhelga...
Klem Mette.

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Gratulerer så mye med nominasjonen hos NIB!
Blir spennende å se :) Så gøy av NIB jentene å arrangere Glansdagene. Håper å ta turen neste år :)
Husker ikke om jeg sa det til deg, men Muffins skiltet mitt er kjøpt på Kremmerhuset :)

Klem Anita

Bustenellik sa...

Så koselig med sånne gamle bilder :-) Den sinkkanna fra IKEA har jeg også (tre faktisk), og jeg bare ELSKER dem! Må ta meg selv i nakken hver gang vi er der inne for ikke å kjøpe enda fler, hihi.
Håper du har en flott fridag i dag, og en kaffe skal vi selvsagt få til! Skjønner godt at tiden kan bli knapp på andre områder ;-) Bare gi meg en dag det passer for deg du, så får vi til det. Jeg er jo fleksibel på tid! Klem

Smykkas sa...

Det er flott med slike gamle bilder. De jeg har ligger dessverre i skapet.

Ikea har mye fint, men jeg har ikke vært der på lenge. Kanskje på tide med en tur?

Gleder meg til bilder av kjøkkenet.

Klem