torsdag 2. juni 2011

Hamskifte på kjøkkenet

Da var det tid for noen kjøkkenbilder fra det lille kjøkkenet i lykkehjemmet. Det gjorde susen med noen nye fronter syns jeg, og når man kan få nytt kjøkken for noen få tusenlapper skal man hvertfall ikke klage. Kjøkkenet er faktum ståt fra Ikea.


















 Syns det er veldig kjedelig å ha så lite kjøkkenet, men man må jo bare gjøre det beste ut av det man har. Også har vi satt opp en ekstra benk og noen skap for å få litt ekstra plass. Det får man aldri nok av.







































Som dere kanskje ser er ikke alt som det skal, men fronten til oppvaskmaskinen kommer forhåpentligvis opp i morgen. Lykkemannen var litt stressa før jobb istad, og døra var lite samarbeidsvillig...så det var best å be han gi seg før den døra ble knekt... 

 
Jeg glemte også helt den lille skuffen under ovnen, så da må det bli en Ikea tur til da... kanskje jeg glemte den med vilje..
Også må vi ha en ny list nede, som er kremhvit.




















 Syns den benkeplata passer mye bedre sammen med det nye kjøkkenet. Veldig fint at man er fornøyd ikke sant?
Og grønnsakene på benken er de vi lever av for tiden.. litt tørre og ensformige i smaken, men blir tilberedt i mange spennende retter.


Her ser dere før bildet av kjøkkenet. Ikea høyglans.
Skulle gjerne hatt vitrinedører på alle overskapene, men de passet ikke med størrelsen, så da måtte vi kjøpt nye skap også.
Det hadde blitt for mye styr nå.





















  Ikveld går alle mine tanker og bønner til sterke Amelie.
Hun har en blogg som er ganske ny for meg, men jeg har fulgt gleden hennes mot babyen hun ventet i mai. Sjokket var stort da jeg leste at babyens hjerte hadde sluttet å slå, etter 40 fullgåtte uker. Nå må hun igjennom en fødsel, og jeg kan ikke fatte hvordan hun takler dette. Tårene triller, og mine små hverdagsklager blir så ubetydelige. Livet er skrekkelig urettferdig til tider, og slike ting burde ikke skje.Har hørt flere triste historier i det siste, og jeg blir engstelig for å bli gravid igjen. 
Vil du lese Amelies egne ord rundt dette, kan du gjøre det her.










post signature

13 kommentarer:

Sukkertøy for øyet sa...

koselig...koselig
KOSELIG!!!

...Helt i ekte LykkeLise stil!!

ME LIKE!

Bustenellik sa...

Så flott det "nye" kjøkkenet ble/blir! De frontene er utrolig flotte! Og når jeg ser størrelsen på ditt kjøkken, skal jeg ikke klage på mitt eget ;-)

Jeg leste også den triste nyheten litt tidligere i dag, og kjente på en liten angst jeg bare har forsøkt å skyve unna. Det er helt ufattelig at slikt noe kan skje, og her sitter vi og tar det for gitt at Busteliten dukker opp i levende live i oktober. Sjansen er jo selvsagt absolutt størst for det, men man får litt a-ha-opplevelse av virkeligheten noen ganger. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan hun skal komme seg gjennom den fødselen... Huff!
Nei, nå skal jeg kose meg med muffins og prøve å tenke på noe koselig i stedet :-) Ha en fin helg da du :-)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint det vart☺ Stor forandring☺

Klem M♥

lisje astrid's husblogg sa...

Hei du gode:)

Kjøkenet ditt er vakkert!
Så har du så mange flotte detaljar.

Nyt helga ♥

Klem frå Astrid

Unknown sa...

Så fint det er, Ikea er bare god å ha da det kommer til kjøkken og andre ting. Mye å spare på der.. Skal selv ha nytt kjøkken om ett-to årstid fra ikea.. Idag har jeg et HTH fra 1985 med nye ikea dører ;) Klem

MissMette sa...

Hei Lise :)
Kjempekoselig ღ flotte fronter,
lyst og lekkert :) Ja, en må
gjøre det beste ut av det man
har... Har lite kjøkken jeg også
og det er ikke alltid bare, bare :)
Masse flotte detaljer og rå-lekket
gulv! me like... Kjente jeg fikk
gåsehud når jeg leste siste del av
innlegget ditt, huff så trist... Dette må være aldeles forferdelig!

Sender deg en stor klem,
... og en til ღ
Du er bare go og snill ღ
Klem fra Mette

Størstepia sa...

Så fint det ble! Moro med litt fornying altså - selvom man ikke har så stort kjøkken. Jeg er helt enig, man må gjøre det beste ut av hva man har!

Kaken er fra Odds:-)
Håper du har en flott himmelsprett i dette været!
Klem fra størstepia

Elene sa...

Kjempe fint kjøkken du har :)
Og så veldig trist med den triste nyheten. Helt forferdelig :(
Klem

Tildas verden sa...

Nydelige peoner!! La meg til som følger, så morsomt at du bor i samme by som meg!! Hva med et bloggtreff?? Ha en flott kveld videre

Unknown sa...

Så flott det ble på kjøkkenet deres Lise ♥ Akkurat slik jeg drømmer om og, på vårt bittelille kjøkken!!
Har veldig lyst og skifte ut dørene, er jo i utgangspunktet et gammelt IKEA kjøkken, så det burde jo gå greit;)) Kjempelurt og veldig fint med det høye skapet på andre siden, litt mer skapplass er suuupert!
Flinke har dere vært;)

Og du, så artig med nytt profilbilde, så fine dere er ♥

Huff, ja, jeg leste historien inne hos Amelie i stad jeg også... har ikke vært innom henne tidligere, så jeg "kjenner" henne ikke, men for en tragsik hendelse... Jeg kjenner en tåre hos meg og når jeg leser slik... det er så urettferdig, og det må være ufattelig vanskelig for de nå, mine tanker er og hos de i kveld ♥

Ha en fin helg Lise;)

Klem Line

Christine sa...

So flott da "nye" kjøkkenet blei! Greit når ein berre kan skifta fronta. Koselig kjøkken, sjølv om storleiken ikkje e mega :)

Ha ei finfin helg!

Klem frå Christine

Yvonne sa...

nydelig kjøkken! noe sånt kunne jeg ha tenkt meg altså! :)

Ha en fin helg!

Lena Celine sa...

Så flott fatet med flasker og peonene var!!! Tror jeg kanskje må gjøre noe lignende....

Klemmer fra Lena